شکوفه های امید

انارک نیوز - در اخبار تکمیلی جمعه هفتم تیرماه 98 در بخش "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است" نگرانی هایی از سوی همشهریان گرامی و دلسوز انارک عنوان شد که آقای محمد پاکروان رئیس شورای اسلامی شهرمان انارک را بر آن داشت تا امروز چهارشنبه دوازدهم تیر ماه پاسخ هایی درخور و مفصل داشته باشیم که در زیر آمده است: 

باعرض سلام خدمت تمامی اعضای محترم و همشهریان گرامی و دوست داشتنی، پوزش می طلبم که بنده بعلت مشغله ی کاری زیاد فرصت شرکت در این گروهها و... را ندارم. واقعا عذر می خواهم. بنده وظیفه خود می دانم مواردی را در این موارد خدمت عزیزان عرض نمایم.

خدمت سرکار خانم همشهری گرامی باید عرض کنم جلسه پرسش و پاسخ به تقاضای بسیج خواهران بوده و بنده و دیگر اعضای محترم شورا به عنوان خادم مردم عزیز در این جلسه دعوت و حاضر شدم.

در خصوص بحث پشه باید به عرض برسانم بر حسب وظیفه باعنایت به اخباری که رسیده بود بنده طی نامه ایی محرمانه به جناب فرماندار خواستار دستور اکید به مراجع مربوطه در جهت بررسی موضوع و علت وفور پشه در شهر شدم. ایشان هم نامه ایی به محیط زیست و بهداشت محیط شبکه ارسال نمودند در راستای نامه ی شورا. لیکن بنده به هیچ عنوان قبول ندارم که ازدیاد پشه به خاطر پساب فاضلاب و فاضلاب باشد. چرا که انارک ما قریب چهل سال است که فاضلاب دارد و سالها پیشتر ما پشه ای نداشتیم. بنده طبق اطلاعاتی که بهم رسیده بود اعلام نمودند که این پشه ها از خاکها ی آلوده ای است که از بندر و .. واسه شرکت پودر می آید. در همان نامه محرمانه این مطلب مطرح گردید. 
در جلسه پرسش و پاسخ که جناب آقای عیدی مدیریت محترم شرکت مزبور هم حضور داشتند که بنده ضمن عذر خواهی مجدد که مجبور شدم نام شرکت را ببرم، خطاب به ایشان هم عنوان نمودم و ایشان پاسخ دادند که بله اون اوایل خاکی آلوده آمده بود و دیگر اجازه ورود ندادیم. بازم عذر خواهی میکنم ولی خب ما مجبوریم به جهت پویائی شهرمان اقدام نماییم.

در خصوص مسکن اجتماعی باید به عرض برسانم که اینکار توسط نماینده محترم و فرماندار محترم در تهران با حضور مسئولین استارت خورد و در واقع با 100 واجد احداث مسکن اجتماعی محرومان موافقت گردید. لیکن شورا هم ثبت نام کرد ولی حدود ششصد نفر متقاضی شدند که بیشتر ایشان آن شرایط لازم را ندارن. لیکن ما حسب وظیفه از هر متقاضی ثبت نام نمودیم تا ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد یا بتوان اقدامی در جهت حل مشکل عزیزان انجام دهیم. پس از دستور نماینده محترم جناب دکتر پور بافرانی و فرماندار محترم جناب آقای جمالی به دستگاه های متولی امر، بنده مستقیماً با جناب خانی مدیر کل محترم بنیاد مسکن استان در جلسه ای که در مرکز استان داشتیم پیگیر موضوع شدم که ایشان فرمودند: زمین شهری باید زمین در اختیار گذارد تا بنیاد مسکن اقدام نماید.
خلاصه ی کلام اینکه با پیگیری های مکرر به اتفاق شهردار محترم و در جلسه ی میز خدمت که قبلا اشاره گردید، نماینده  و فرماندار محترم از آنجایی که زمین شهری زمینی جهت واگذاری نداشت، قرار بر این شد که شهرداری نسبت به افزایش حریم و اقدام در جهت این امر زمین مناسب تهیه و اقدام گردد که شهردار محترم در حال حاضر اینکار را در دستور کار قرار داده تا سیر مراحل اداری و ... انجام پذیرد.

در خصوص مشکل بهداری بنده با عنایت به اقدام اخیر جناب ت. موارد و مدارک ذیل را ارایه می نمایم. قضاوت و همراهی با شما عزیزان.
((بایاد نام خداوند تبارک و تعالی)) قابل توجه اهالی محترم و همشهریان گرامی. در پی اقدام جناب آقای ت. در مورد بهداری با خبر شدیم که طوماری مبنی بر تقدیر و تشکر از ایشان در جهت اقدام به عمل آمده که در تاریخ 98/04/09 تنظیم گردیده و به امضاء عده ای از اهالی محترم رسیده است. بر خود لازم دانستم در جهت حفظ و صیانت از شأن و منزلت شورای اسلامی شهر مواردی را به شرح ذیل جهت اطلاع عزیزان اعلام نمایم.
قبل از ماه مبارک رمضان در جلسه میز خدمت که در مسجد جامع شهر برگزار گردید و تمامی مسئولین شهرستان از جمله جناب آقای دکتر پوربافرانی نماینده محترم، جناب آقای مهندس جمالی فرماندار محترم و معاون ایشان جناب آقای میرزابیگی و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی در جلسه حاضر بودند، بنده کمترین به عنوان خادم همشهریان عزیز موارد و مشکلات شهر و اهالی محترم را مطرح نمودم و در این بین باعنایت به اینکه آن زمان یکی از پرستاران از بهداری رفته بود، در جهت جایگزین ایشان از جناب دکتر قاسمی حاضر در جلسه تقاضا نمودم نسبت به جایگزین وی در جهت خدمت رسانی مطلوب به عزیزان اقدام نمایند. سوال اینجاست که جناب آقای ت چه اقدامی از حدود سه ماه پیش در جهت این یک مورد انجام داده اند؟؟؟ اگر اقدامی نمودند چرا تعداد کمبود پرستار تا هفته قبل به سه نفر رسید؟؟؟؟
بنده بعنوان عضو شورای اسلامی شهر و استان در تاریخ 98/03/28 تلفنی با جناب دکتر پوربافرانی مشورت نموده و موارد را خدمتشان اعلام نمودم و باتوجه به پیشرو بودن جلسه شورای اسلامی استان اصفهان در استانداری با حضور سرکار خانم دکتر چنگیز ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان طی نامه شماره 98/121/ش مورخ 98 /28/3 موارد نبود پرستار و مشکل بهداری انارک را مطرح نموده و رونوشت نامه خدمت جناب نماینده محترم و فرماندار محترم و ریاست محترم شورای استان جهت دستور پیگیری ارسال گردید. و از همان تاریخ دایماً تلفنی با ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان در تماس بوده و خواستار حل مشکل بودم و موارد نیز خدمت فرماندار محترم اعلام و گزارش می گردید. نهایتا با پیگیری های به عمل آمده سرکار خانم دکتر چنگیز اعلام فرمودند که موضوع در حال پیگیری است و دستور دادم نیروی انسانی سریعاً نسبت به بررسی موضوع و حل آن اقدام نماید و از آنجایی که این موضوع را خدمت جناب آقای دکتر بهرام از دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده بودند، خواستار این شدند تا موضوع را از طریق ایشان پیگیری نمایم که پس از چندین روز پیگیری با عنایت به جلسه پرسش و پاسخی که توسط بسیج خواهران در تاریخ 98/04/04 ترتیب داده شده بود در همان تاریخ طی تماس تلفنی مجدد با جناب دکتر بهرامی خدمت ایشان عرض نمودم که بنده باید امروز در جلسه ای پاسخ این مشکل نبود پرستار را خدمت حضار بدهم. چه شد آقای دکتر؟؟ من جواب می خواهم. در پاسخ ایشان صراحتاً اعلام داشتند در حال بررسی است و تا آخر هفته مشکل حل می شود. پس از آن موارد در جلسه عنوان شده خدمت حضار محترم مطرح گردید و  دیگر خبری به بنده ندادن که پرستار آمد یا خیر تا تاریخ دیروز 98/04/09 که باخبر شدم چه اتفاقی افتاده.
حقیقتاً با ناراحتی زیاد با خانم دکتر چنگیز تماس حاصل شد که پیام دادند در جلسه تشریف دارن و پیام بدهم. متعاقب آن با جناب دکتر بهرامی تماس گرفتم و با جدیت تمام معترض شدم که چرا تاکنون اقدام نشده؟؟ مگر نگفتین تا پایان هفته پرستار جایگزین اعزام می گردد؟؟
در پاسخ فرمودند جناب پاکروان کار انجام شده و الان نامش هست. یکی خانم زهرا محمودی و دیگری اسمش را در خاطر ندارم در تاریخ 98/04/06 معرفی گردیده اند که بنده تقدیر و تشکر نموده و موارد را خدمت جناب نماینده وفرماندار و بخشدار اعلام نمودم.
حال با توجه به موارد یاد شده و اینکه آقای ت اعلام می نمایند هیچ مسئولی پیگیر موضوع نبوده، پس آیا موارد اعلامی فوق اقدام نیست؟؟آیا این حرف و عمل تحقیر منتخبین مردم نیست؟؟
در تاریخ 98/04/06 پرستار معرفی گردیده؟؟ آیا اقدام مورخ 98/04/09 و بستن درب بهداری باعث اعزام پرستار گردیده؟؟ آیا مسئولین مربوطه دانشگاه علوم پزشکی از این اقدام که دور از شأن و منزلت افراد و شهرمان می باشد، پرستار اعزام نمودند؟؟ تاریخ معرفی پرستاران گواه بر هر واقعیتی است.(98/04/06).
لذا ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکر خود از نماینده محترم جناب آقای دکتر پوربافرانی و جناب مهندس جمالی فرماندار محترم شهرستان بابت پیگیری موضوع و این حقیر خدمت عزیزان همشهری گلایه خود و دیگر اعضای محترم شورای اسلامی شهرمان را اعلام می نمایم.
و از ایشان خواستارم کمی بیشتر در این قبیل مسایل دقت نموده و ندانسته و ناخوانده آنچه دیگران بیان می نمایند را قبول ننمایید و چیزی را امضا نکنند. شورای اسلامی شهر وظیفه ی خود میداند هر موردی را در چهارچوب قوانین جاری پیگیری نموده و نسبت به احقاق حق مردم عزیز گام بردارد و این هیچ جای منت نهادن و بازگو و اعلام کردن را از نظر ما ندارد. چرا که خادمین مردم بی منتن. 
والسلام. علی برکت الله / پاکروان رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر انارک و عضو شورای اسلامی استان اصفهان.
این مکاتبه بنده با دانشگاه علوم پزشکی. {انارک نیوز: نامه مورخه 28 خردادماه 98 آقای پاکروان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان که عیناً در گروه "نارسبنه راهکار آمده است"}
از آنجایی که بنده حقیر در این دوره عضو شورای شهرستان و شورای استان هم می باشم و در جلسات استان که در استانداری با حضور مدیران برگزار می گردد شرکت دارم، قطعاً در وهله اول به مشکلات شهرمان می پردازم.
بنده بی نهایت تلفنی پیگیر موضوع بوده ام و حتی دیگر عزیزان حضوراً به اصفهان رفته و پیگیر این موضوع بوده اند.
{انارک نیوز: به پیوست نامه مورخه ششم تیرماه از معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان به مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین مبنی بر معرفی خانم محمودی کارشناس مامایی آمده که عیناً در گروه "نارسبنه راهکار آمده است".}
آنچه مهم است خدمت به همشهریان و شهرمان انارک می باشد.و بنده از این دریغ نخواهم داشت.

لطف می فرمایید مواردی هست کتباً اعلام تا پیگیری لازم صورت گیرد.

در خصوص پساب مطلبی را که مهم هست فراموش کردم اینکه ما از قبل عید دنبال تصفیه پساب بوده تا بتوانیم فضای سبز خوبی برای شهرمان ایجاد نماییم و باغات انارک را دوباره احیا و زنده نماییم. جناب شهردار شدیداً کار را پیگیری نمودند که بنده در همینجا از زحمات جناب مهندس سبحانی نسبت تقدیر و تشکر می نمایم. خب دوستان مستحضرید که تصفیه ی پساب هزینه ی هنگفتی دارد و ما دنبال بهترین راهکار و در عین حال کم هزینه ترین بوده ایم که به لطف خدا به نتیجه رسیدیم. در نظر داشته باشید که سال گذشته ما کارشناسان را در این خصوص به شهرمان دعوت نموده و راهکار خواستیم. که حقیقتا بحث همه خرید دو فیلتر تصفیه در آن زمان به قیمت هر کدام 90 میلیون تومان بود. خب عزیزان تنها این نیست ما مسافتی حدود اشتباه نکنم، دو سه کیلومتری می شه که نیاز به لوله کشی داریم جهت ذخیره آب تصفیه شده. خب مکان پشت حصار و آب تصفیه آنجا ذخیره شده و با آب دیگر مخلوط و بصورت قطره ای اقدام می شود که بالغ بر یکصدو پنجاه میلیون فقط پول لوله باید بدهیم. خب مگر شهرداری انارک چه در آمد پایداری دارد؟؟ مگر چه پولهایی در حساب مانده که بخواهیم همچین هزینه های گزافی را متحمل شویم؟؟
بنده در آن جلسه واسه حاضرین توضیح دادم که فک نکنید ابتدای سال دولت بودجه ای، پولی به حساب شهرداریها واریز می کند. خیر باید به قدری پروژه و کار تعریف کنی و دوندگیهایی انجام بدهی تا بلکی بتونی نتیجه بگیری. به قول ما انارکی ها باید پاشنه کفشتا ور بکشی و ...
علی ایحال بنده به اتفاق شهردار محترم از طرحی که در یزد اجرا شده بود بازدید نمودیم و این طرح، طرح عالی و کم هزینه ای است و زمان می طلبم که اجازه ی افشای جزییات را ندارم تا اجرای طرح. لیکن به امید خدا امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد برای شهرمان و آبادانی آن.

منتظر نظرات و پیشنهادات همه ی عزیزان هستیم. شاد و پیروز و سربلند باشید. من پیشنهاد می دهم عزیزان هر موردی را مستقیم به مسئول مربوطه اعلام فرمایید چرا که شاید همه فرصت ورود به این شبکه ها را نداشته باشن .و ما هرچه بگوییم به سمع و نظرشان نرسد. سرافراز و پاینده باشید عزیزان.

بدینوسیله انارک نیوز از آقای محمد پاکروان رئیس شورای شهرمان و استان که خود را در معرض پاسخگویی به عزیزان همشهری و اقدامات انجام شده و در حال اقدام قرار دادند، تشکر و سپاسگزاری می نماید و امید است باز هم ما را مفتخر به پاسخگویی نمایند و در آتی شاهد دنباله روی دیگران از این اقدام پسندیده باشیم.