گوهرتراشی سمبل خودکفایی و هنرآفرینی

کارگاه گوهرتراشی با هدف اشتغالزایی برای جوانان در انارک راه اندازی شده است. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ منصور رجایی کارآفرین نایینی با اشاره به اینکه راه اندازی این واحد گوهرتراشی زمینه تولید و اشتغال جوانان علاقه مند به این هنر صنعت را فراهم کرده گفت: این واحد علاوه بر رونق تولید، گره گشای زندگی بسیاری از نیازمندان و جوانان جویای کار شده است. 
وی با اشاره به وجود مهمترین معادن ایران در بخش انارک نایین گفت: این معادن زمینه خوبی برای گوهرتراشی ایجاد کرده و باعث شده تهیه مواد اولیه این واحد بخشی از هزینه ها را کاهش داده و به ارزش افزوده بالایی داشته باشد . 
این کارآفرین با اشاره به سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی برای40 دستگاه تراش سنگ های قیمتی شده در مرحله اول راه اندازی طرح گفت: ماشین آلات مورد استفاده در این مجموعه کاملا بومی است و توانسته ایم مرز خودکفایی و خودباوری را در این زمینه ایجاد کنیم. 
وی مهمترین هدف تولید را فراهم کردن زمینه صادرات به کشورهای عراق، سوریه، ژاپن و کشورهای اروپایی برشمرد و گفت: این واحد علاوه بر اینکه گوهر با استاندارد بالا تولید می کند، قابلیت صادرات را نیز به وجود آورده است . 
رجایی افزود: این کارخانه براساس پلانی که طراحی شده، به عنوان بزرگترین کارخانه تراش سنگ های قیمتی ایران خواهد شد که هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نیروی انسانی، ظرفیت اشتغال آن تا 250 نفر پیش بینی شده و از لحاظ تولید در تنوع محصولات منحصر به فرد خواهد بود.

(کد خبر: ۲۴۸۳۷۵۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰)