چه باید کرد؟

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها و راهکارهای انارک از شنبه نهم تا آدینه پانزدهم آذر ماه 98 به شرح زیر می باشد. 

الف- چکیده دیدگاه ها و راهکارها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است" این است: 
- تعطیلی یک نانوایی دیگر و داشتن فقط یک نانوایی، نابسامانی ثبت نام و توزیع نفت، ساماندهی سگهای ولگرد و دستشوئی مسافران، انتقاد در فضای مجازی و ناخوشایندی پاسخ به آن.

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم: 
- جلسه انتخاب هیات اجرایی بخش انارک برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور آقای تاجمیری بخشدار انارک، نماینده ثبت احوال و نماینده دادستان شهرستان نایین و عوامل انتظامی در محل بخشداری برگزار گردید. در این جلسه که با حضور ۳۰نفر از معتمدین  شهرانارک و روستای چوپانان برگزار شد در پایان با رأی گیری ۸ نفر عضو اصلی و ۵ نفر عضو علی البدل هیات اجرایی بخش انارک انتخاب شدند. . ۹۸/۹/۱۳

ج-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- آقای مهدوی: آقای پاکروان، مسئله کارت خوان دستشویی چی شد؟ برای انارک زشت است که دنبال مسافر بدوون وبگن پول دستشویی را بده و کارت خوان برایش ببرند.
- چند روز است (یکی از) نانوایی(های) انارک تعطیل است. آقایون شورا، مسئولیت نان با چه کسی است؟ چرا چند روز است نانوایی تعطیل است؟ آرد هم می گوید لیست را از بخشداری دادند، بی تفاوت نباشید.
2- خانم زاهد: خرید نفت در انارک معضلی شده است. لطفاً اعضای شورای شهر فکری برای این موضوع بکنند. آیا نباید به تعداد ثبت نام شدگان در سامانه، نفت درخواست شود که در این دو ماه گذشته هربار برای خرید نفت مراجعه می شود وعده امروز و فردا می‌دهند و بعد هم از بلند گو اعلام می کنند که فلان ساعت برای نفت بیایید و پس از رفتن هم فقط برای عده معدودی نفت موجود می باشد و بقیه پس از معطلی با دست خالی بر می گردند! آیا مسئول نفت نمی داند چه مقدار نفت سفارش داده که اینطور مردم را سر می دواند؟ الان هم وسط آذر ماه است و به طور حتم دراین ماه هم عده ای دیگر از همشهریان سهمیه این ماهشان هم سوخت می شود چرا؟؟؟ روزی نیست که همشهریان نالان نباشند. یا پس از چند ماه ثبت نام گفته می شود در سامانه ثبت نشده اید و دوباره مدارکتان را بیاورید یا پلاکها درست نیست که هم همشهریان را عاصی کرده وهم شخص تحویل گیرنده مدارک و پس از گذشتن از این هفت خوان رستم هر روز باید گوش به زنگ بلندگو باشند که چه موقع نفت موجود است تا برای پرداخت هزینه آن صف بکشند وآیا پس از معطلی نفت به آنها هم می رسد یا نه؟؟؟ ساعت ۸/۵ صبح درمحل حضور داشته اند وساعت ۹ نشده منزل بودند و گفتند نفت تمام شده! فقط در یکماه گذشته هفته ای دو الی سه بار پس از مراجعه به دفتر ثبت نام نفت، به بخشداری هم مراجعه شده ولی مشکل همچنان پابرجاست.
3- آقای کافی: آقای معدنچی خودش کارمند مخابراته با یک دست که نمیشه دوتا هندونه برداشت. پمپ نفت باید صبح و بعد ازظهر فعال باشه تا بتونه پاسخگوی مردم باشه. اینکه انصاف نیست مردم تحت فشار باشن. گاز که سرنوشت نامعلومی داره. نفت و کپسول هم روش دیگه. چی داریم تو انارک؟
4- مهندس زاهد: مگر چند روز پیش عده زیادی معترض نبودند که بخشدار محترم نیز در جمع حضور داشتند؟ امروز این فضای مجازی از هر حضوری پررنگتر کار می کند اما لازم است بعضی وقتها همشهریان حضوراً  مشکلاتشان را مطرح کنند. شاید ندانید اما مطمئن باشید تا فرماندارش نیز از نوشته ها و پیامها خبر دارند. اسم گروه مشخص است باید دنبال راهکار بود اما تا انتقادی نباشد آیا کسی فکر حل مشکلات است؟؟ تا جایی که من متوجه شدم کل مقصود اینه که آقا کلاً انتقاد نکنید. وقتی سالهاست  تجربه نشان داده که مردم جمع نمی شن و اگر جمع هم بشن تعداد بسیار کمی جمع می شن پس فعلا بهترین جا همین فضای مجازیست که می دانیم صدایمان به گوش مسئولان می رسد. حال اگر در انارک همیشه مشکلاتمان مسایل تکراری چون گاز و نفت و ... است واقعاً جای تأسف دارد.
- وقتی سگ نباشد گرگها و شغالها به راحتی و بدون رقیب و‌ ترس وارد شهر می شوند.
5- خانم فرازی: من هیچ جا ندیدم برای گرفتن حق قانونی بگن هرکس خودش بلند بشه بره دنبال کار جز انارک. اگه اینجوری باشه که تمام کارمندان دولتی و خصوصی روزانه باید در اداراتشون حضور پیدا کنن. نماینده ای از میون ساکنین پیدا بشه البته اگر نگن حیطه وظایف نیست. مثل اینکه در انارک برای نفت، برای پزشک، برای آب، برای گاز و گوشت و نان و ...باید هر فردی خودش بپاخیزد.
6- ناشناس: من یک مسئله سگ ها را مطرح کردم، رسیدگی نشد. گفتن جاهایی که قبول می کردن نگهداری سگها را الان نمی کنن. 

د- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:
- آقای ایمان معدنچی: هیچ موقع نشده چند نفر باهم باشن و برای صحبت تشریف ببرن به ادارات مرتبط با نفت و توزیع. با پیام و شکایت در کانال و گروه هیچ مشکلی از هیچ شهری حل نشده است.

ه- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین پرانتزها در بالا از انارک نیوز می باشد.