چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از شنبه 27 شهریورماه 1400 تا آدینه دوم مهرماه در زیر آمده است. 

1- آقای مطلبی نیا: فعالیتهای انجام شده جهت کمک های عام المنفعه و نیازمندان صندوق خیریه مشترک نزد بانک ملی انارک را اعلام می نماییم. ۱_ خرید یک عدد کولر ۳۵۰۰ جهت استفاده در دبیرستان شهید صمدی ۲_ خرید ۲۰  عدد گوشی همراه برای دانش آموزان نیازمند توسط مهندس محمد یزدانفر ۳_ خرید یک عدد کیس کامپیوتر جهت استفاده در دبیرستان شهید صمدی با همیاری مهندس یزدانفر ۴_  تکمیل گازکشی بهداری ۵_ تکمیل گازکشی پایگاه بسیج ۶_ خرید یک دستگاه اکسیژن ساز برای پایگاه هلال احمر ۷_ توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی بین نیازمندان ۸_ کمک های درمانی همچنین ساخت پیاده رو مختص ویلچر هم مصالح آماده و انشالله روز جمعه ساخته خواهد شد.
- آقای نعمتی: گزارش خریدها و مساعدت خیرین ارجمند دستهای مهربانی و سازندگی انارک تهیه شده با هماهنگی مدیران محترم مدرسه و بنابرنیاز مدارس: 1. ۴۲ صندلی و ۲۱ میز دانش آموزی  اهدایی مرحوم  میرمهدی طباطبایی و همسرش مرحومه ایران صدریه به دبستان ایران 2. کیس با کیبورد و موس جهت دیتاشو آموزشی دانش آموزان مدرسه شهید صمدی (دیگری پارسال توسط صندوق حساب مشترک خیرین ردیف 3 گزارش بالا) 3. مودم وایفای 4. دو عدد چهار پایه فلزی جهت کولر 5. یکدستگاه صوتی جهت مراسم 6. سیمانکاری حیاط مدرسه ایران در نوبت کار قرار گرفت. شبکه بهداشت انارک با بهره مندی از لوله کشی گاز توسط شبکه شهرستان و مساعدت خیرین دستهای مهربانی و سازندگی انارک مجهز به پکیج گرمایشی گردید اما به علت بدهی ساختمان به شهرداری طی سنوات قبل نتوانسته مجوز نصب کنتور را بگیرد و متصل به گاز شهری شود. تاکنون قسمتی از بدهی خود را توسط صندوق حساب مشترکین پرداخت نموده (براساس ردیف 4 گزارش بالا) چنانچه خیرینی مایل به مساعدت تتمه بدهی و بهره مندی وصل این شبکه از نعمت گاز را می باشند به بنده و یا مسولین شبکه مراجعه نمایند.
- ناشناس: کاش در مورد سرویس بهداشتی دبستان ایران که وضعیت افتضاحی داره هم فکری می شد. کلا باید سرویس بهداشتی جدید ساخته بشه یا تعمیر بشه.
- خانم توکلی: آقای مهندس عیدی مدیر محترم شرکت تولید پودر انارک، بدین وسیله  از اهدای ۱۴۰ بسته کامل لوازم التحریر به دانش آموزان مدارس شهر انارک خاضعانه تشکر می نمایم.
- ناشناس: کار خوبی بود من خودم شاهد هستم که کودکان افغانی برای لوازم التحریر حتی دست دوم چقدر محتاجند.
ناشناس: آقای نعمتی، عرض تشکر بابت گزارش شما که به روال قبل شفاف؛ دقیق و همراه با زمان بندی و جزئیات کامل بود.
2- آقای نعمتی: پاسخ پیامتان از مسئولین آموزش پرورش شهرستان پیگیری شد و این جواب را دادند. مبالغی که بابت اجاره اماکن آموزشی در تمام نقاط شهرستان اخذ می شود مستقیما به حساب متمرکز استان واریز می شود و  مبالغی که به این مدیریت برگشت داده شود بر اساس نیاز شهرستان در بخش های مختلف عمرانی تجهیزاتی و جاری در سطح منطقه زیرنظر شورای مالی هزینه می گردد.
3- ناشناس: ای کاش کلاس آموزش خط در انارک دایر می کردند.
4- ناشناس: سوال من اینه چرا فکر می کنید کسی که واکسن زده نباید بیمار شود؟ ایمنی صددرصدی تو هیچ واکسنی تا بحال وجود نداشته. ممکن است شخصی واکسن بزند و بعد هم کرونا بگیرد و خداحافظ زندگی ولی این تعداد در مقابل جمعیت ایمن اصلا قابل توجه نیست. شنیده بودم تعدادی افراد عقیده به برده داری و ... دارند ولی برای من که داخل سلول و ویروس و باکتری را می شناسم خنده داره. شما کافیه شبکه ورزش یا شبکه ٣ فوتبال انگلیس یا ایتالیا را تماشا کنید تا حقیقت برای شما آشکار شود ذات واکسیناسیون چیه. اون شخص یا کشور یا کشورهایی که ویروس را ساختند در حقیقت برده داری نوین را بنا نهادند نه واکسن. در ضمن اگه شما عزیزان منتظر واکسن ایرانی هستید فعلا وجود ندارد همه واکسن‌های ایرانی تا آخر شهریور از خارج وارد شده و داخل ایرانی بسته‌بندی می شود. تجهیزات تولید واکسن فعلا داخل کشور نیست ممکنه تا چندماه آینده وارد بشود.
- انارک نیوز: گروه سنی 18 سال به بالا بدون محدودیت جهت واکسیناسیون کوید 19 کرونا به درمانگاه انارک مراجعه فرمایند.
