۲ ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی‌ نایین مستقر شدند

۲ ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی‌ نایین مستقر شدندرییس هلال احمر نایین گفت: ۲ ایستگاه غربالگری و کنترل بیماری کرونا در ورودی‌های این شهرستان مستقر شده‌ است.

محمد زمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه‌ها امروز با کمک نهادهای شهرداری و نیروی انتظامی منطقه با هدف کاهش نگرانی مردم از بیماری  کرونا راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: مسیرهای  نایین به سمت شهرهای  انارک و خور و بیابانک ، اردکان محل استقرار تیم‌های ارزیاب به شمار می‌رود و در قالب آن، با استفاده از تب‌سنج دیجیتالی مسافران ورودی به نایین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، تاکنون مورد خاص و مشکوک به کرونا در شهرستان نایین مشاهده نشده‌ است.

رییس اداره هلال احمر نایین  هم گفت: در صورت مشاهده مورد خاص، فرد بیمار یا به بیمارستان منتقل شده یا در قرنطینه خانگی قرار می‌گیرد.

 به گفته وی این طرح تا اطلاع ثانوی در ورودی‌های شهرستان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان نایین هم امروز از روند اجرای طرح کنترل و غربالگری در ورودی های نایین بازدید و بر ضرورت  سم پاشی و ضدعفونی کردن معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی شهرستان تاکید کرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند و  تاکنون جان صدها نفر را  گرفته است.

این بیماری با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی قابل پیشگیری است و تاکید مسوولان امر این است که شهروندان برای مقابله با این ویروس باید در خانه بمانند و در اجتماع حاضر نشوند.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظهر دیروز تا امروز جمعه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزارو ۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۱۱۰ نفر متعلق به استان اصفهان است.
(۲۳ اسفند ۱۳۹۸،‏ ۱۷:۳۲ - کد خبر: 83712240)