چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". دیدگاهها از شنبه هفدهم اسفند ماه 98 تا آدینه بیست وسوم اسفند ماه به شرح زیر می باشد. 

هشدار: انارک نیوز از تمامی همشهریان گرامی حتی انارکیهای ساکن نایین و چوپانان درخواست دارد در روزهای پیش رو تا مهار کرونا، به هیچوجه به انارک نیایند یا رفت و آمد نکنند تا شاهد اعلامیه همدردی با آنان یا خانواده بزرگ آنان در انارک نیوز نباشیم.

الف - چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
1- گسترش ویروس کرونا و مراجعه به شبکه بهداشت انارک فقط برای کارهای اضطراری، نیاز درمانگاه به کمک مردمی برای تأمین برخی اقلام پیشگیری از کرونا، ضدعفونی نقاط پررفت و آمد، تعطیلی آب انبارها، حذف مسافرتهای غیرضروری، ایجاد انگیزه برای سنین مختلف برای در خانه ماندن، ممنوعیت تجمع، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت انجام شود.
2- لزوم تهیه اقلام ضدعفونی برای خرید مردم.
3- لزوم تشویق کسبه ای که برای سلامتی دیگران ارزش قایلند.
4- لزوم گسترش فضای سبز انارک.
5- چرا نخلک با وجود کمبود لوازم حفاظتی در برابر کرونا و رفت و آمد زیاد تعطیل نمی شود؟
6- کانال هواداران الهام آزاد با تمسک به آیات قرآن چه هدفی را دنبال می کند؟ خانم آزاد، انتخابات مبارزه بود یا رقابت بین شیفتگان خدمت به مردم؟

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- مرکز خدمات جامع سلامت انارک: باتوجه به شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی کلیه خدمات دندان پزشکی، واکسیناسیون و آزمایشگاه انجام نمی شود.
با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و همه گیری آن، ازدحام جمعیت در ایام نوروز و کمبود مواد بهداشتی و اقلام مصرفی در این درمانگاه، نیازمند همکاری و مساعدتهای شما همشهریان در تهیه اقلام می باشد.
2- امور آب و فاضلاب ناحیه انارک: با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و به منظور پیشگیری و کاهش احتمال شیوع و انتقال ویروس کرونا در شهر انارک و با توجه به کیفیت مناسب آب شبکه توزیع تا اطلاع ثانوی امکان برداشت آب از آب انبارهای سطح شهر وجود ندارد.
3- روابط عمومی شهرداری انارک: با همکاری پرسنل متعهد و دلسوز شهرداری کلیه سرویس های بهداشتی داخل و ورودی شهر و درب مساجد ضدعفونی گردید.
4- با حضور آقایان مهندس سبحانی نسب شهردار، سلمان بخشدار، پاکروان رییس شورای اسلامی و خانم دکتر زارع از مرکز جامعه سلامت انارک، جلسه ستاد مدیریت بحران با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و اقدامات موثر در مقابله با آن در محل شهرداری انارک تشکیل شد. در پایان تصمیماتی شامل مراقبت در خصوص ورود و خروج مسافران، مکاتبه جهت تهیه تجهیزات کارکنان مرکز جامعه سلامت انارک، ضدعفونی کردن روزانه معابر، اطلاع رسانی در خصوص عدم مسافرتهای غیرضروری و تهیه یک دستگاه تب سنج جهت معاینه برای مرکز درمان انارک اتخاذ گردید.
5- کتابخانه انارک: مسابقه نقاشی ویژه کودکان ۴ تا ۱۲سال، عکس نقاشی را در واتساپ یا تلگرام ارسال نمایید.
6- خدمتگزار منتخب شما الهام آزاد: رویکرد اینجانب در این دوره انتخابات با رمز یا زهرا (س)، رأی پاک، مجلس پاک، ایمان به مدد الهی و اعتماد به بصیرت مردم بود و الحمدلله خدای قادر متعال یاری ام کرد لذا عهد مي بندم با تمام تلاش، تخصص و توانم در مجلس شوراى اسلامى كه ملجايي مطمئن براى يك ملت است، عضوی موثر و فعال در جهت تقنين قوانين و صدای رسای شما مردم عزيز خصوصاً اقشار آسیب پذیر جامعه در جهت اعتلاى ارزشهاى نظام اسلامي و نیز امانت دار صدیقی برای شما باشم.
عامل اصلی موفقیت ما در آینده، پس از توکل به خدا و توسل به حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین، وحدت، همگرایی و هم افزایی و دوری از هرگونه تفرقه با محوریت ولایت فقیه است. ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
7- با همت و پیگیری سرکار خانم الهام آزاد منتخب محترم مردم شریف شهرستان های نایین و خوروبیابانک در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقادیری مایع ضدعفونی سطوح و دستکش بهداشتی تهیه و اهدا گردیده که در راستای مصون سازی شهرستان های نایین و خوروبیابانک در بین ادارات، اماکن و نهادهایی که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا می باشند توزیع گردید.
8- هواداران الهام آزاد: ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین، شورای نگهبان تایید صحت انتخابات در نایین و خوروبیابانک را اعلام کرد. 

