چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه چهارم بهمن ماه 99 تا آدینه دهم بهمن ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- پیشی در عمل خیر
2- مشکلات پس از گازرسانی
3- ماجرای جاده مزارع انارک
4- انتظارات از نماینده مجلس
5- روی دیگر انارک

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
1- نعمتی: تهیه چراغ سیالتیک اتاق پرستاری جهت انجام امور بخیه و اتاق عمل پرتابل سیار که باروشنایی چراغهای ال ای دی مکان نورانی مناسبی را برای انجام و ترمیم جراحات بیمار فراهم می کند و مزیت  سیار بودن آن سهولت جهت جابجایی مکانی فراهم می نماید و خوش بختانه این نیاز نیز شناسایی و ازمحل مساعدتهای خیرین محترم تهیه و تحویل مرکز جامع سلامت انارک گردید.
1- نعمتی: باتوجه به سردی هوا و فصل زمستان همانطوری که مستحضرید گاز کشی به مرکز جامع سلامت انارک (بهداری انارک) صورت نگرفته دراین خصوص با مسولین شبکه  پیگیریهای لازم صورت گرفت و قرار شد کار بصورت مشارکتی انجام پذیرد. هزینه لوله کشی گاز را خود شبکه شهرستان تقبل نمود و دیروز کار لوله گذاری به اتمام رسید و قرار شد طی فراخوان مردمی از مساعدت‌های خیرین محترم دراین امر خیر و عام المنفعه که بعنوان تکمیل تجهیزات عنوان شده نسبت به درخواست مرکز که در اولویت امور قرار داشت از محل کمک‌های خیرین 2 عدد پکیج و همچنین شوفاژ مورد نیاز باتوجه به متراژ تعیین شده تهیه گردد لذا جهت استعلام قیمت 2 عدد پکیج و شوفاز مورد نیاز حدود52 میلیون تومان پیش فاکتور تهیه گردید. تاکنون از واریزی خیرین محترم حدود 24 میلیون تومان تامین گردیده لذا مابقی مبلغ را بدهکار می باشیم و برای پرداخت مابقی بدهی نیاز به مساعدت شما خیرین می باشد. خواهشمنداست دراین امر خیر بذل مساعدت نموده تاهرچه زودتر عمل گاز رسانی به این شبکه تکمیل گردد. شماره تماس 09133073594

پ- اینک گزیده دیدگاه ها، پیشنهادها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- پیشی در عمل خیر
- آقای کافی: شاخه گلی به زيبايی يك فاتحه جهت شادی ارواح مؤمنین و مومنات و اموات خودتان و اموات عزیزانی که همت نمودند در مجهز سازی شبکه بهداشت انارک مساعدت مالی نمودند و قسمتی از  نیازهای  این مرکز را تامین نمودند روحشان شاد و یادشان گرامی
2- مشکلات پس از گازرسانی
آقای خاکسار (شهروند چوپانان): چوپانان زیر نظر انارک است و انارک هم خودش شهراست چرا قبض گاز باید به اسم شهر جندق باشد درصورتی که جندق زیر نظر خوروبیابانک است قبض گاز چوپانان به اسم جندق صادرشده. 
- مهندس رحیم پور: بی شک شورای اسلامی شهر انارک و مسئولین شهرستان به دنبال رفع این مشکل می باشند که تا چندی دیگر بایستی نتیجه اش را دید.
3- ماجرای جاده مزارع انارک
- ناشناس: خدا کنه زودتر باند دوم انارک چوپانان ساخته بشه و جاده قدیمی برگرده به انارکیها که بتوانند براحتی به مزارع و مراتع دسترسی آسان داشته باشند. فکر کنم از سه راهی مشجری به چوپانان کلنگ خورده بشه.
4- انتظارات از نماینده مجلس
-  مهندس زاهد: آن روز که باید انتخاب می کردیم با صدای بلند و عکس و پوستر ما را به انتخاب خود ترغیب می کردند وقتی رای اوردند در خوشحالیشان شریک بودیم اما وقتی بر کرسی هایشان نشستند یادشان رفت که وکیل مردمند.
5- روی دیگر انارک
- ناشناس: انارک فقط معدن فلزات دارد که آن هم اکتشاف نشده است.  هزینه اکتشاف کامل بسیار زیاد است و کسی ریسک نمی کند. همه دنبال سود زودبازده هستند و دیگر اینقدر بهشت گمشده ننویسید. هوای انارک عالی است ولی نه اب دارد نه خاک دارد و نه کشاورزی. ولی برای سکونت خوش نشین است. در این منطقه کویری  من خودم اهل علم حاج باقر هستم که یک روستای با عقرب سیاه آدمکش و آب شور و زمین ماسه ای و هوای گرم و طوفان شن است. معدنکاری سرمایه کلان و دانش و ماشین الات و اطمینان از سرمایه گذاری  و برنامه ۲۰ ساله می خواهد پس  لذا حالا حرف است و بس.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.