چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از شنبه پانزدهم آبان ماه 1400 تا آدینه بیست و یکم آبان در زیر آمده است.

1- ناشناس: لطفا شورا به ساعات کار نانوایی ها و روزهای تعطیلشون رسیدگی کنه. اولین اقدام نصب ساعت کار و تعیین روز تعطیل و کنترل آن. الان همه جا یک صف هست فقط صف کسانی که یک نان می خوان جداست، تابستان هم که نانوایی زن و مرد نداشت نوبتی بود. چرا با دستی که به اینور و اونور می زنن دست به خمیر و آرد می زنن؟ چرا هر کسی می رسه می ره نون درمی یاره پس کارت بهداشت براچیه، برا نمایش؟
2- ناشناس: شورای محترم شهر در مورد جاده کنارگذر زنجیرگاه، از اقدامات و نتایج ان اطلاع رسانی شود.
- آقای مهدوی: چندین مورد در رابطه با قبض گاز تذکر داده شد که چرا در قبض های گاز انارک نوشته می شود انارک جندق و چوپانان جندق. چرا کسی پیگیری نمی کند؟ ما هم تذکر بدیم اگر درست نشد گونی موجود است.
- آقای معدنچی: در خصوص جاده کنارگذر و قبوض گاز، در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ با حضور نماینده محترم و هم اندیشی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر موضوعات فوق مطرح و دستور پیگیری مقامات مسئول داده شد.
3- انارک نیوز: «پنبه‌دونه و ماه‌توتوهای شبِ برفی» اثری است دلکش از مریا یزدانی. معرفی کوتاهی از این کتاب کودک در پی آمده است.  در یک شب برفی و سرد، یک بچه خرگوش به نام پنبه‌دونه گم شده. همه نگران هستند اما هرچه خرگوش‌ها بیش‌تر می‌گردند، کم‌تر پیدا می‌کنند. ناگزیر و مستأصل، تنها کاری که از دست‌شان برمی‌آید، دعاکردن و امیدواربودن است؛ و همین امید، پنبه‌دونه را نجات می‌دهد. امید چراغی می‌شود در دست ماه‌توتوها و پنبه‌دونه را پیدا می‌کنند به خانواده‌اش خبر می‌دهند.
این کتاب را مریا یزدانی نوشته؛ نویسنده‌ای که گرچه شغل اصلی‌اش ارتوپدی‌ست اما آن‌چنان کودکی‌اش را از شهر انارک و از میان قصه‌های مادربزرگش در خود حفظ کرده که هنوز و هنوز کودکانه آثاری کودکانه می‌نویسد. او که متولد ۱۳۵۶ است، توانسته چندین اثر موفق برای کودک و نوجوان بنویسد و برگزیده‌ی آهوی نقره‌ای جایزه‌ ادبی کومش باشد. ماما آش پخت، جادوی ستارگان، ترانه‌های توکانا، پرپره‌کدو و رویای تمشکی از دیگر آثار او هستند.
4- آقای کافی: از چه تاریخی صندق خیریه راه اندازی شده این صندوق جدا از صندوق خیریه امام رضای انارک هست؟ آیا دفتر هم دارد؟ اعضای تاسیس کننده و هیئت امنا را معرفی بفرمایید در ضمن  علت تعطیل شدن خیریه امام رضا (ع) را که چند سال فعال بوده را کسی پاسخگو هست؟
- آقای مطلبی نیا: این صندوق ۵ نفر اعضای مؤسس دارد، آقایان مجید صفاری، مهران مطلبی نیا، علیرضا بقایی نیا، رجبعلی شفیعی و خانم مهین طالبی و با هماهنگی بخشداری بازگشایی شده و هر برنامه ای و هزینه قرار شد انجام شود با هماهنگی شورای اسلامی خواهد بود.
- آقای کافی: ای کاش با صندوق امام رضا (ع) که اکنون فعال نیست و  اموال و حساب جاری هم دارد در هم ادغام می شد و مبالغی هم که در حساب دارد در یک جا جمع آوری شود. تا اونجایی که من اطلاع دارم کامپیوتر، فاکس، خط تلفن، کمد، میز و صندلی و دیگر ملزومات همه در یک جا نگهداری  می گردد. چه بهتر از تمام امکانات اون صندوق استفاده شود.
5- روابط عمومی شهرداری: تخلیه ۱۳ تیر چراغ برق به همراه تجهیزات جانبی جهت روشنایی بلوار آرامستان، افزایش ارتفاع دیوار ساختمان اداری شهرداری به دلیل مسائل حفاظتی و امنیتی و تجهیز واحد خدمات شهری به یک دستگاه کاتر دیزلی.
- دیدار مهندس خیابانی شهردار به همراه  آقایان محسن اناری رئیس و علیرضا بقایی نیا نائب رئیس شورای اسلامی با مهندس گوهرین مدیر عامل شرکت توسعه فرآوری مس مسکنی (دفتر تهران) و درخواست خودیاری و مساعدت در عملیات های عمرانی در دست اجرا و نیمه تمام و همچنین دیدار مهندس خیابانی به همراه اعضای شورای اسلامی با مهندس نجات نیا معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی در خصوص حل مشکل اراضی واگذاری در کوی ناروسینه، میدان ورودی شهر و اراضی کارگاهی.