دستگیری عامل سرقت خاک زمین های ملی

دستگیری عامل سرقت خاک زمین های ملیدر کانون بحران بیابانزایی دشت سگزی عامل سرقت خاک و تخریب زمین های ملی شهرستان اصفهان دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اصفهان گفت: یگان حفاظت این اداره هنگام گشت و مراقبت برای اجرای طرح حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شهرستان ، عامل تخریب عرصه های منابع طبیعی کانون بحران بیابان زایی شرق کلان شهر اصفهان را شناسایی ، دستگیر و تحویل مراجع قضایی کردند.
امیر محسن ولی افزود: درگشت و مراقبت های گذشته، عامل تخریب با ترفندهای خاص و فرار ازاعمال قانون ، از عرصه های ملی خاک سرقت می کرد .
وی با بیان اینکه هر گونه برداشت ماده معدنی خاک ، شن ، ماسه و گچ در محدوده دشت سگزی ممنوع است گفت: این در حالی است که واحد های تولید گچ خاکی، آجر ، شن و ماسه همچنان در این محدوده هستند و فرصت طلبان به قصد برداشت غیر مجاز مواد معدنی ، عرصه های منابع طبیعی را تخریب می کنند.
کانون بحران بیابانزایی دشت سگزی به دلیل اکوسیستم شکننده بیابانی و اثرات ناشی از تخریب عرصه های بیابانزدایی حساس، بیش از سه میلیون نفر مردم اصفهان را در معرض خطر قرار می دهد.
دشت سجزی در 20کیلومتری اصفهان و منطقه نایین تا انارک در 180کیلومتری شرق این شهرستان از کانون های اصلی ریزگردها در استان اصفهان به شمار می رود.
این منطقه 40هزار هکتار کانون بحرانی ریزگردها و گرد و غبار دارد.
(کد خبر: ۲۲۳۴۲۶۰ - ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷)