مرمت و باز سازی بافت تاریخی انارک

بازدید ۱۰۰ هزار گردشگر از بنا‌های تاریخی نایین بازدید ۱۰۰ هزار گردشگر از بنا‌های تاریخی نایین 
محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین گفت:در سه ماه نخست سال ۱۰۰ هزار گردشگر از بنا‌های تاریخی و اماکن گردشگری نایین بازدید کردند. 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین با اشاره به حضور ۱۰۰ هزار گردشگر در نایین گفت: در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر ۳۰ هزار گردشگر داخلی و ۱۴ هزار گردشگر خارجی از بنا‌های تاریخی و اماکن گردشگری بازدید کردند.
مدنیان وجود واحد‌های بوم گردی را عامل مهمی در رونق گردشگری دانست و گفت: هم اکنون ۹ واحد بوم گردی در نایین به بهره برداری رسیده و ۵ واحد بوم گردی نیز احداث است.
وی افزود:فعالیت‌های موثری، چون فعال کردن بخش خصوصی، جذب سرمایه گزار، شرکت در نمایشگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌های نوروزی نیز تاثیرات به سزایی در رونق گردشگری داشته است.
به گفته مدنیان، حضور گردشگران عامل مهمی در رونق صنایع دستی و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود و امید است با راهکار‌هایی نظیر ایجاد مجتمع‌های گردشگری علاوه بر رونق تولید، زمینه توسعه صنایع دستی نیز شکل بگیرد.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری در پایان با اشاره به حفظ آثار و بنا‌های تاریخی خاطر نشان کرد:هر ساله اعتباری جهت مرمت و باز سازی بنا‌های تاریخی اختصاص یافته و درآینده‌ای نزدیک شاهد بافت تاریخی نایین، بافران و انارک خواهیم بود.
(کد خبر: ۶۹۸۱۳۸۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴)