گرد و غبار اصفهان تا روز جمعه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: به سبب افزایش سرعت باد شرقی، پدیده گردوخاک و کاهش دید از امروز در نواحی شمال و شمال شرقی استان تا هفته آینده پیش‌بینی می‌گردد شرایط گردوغبار در مرکز استان تا روز جمعه ادامه دارد.
منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش گردوغبار در هوای اصفهان، گفت: افراد آسیب‌پذیر و بیماران قلبی، ریوی و عروقی به علت فعال شدن کانون‌های ریز گرد در مناطق برون و درون استانی و ایجاد شرایط گردوغبار و افزایش غلظت ریزگردها در شهر اصفهان و مناطق شمال و شرق استان تا جایی که می‌توانند از منزل خارج نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به توصیه‌های بهداشتی در شرایط گردوغبار، اظهار داشت: در شرایط گردوغبار مردم سعی کنند ورزش صبحگاهی در فضای باز انجام ندهند و از حضور در مکان‌های پرترافیک پرهیزکرده و استفاده از خودروهای شخصی را کاهش دهید.
وی بابیان اینکه در شرایط گردوغبار مردم از ماسک‌های استاندارد باید استفاده کنند، خاطرنشان کرد: به سبب افزایش سرعت باد شرقی، پدیده گردوخاک و کاهش دید از امروز در نواحی شمال و شمال شرقی استان تا هفته آینده پیش‌بینی می‌گردد شرایط گردوغبار در مرکز استان تا روز جمعه ادامه دارد.
شیشه‌فروش با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری، گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران قرار شد یک گروه از کمیته منابع طبیعی و محیط‌زیست و هواشناسی به مناطق نائین و انارک و شهرهای مجاور اعزام شوند تا کانون این گردوغبار را بررسی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: طی این جلسه هواشناسی موظف شد مشخصات کانون‌های این گردوغبار را پیداکرده و به اداره محیط‌زیست ارجاع دهد تا راهکارهای لازم را بررسی کنند.
وی گفت: اداره‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست و هواشناسی استان اصفهان با همکاری اداره‌های فوق‌الذکر استان سمنان، خراسان جنوبی و قم اقداماتی مشترکی در راستای شناسایی و کنترل اضطراری کانون‌های گردوغبار انجام دهند.
(۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۳/۳۰)