- ناشناس: ی برنامه ریزی انجام بشه و واکسن های معدن نخلک را برن سرکار بشون تزریق کنن چون اونا که همون روز واکسن نیستن
- آقای کافی: پیشنهاد شما کاملا منطقی و بجاست باید از طرف مدیران مجتمع نخلک به شبکه بهداشت پیگیری بشه تا اقدام لازم انجام شود.
5- ناشناس: این صدای نوحه چیه امروز تو شهرک طرف سرویس ها راه انداختن که باعث آزار مردم بشه.
- آقای حسینی: در دین مبین اسلام و قران داریم حق الناس یعنی شما هیچ کاری نمی تونی بکنی که ثوابش جبران حق الناس رو بکنه و نارضایتی مردم اولویت داره بر هر چیز. زنگ بزنید پاسگاه و اعلام نارصایتی کنید و حتی خونه شهردار و بخشدار و بقیه مسئولین محترم و تذکر بدید و ازشون بخواهید رسیدگی کنند. مگر مسئول شهر نیستند؟
6- ناشناس: از این قبیل اقدامات نابخردانه بظاهر قانونی که تیشه به ریشه انارک زده اند کم نداریم مانند تخریب قبرستان قدیمی انارک، تخریب کوه دره انجیر، دپو زباله های اتمی سایر نقاط کشور در انارک و ...
- آقای حسینی: شکایت ما بخاطر غیرعقلانی بودن انتخاب محل اون و ریختن گردوغبار اون به محل سد آب مصرفی خوراکی مردم شهر انارک هست. لطفا مراتب را با نماینده مجلس و شهرداری و بخشداری پیگیری کنید. الان هم بسیار جانمایی این کارگاه رو اشتباه می دونیم. بقول خودتون این مجوز تا 1399 بوده. لطفا مردم رو از اینکه اگر مردم نمی خواهند جاده شون روکش بشه بگن جاده رو روکش نمی کنیم نترسونید. وظیفه اداره شما هرچه هست باید انجام بدید. ضمنا مراقب باشید شرکت مذکور وقت تخلیه منطقه پاکسازی زباله ها و مرمت نمودن زخمی که در اون ایجاد کردند رو به نحو درست انجام بدهند. لطفا خبرنگار بهشون بگه  لطفا کارتون رو درست انجام بدید و نه احساسی و با کلمات تحریک آمیز که برای خودتون انجام می دیم و تصادفاتشون کم شده و اگر نمی خواند بگن تا انجام ندیم.
7- ناشناس: پیشنهاد می کنم انتشار مطالب و اخبار تو کانالهای مختلف طبقه بندی شود. خبرها در همه کانالها انارک نیوز، نارسینه راهکار و نیاز انارک منتشر می شود. در گروه نیاز انارک مطالب خبری و اجتماعی منتشر نشود فقط مختص نیازمندی. خبرهای سیاسی اجتماعی فرهنگی در انارک نیوز فقط منتشر شود. نارسینه راهکار مخصوص موضوعاتی باشد که نیاز به همفکری دارد.
- حمید: لطفا مدیران محترم کانال و گروه ها این را آویزه گوش خود کنند.
8- انارک نیوز: تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نایین باحضور سرکار خانم آزاد و مدیران کل محترم استان اصفهان و جمعی از تولیدکنندگان و معدنداران که در این جلسه مشکل برقرسانی به کارخانه سیلیس انارک هم مطرح شد.
9- انارک نیوز: در جلسه ای با حضور مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین، میرزابیگی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری، رضوانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای نایین، انارک و بافران و نمایندگان شوراهای اسلامی بخش مرکزی و بخش انارک، پس از رأی گیری در میان اعضای شوراهای مذکور آقایان جابر فخرایی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان نایین، محسن اسدی به عنوان نماینده شوراهای اسلامی شهرستان برای مشارکت در جلسات شورای اسلامی استان اصفهان و محسن اناری به عنوان  نایب رئیس و مجتبی جلال پور به عنوان منشی شورای اسلامی شهرستان نایین انتخاب گردیدند.
10- انارک نیوز: به مناسبت هفته دفاع مقدس گلزار شهدای انارک غبارروبی و عطرافشانی شد.
- حمید: چرا اقدامی برای ساخت پیاده روی جلوی گلزار انجام نمی شود؟
11- انارک نیوز: گردهمایی و جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان نایین با حضور خانم دکتر آزاد نماینده مردم  شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک، مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین، اعضای شورای تأمین، معاونین فرماندار، تنی چند از روسای ادارات، سرپرستان شهرداری نایین و بافران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای نایین، انارک و بافران در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید. ابتدا روسا و برخی اعضای شورای‌های شهر به مسائل شهری خود پرداختند و سپس روسای ادارات مربوطه به برخی مسائل پاسخ و راهکارهای پیشنهادی را ارائه دادند. در ادامه سرکار خانم آزاد با ارائه گزارش اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در شهرستان در یک سال گذشته تاکید کردند که برای تامین اعتبارات منتظر ابلاغ بودجه نباید بود و باید پیگیری کرد تا اعتبارات به شهرستان سرازیر شود  و مسئولین اجرایی شهرستان باید با پیگیری خود از اعتباراتی که به استان ابلاغ می‌شود برای شهرستان اعتبار جذب کنند.
12- انارک نیوز: یادی هم از آنانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، آقایان مجید اشرفی مقدم، محمد فتوحی (قیومی) از همشهریان خودمان و حاج سید هدایت الله رضوی از خمین. خدا بیامرزدشان و یادشان گرامی باد.

کلیه موارد بالا در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) از انارک نیوز می باشد.