چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه بیستم دی ماه 99 تا آدینه بیست و ششم دی ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- ماجرای پیچیده کارآفرینی در منطقه مجروم انارک و سنگ اندازیها
2- اعتراض برخی به استفاده از "اشین" به جای "عشین"
3- هدف "نارسینه راهکار" مطرح کردن هرگونه مشکل است.
4- مشکلات پس از گازرسانی

ب- در آغاز به گزیده دیدگاه ها، پیشنهادها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ماجرای پیچیده کارآفرینی در منطقه مجروم انارک و سنگ اندازیها
- آقای شهرابی: چند سال پیش افتادم تو یک گیرودار اداری مبنی بر بازگشایی یک مرکز گردشگری برای شهر انارک. ایجاد خونه های محله قافلگاه و بالای حمام و دور و بر حسینیه و نمای روبروی سراب شمالیش. بخشدار وقت استقبال کرد فرمانداری و میراث نائین استقبال کردن و نامه رسید به میراث اصفهان. مسئولش گفت مدرک دانشگاهیت باید گردشگری باشه. گفتم مدرک من معدن است. گفت برو تو کار معدنی. گفتم ممنون که راهنمایی کردی.
با  معاون رئیس جمهور آقای رضوی دو سه سال پیش صحبت کردیم گفتن دویست ملیون خرج کنید من یک ملیارد وام می دم.
- انارک نیوز: همه در انارک از بی کاری جوانان و لزوم کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان می گویند. مهندس رحیم پور هم می خواهد کارخانه اش را راه بیندازد که دو نفر از همسایگان مرغدارش، اولی و آخری از او شکوائیه به نایین برده اند که چه نشسته اید که او سنگ شکن نصب کرده و باید تعهد دهد به ما آسیبی نمی رسد. حالا این سنگ شکن کجا نصب شده، آنها می دانند و خدای شان.
- ناشناس: بله مانند کارخانه اجر و....سر کار بروند.
2- اعتراض برخی به استفاده از "اشین" به جای "عشین"
- ناشناس: از قدیم الایام عشین بوده و تا ابد عشین باقی خواهد ماند. الان اکثر عشینی ها ناراضی هستند و اعتراض کردن ولی خوب انگار فایده نداشته و تو سند ها و نقشه جغرافیایی عشین  نوشته شده ولی استاد ابراهیمی نظرشان اشین است.
- آقای حسینی: هرچه در نقشه ها و مدارک قدیم بوده و هست درسته. استاد ابراهیمی هم ممکنه نظرشون درست نباشه و یا بعدا تغییر بکنه نظرشون.
3- هدف "نارسینه راهکار" مطرح کردن هرگونه مشکل است.
- ناشناس: قرار شدمشکلات را مطرح کنیم نه اینکه هر بار مشکلی مطرح می شه افرادی میان می گن چرا این مشکل را مطرح کردید.
4- مشکلات پس از گازرسانی
- ناشناس: الان انارک نه نفت به ما میدن و نه گاز یکی رسیدگی کنه.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.