مردم نایین و خوروبیابانک خواهان توسعه زیر ساخت ها و اتصال به منابع پایدار هستند

مردم نایین و خوروبیابانک خواهان  توسعه زیر ساخت ها و اتصال به منابع پایدار هستند

نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در آستانه سفر رییس جمهور به استان اصفهان گفت: رفع مشکلات زیرساختی مرتبط با حوزه آب، برق، گاز و اتصال به منابع پایدار به‌عنوان مهمترین و اصلی‌ ترین خواسته مردم شرق استان است.

الهام آزاد  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقای سطح بهداشت و درمان، توسعه راه‌ها و اتمام طرح‌های نیمه تمام و پایداری منابع برای توسعه زیر ساخت ها مطالبه به حق مردم دو این شهرستان است.
وی گفت: مردم و مسوولان نایین و خور و بیابانک در کنار مساله زیر ساخت ها انتظار دارند تا رییس‌جمهور و هیات دولت برای ارتقای جاده‌ها به ویژه ۲ خطه کردن محورهای مواصلاتی و همچنین تامین پزشک متخصص و زیرساخت های بهداشت و درمان، توجه ویژه‌ای به این شهرستان ها داشته باشند.
نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص اعتبار برای تکمیل آنها مهم‌ترین مطالبه شهرستان نایین از رییس‌جمهور است؛ اهتمام ما در این سفر جذب اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه‌هاست تا شاهد  بهره‌برداری آنها باشیم.
وی با اشاره به پروژه‌ نیمه‌تمام بیمارستان افضلیان در شهرستان نایین گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل قرار گرفتن نایین در  کریدور شمال به جنوب و جاده طریق الرضا و دوری از مرکز استان  تکمیل و بهره‌برداری این بیمارستان ضروری و از مطالبات به حق مردم شهرستان است.
آزاد گفت: دایر شدن فرمانداری ویژه در شهرستان نایین مطالبه دیگر رییس جمهور است و با توجه به وسعت و قدمت و فاصله تا مرکز استان خواستار فرمانداری ویژه در شهرستان نایین هستیم.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به لزوم اتصال انارک و چوپانان و شهرستان خوروبیابانک به گاز سراسری گفت: این موضوع همچنان از مطالبات است و تلاش خواهیم کرد شهرستان خور و بیابانک از گاز سراسری بهره مند شود ،امیدواریم با سفر آقای رییسی به استان انتقال‌ گاز سراسری  به خور هم به تصویب برسد.
وی خاطرنشان کرد: برای اتصال شهرستان خور و بیابانک به گاز سراسری بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یکی از مطالبات جدی در جهت تامین اعتبار و اجرای آن به شرقی ترین نقطه استان است.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود:از دیگر مطالبات شهرستان نایین در سفر رییس جمهور به استان اصفهان اتمام پروژه ۲ بانده کردن جاده انارک به چوپانان و خور و بیابانک است که البته امسال ۱۲ کیلومتر آن آسفالت و وارد رینگ بهره‌برداری می‌شود.
نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ۲بانده شدن سه راه مشجری به چوپانان مبلغی بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که هشت میلیارد آن تخصیص یافته است و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است که برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبار ویژه هستیم و امیدواریم در سفر رئیس جمهور اعتبارکامل تخصیص پیدا کند.

آزاد افزود: جاده‌های شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان وضعیت مناسبی ندارد و علاوه بر فرسوده بودن حادثه آفرین نیز هست.

وی ادامه داد: شهرستان خور و بیابانک حتی یک کیلومتر جاده ۲ بانده ندارد و دو طرفه بودن آن حادثه آفرین است و تصادفات رخ به رخ و واژگونی های فراوان در این محورها عامل مرگ و میر در حوادث جاده ای به شمار می رود.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد اعتبار لازم برای پروژه‌های اولویت دار شهرستان به ویژه راه، آب، گاز، بهداشت و درمان و طرح‌های نیمه تمام جذب شود.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشد، جمعیت در شهرستان‌ها به ویژه خور و بیابانک ماندگار نخواهد شد چرا که این  شهرستان از اصلی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی و متخصص زنان و زایمان و دیگر متخصصین بی‌بهره است.
آزاد افزود: هر چند در خور و بیابانک بیمارستان ۳۲ تختخوابی آفتاب هشتم راه اندازی شده است، اما تامین پزشک متخصص از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.
وی گفت: بیماران این شهرستان حتی برای ادامه درمان به سایر مراکز درمانی باید مسافت طولانی تا اصفهان، یزد، طبس و تهران را طی کنند که خطرات جاده ای مهمترین تهدید برای بیماران و همراهان است.
نماینده مردم  نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: بهداشت و سلامت از اولویت‌ های اصلی مردم این مناطق است و رفع مشکلات وکمبودهای بیمارستانی و بهداشت ودرمان در این دو شهرستان نیازمند توجه جدی مسوولان حوزه سلامت است.
وی گفت: مشکلات و کمبودهای بهداشتی درخور و بیابانک زیاد است و امیدواریم با عنایت ویژه دولت مردمی در این شهرستان کمتر توسعه یافته این نیازها برطرف شود.
آزاد یکی دیگر از نیازهای بهداشتی خور و بیابانک را راه اندازی اورژانس هوایی بیان کرد و گفت: بدون شک راه اندازی اورژانس هوایی یکی از نیازهای اساسی و ضروری در این شهرستان برای مواقع حساس و حوادث جاده ای و انتقال بیماران به مراکز درمانی مجهز است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خور و بیابانک جزء ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور است و از کمبود امکانات‌ بسیاری رنج می برند و این شهرستان هنوز از آب،گاز و برق پایدار بهره مند نشده است.
شهرستان نایین با ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
(۲۵ خرداد ۱۴۰۱،‏ ۹:۴۲ - کد خبر: 84787461)