پ-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- علی محمدی زاده: چون بلوار خیابان فرهنگ انارک را مسدود و سنگفرش کرده اند انارک که وضعیت فضای سبزش بسیار اندک وضعیف است نمی بایست یک بلوار آنهم کوچک مسدود شود بلکه باید درختان بیشتری نهال شود.
2- ناشناس: نانوایی شهرک  من دیروز رفتم نون بخرم الکل و دستمال کنار کارتخون قرار داشت از هیچ کس پولی دریافت نشد احیانا اگه کسی بدون دستکش  وارد م یشد آقای نانوا به طرف روشویی که پشت قرار داشت محترمانه راهنمایی می شد که برود و دستانش را با آب و صابون بشوید و نکته حائز اهمیت و غیرباوری که خانمی ۲۰ عدد نان خرید ولی در شمارش آخر متوجه شد دو نان اضافه برداشته و آن دونان را پس داد ولی آقای نانوا آن دونان را با دست برش داد و در سطل مخصوص نانهای خشک گذاشت. من درخواست دارم از شورا بهداشت بخشدار و شهردار که ایشون را و هرکسی که با مردم سر وکار داره و اینطوری رعایت می کنه مورد تشویق کلامی یا نوشتاری قرار دهند تا درس عبرتی باشد و دیده شدن کار خوب برای جامعه بسیار مهم است.
- تراخدابه فکریک ماه آینده باشید. به جای شادی خوشحالی ازپایان این بیماری، اشک حسرت بریزیم در از دست دادن همشهریهامون به دلیل این بیماری و بی فکری ما.
- حالا ک بحث ویروس کرونا داغه ی فکری هم ب حال کارگرای زحتمکش نخلک بشه خواهشاً. واقعا کارگرای نخلک گناه دارن حداقل ی تعطیلات عید بخاطر ویروس تعطیل کنن. مگه کارگرای بخش خصوصی چ گناهی کردن یعنی همه جا پول و سود ارزشش بیشتر از جون کارگره. حداقل وسایل بهداشتی در اختیارشون بزارن مواد ضدعفونی کننده. کارگرای نخلک اگه کرونا گرفتن همشون میمیرن. این بنده خداها دیگه ریه های سالمی ندارن.
- من و شما خبر نداریم دوستان برای رفتن به مجلس و خدمت به مردم تا آخرین لحظه مبارزه می کنند. ((در رابطه با خبر 8)) استفاده از این آیه قرآن مجید چه مناسبتی با این خبر پیش پا افتاده دارد؟ 
3- آقای ایرانپور: از دوستانی که در حال تامین ماسک و دستکش هستم در این باره سوال کردم. با کمال تاسف می گن معادن و شرکت ها که هیچ، الان پرسنل بیمارستان ها هم وسایل لازم برای نگهداری از بیماران ندارند. خیلی کمبود هست باید به صورت گروهی تلاش کرد که این وسایل را تهیه و در اختیار کارکنان نخلک گذاشت.
4- خانم زاهد: موضوع این است که مردم شریف این خطه هم به مانند دیگر مردم شریف ایران این اقلام در دسترسشان نیست. 

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:
1- آقای مطلبی نیا: ((برای نخلک)) به بخشدار محترم اطلاع داده خواهد شد.

 کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.