آیا ایران« مثلث برمودا» دارد؟

« ریگ جن» شگفت انگیزترین، اسرارآمیزترین و وحشتناک ترین منطقه در ایران است. این منطقه ی کویری که پر از تپه های ماسه ای است، در جنوب سمنان قرار دارد. این منطقه در شرق دریاچه ی نمک، شمال چوپانان و انارک و غرب جندق، یعنی در کویر مرکزی ایران واقع است و به علت وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه ، در گذشته های دور، کاروان ها از آن جا عبو نمی کردند و فقط در سال های گذشته، دسته هایی از پژوهشگران و سیاحان به این منطقه رفته اند. 
« ریگ جن» با وسعتی حدود ۳۸۰۰ کیلومترمربع در حاشیه ی شمالی اش به کوه گوگردی و در حاشیه ی شرقی اش به جاده ی دامغان می رسد. بهترین مسیر دستیابی به آن، بخش شمال شرقی« پارک ملی کویر» است، جاده ی سنگ فرش ملک آباد که البته داخل مرز پارک است و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اداره می شود.
مسیر ديگر برای وارد شدن به «ریگ جن» جندق است که در بخش شرقی پارک قرار دارد. چند سال قبل ، علی پارسا – کویرشناس مقیم آمريکا – همراه میران زاده – رئیس وقت پارک ملی کویر – با هواپیما بر فراز« ریگ جن» عروج کردند تا ثابت کنند این منطقه شباهتی با« مثلث برمودا» ندارد.
محلی ها، چوپان ها و ساربان ها معتقد هستند که درصورتی که کسی پایش به« ریگ جن» برسد، پنهان و به وسیله روح های و موجودهای ماورایی به قلب« ریگ جن» فرستاده می شود! یکی از کاوشگران می گوید که حتی شترهای ساکنان کویر هم هنگامی که به این منطقه می رسند، می ایستند و حرکت نمی کنند.
« آلفونز گابریل» اتریشی و یک کاوشگر سوئدی تصمیم داشتند این منطقه را کشف کنند، ولی هيچکدام نتوانستند از این بخش کویر عبور کنند و« گابریل» فقط با گذشتن از عرض منطقه، به اجبار به طرف یزد بازگشت و این وظیفه به کاوشگران کنجکاو ایرانی محول شد. در پایان ، علی پارسا همراه با گروهش توانست از طول این کویر عبور کند.
این منطقه، پوشش گیاهی و جانوری ندارد و تا کنون گزارشی در مورد ی حیواناتی که ممکن است در این جا زندگی کنند، داده نشده است. شن زارهای گسترده ی این منطقه و باتلاق های آن، هر انسانی را به وحشت می اندازد. درصورتی که کسی بدون تجهيزات لازم به این منطقه سفر کند، دچار گل و لجن های بیابان می شود و به قولی، به کسانی می پیوندد که در این بیابان ناپدید شده اند!
تماشا و کاوش در این منطقه میتواند مورد علاقه ی گردشگرانی باشد که هدف شان از سفر، چیزی به غیر تفریح و سرگرمی است.
(ناطقان - کد خبر: ۲۱۵۱۲۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵)