چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیامرسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش" از شنبه هفتم تا آدینه سیزدهم دی ماه 98 به شرح زیر می باشد. 

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
- خبر ناگوار شکست پروژه شترپروری در انارک و تلاش برای توجیه آن، مژده بهره برداری از گاز

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- با پیگیریهای مکرر از سوی شورای اسلامی شهر از شهریور ماه که می بایست گاز cNG انارک افتتاح و به بهره برداری برسد، امروز مورخ 98/10/10 بر اساس پیگیریهای بعمل آمده، شورای اسلامی استان اطلاع دادند که تا دو ماه دیگر که بیشتر بنظر می رسد 22 بهمن 98 باشد گاز در شهر انارک به بهره برداری اهالی محترم خواهد رسید. پاکروان رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر انارک
2- به گزارش روابط عمومی بخشداری انارک، در سال رونق تولید و حمایت از اشتغال، بدین منظور طی هماهنگی قبلی امروز مورخ ۹۸/۱۰/۱۱، بازدید آقای تاجمیری بخشدار انارک به اتفاق آقای مهندس عامری و هیأت همراه از طرف بانک صنعت و معدن استان اصفهان از کارخانه تولیدی پاکت، پارسیان سپهر آذر فدک فعلی برای تخصیص وام بانکی سرمایه درگرش برای طرح توسعه کارخانه و اشتغال بعمل آمد و دراین بازدید، مشکلات ودرخواستها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
3- به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) با حضور امام جماعت حاج آقا سیدی، مهندس سبحانی نسب شهردار، اعضای شورای اسلامی انارک و مربیان دبستان ایران و تعدادی از اولیای دانش آموزان جشن تکلیف دانش آموزان دبستان ایران در محل دبستان برگزار شد.

پ-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- حمید: پرورش صنعتی شتر در  یک هکتار از پنج هکتار زمین کارخانه آجرآژند انارک که اکنون سالها است در اختیار دولت قرار گرفته، قرار است انجام شود. شترپروری در محدوده دیوارها می باشد.
2- حسینی: هرنوع کار در شهرمون باعث خوشحالی هست. البته شتر چرونی به روش سنتی بسیار عالی هست ولی چون انارک مزرعه نداره که پاسخ خورد و خوراک دامهایی چون شتر رو بده من موندم چجوری میخواند جواب سیرابی بزرگ این حیوان رو بدن. بخصوص که شتر زاد و ولد و رشدش چند ساله هست. پیشنهاد می کنم بجای شتر بزنید تو کار شتر مرغ. چون هم دولت حامی اون هست و هم رشدش زود بازده و یک ساله هست و همه چیز اون هم قابل مصرف و تبدیل به پول میشه. البته شتر مرغ هم با گرما و هم با سرما کنار میاد. بهترین کار بنظرم همین باشه و برای رسیدگی به اونها حتی خانومهای بی سرپرست هم می تونند شاغل بشن. دون و خوراکش هم نسبت به شتر بسیار کمتر هست.
در مورد مشکل اقای مهدوی و جاده تردد مردم از جاده زیر پیوک. در واقع باید عین جاده کنارگذر گردنه اونجا هم تا جایی که دوطرف جاده بصورت اتوبانی بهم می رسه کنارگذر داشته باشه.
3- خانم فرازی: از شما مطمئن هستم ولی از قول و قرار و وعده هایی که میدن مطمئن نیستم. موفق باشید. پارسال هم می گفتن بیست و دو بهمن انجام میشه و نشد.
4- خانم حلوانی: با پیگیریهای انجام شده  امیدواریم گاز  CNG انارک هم افتتاح شود چرا که انارک به عنوان عروس کویر در منطقه کویری شناخته شده ولی ازنظر امکانات نسبت به شهر فرخی و جندق رسیدگی نمیشه و مسئولین گاز را بجای انارک دادن به آنها. از تلاش شوارای محترم ممنون و امید است در آینده نزدیک خط دائمی گاز نیز وصل شود.

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:
-

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین پرانتزها در بالا از انارک نیوز می باشد.