برگزاری جشنواره نوروزی گردشگری در انارک

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین گفت: جشنواره نوروزی با برنامه های متنوع فرهنگی گردشگری در این شهرستان برگزار می شود. 
محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نایین گفت: نایین با داشتن جاذبه های مختلف تفریحی و گردشگری به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری  محسوب می شود که همواره مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ایام نوروز است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزی در این شهرستان بیان نمود: برپایی جشنواره ها فرصتی مناسب برای معرفی شهرستان است که در شهرهای نایین، بافران، انارک، محله محمدیه نایین اقدام شده که با ویژه برنامه های خاصی برگزار خواهد شد.
رئیس میراث فرهنگی با بیان برنامه های جشنواره نوروزی در این شهرستان افزود: برپایی بازارچه های صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی، پخت نان سنتی، اجرای موسیقی محلی، آیین های بومی و محلی، بازی های محلی برنامه هایی است که در طول ایام نوروز برای مسافرین تدارک دیده شده است. این کارشناس میراث فرهنگی معرفی پتانسیل ها و قابلیت های گردشگری شهرستان، احیا آداب و رسوم و سنت های کهن در چندین نقطه شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد. 
وی در ادامه از رونمایی اپلیکشین آندروید ویژه جشنواره نوروزی و گردشگری که به صورت جامع به معرفی جشنواره، اخبار و رویدادها، معرفی ابنیه تاریخی، آداب و رسوم، مشاهیر، مراکز اقامتی و گردشگری، موسیقی محلی، اطلاعات تماس ضروری و ... می پردازد، خبر داد.
گفتنی است برپایی تورهای تفریحی و گردشگری، شترسواری، اسب و درشکه سواری، غرفه های صنایع دستی، جشنواره نی نی  وبی بی، نمایشگاه های عکس، خوشنویسی و طراحی، آئین مراسم سنتی عروسی از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی که در شهرستان نایین برگزار خواهد شد.
(زمان :  ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۴:۵۴شناسه خبر :۶۹۵۳۹۲)