چه؟ (بیست و یکم تا بیست و هفتم آبان ماه 1401)

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از بیست و یکم تا بیست و هفتم آبان ماه 1401 در زیر آمده است. 
1- انارک نیوز: با توجه به کیفیت مطلوب و قابل شرب بودن آب شبکه شهری انارک، درب آب انبارها تا اطلاع ثانوی جهت آب گیری بسته خواهد بود.
- مدیر: وقتی درب آب انبارها بسته می شود چه نیاز به افزودن آب انبار بود؟؟؟
- ناشناس: اگر هم وجود نمادین آب انبار سنتی لازم بود یک مورد کافی بود. کاش سرمایه های خیرین به مسیر درست هدایت می شد.
- ناشناس: بیشتر سال آب شرب شور هست و مجبوریم از آب انبار آب برداریم. مسافت که کوتاه باشه خوب خیلی راحت تر هست.
- ناشناس: آب  آب انبار برای چه مدت زمانی انباشته  می شود تا به طور کامل مصرف شود آیا آب جاری و به طورمستمر وارد منبع آب انبار  می شود؟ بهتر نبود مشکل از اساس و از طریق آب لوله کشی شهری حل گردد؟ در چند شهر و روستای کشور به وسعت شهر انارک این تعداد آب انبار با این حجم زیاد وجود دارد؟
- ناشناس: حالا اگه مصمم هستین بگیم خرابش کنن. بنظرم هی تذکر و هی تکرار موضوع وقتی کار از کار گذشته دیگه بی احترامیه.
- ناشناس: به نظر می اید عده ای مخالف انتقاد و ازادی بیان هستند و فقط انتظار تعریف و تمجید دارند. تا زمانی که انتقاد را برابر با بی احترامی بدانید پایان ندارد.
- ناشناس: در روزهای اول اجرای طرح آب انبار انتقادها شروع شد، ولی نکته مهم این است که آیا برای شهرمان طرح هایی تعریف شده و به اطلاع عموم رسیده است که خیرین محترم بتوانند بر اساس آن طرح ها تصمیم بگیرند؟ همشهریان در رابطه با نقاط ضعف و قدرت آن نظر بدهند و آن طرح تکمیل‌تر شود. از همشهریان عزیز درخواست می کنم که با هم فکری و دادن ایده های جدید در جهت بهبود هر چه بهتر شهرمان کوشا باشیم. معمولاً افراد خیری که می خواهند هزینه ای انجام دهند می خواهند سالیان سال آن بنا و یا اثر باقی بماند پس اینکه افراد خیر بوسیله بعضی افراد بجای معرفی به محل اصلی به محل دیگری راهنمایی می شوند مشکل ناهماهنگی بین ادارات است که باید این مسئله نیز بوسیله شورای شهر حل شود. ما از ساخت مستندات گریزانیم و همه چیز را دوست داریم شفاهی عنوان کنیم.
- ناشناس: انتقادها صرفا متوجه شورای شهر که منتخب همین مردمند، می باشد. متاسفانه شورا بدون توجه به نقطه نظرات مردم چه در مورد این موضوع اخیر چه در موارد دیگر که مطرح کردنشان تکرار مکررات است بی توجه است.
- مدیر: همشهریان عزیز لطفا برای دیدگاه های خود ارزش قائل شوید و اگر نظرتان تغییر کرد پیام  قبلی که دیدگاه دیگری داشتید را پاک نکنید.
- ناشناس: برام این جالب که شما می رید حرف دوسال پیش من را ریپلی میکنید که چی.
- مدیر: از اعضای شورای قبل که در این گروه پاسخگو بودند  اگر مطلبی دارند لطفا بیان نمایند.
- نعمتی: بحث آب انبار در آن دوره نیز مطرح بود و طرح اولیه آن توسط شهرداری طبق نیاز خیر تهیه گردید اما  چند نکته مد نظر قرار گرفت. اول اینکه بدلیل کمبود آب مدت زیادی بود دیگر آب انبارهای شهرک و سراب نیز آبگیری نمی شد و صرفا از آب انبار پشت حصار استفاده می شد پس ساخت یک آب انبار دیگر با توجه به نبود آب کافی جهت آبگیری صرفا یک طرح المانی بشمار می رفت. از این رو چندین بار آقای پاکروان بعنوان رییس شورا سعی کردند با خیرین محترم ارتباط و جلسه برقرار کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد!!! و دلیل اصلی برگزاری جلسه در بخشداری آن زمان بدون اطلاع شورا شاید بی ربط به این موضوع نباشد. از طرفی چندین طرح پیشنهادی نیز وجود داشت که قابل ارائه به خیرین محترم بود از جمله آن طبق نظرات مردمی در جلسات حضوری شورا و شهردار با مردم عنوان گردید که عبارتند از: تهیه سرویس رفت و برگشت انارک به نایین و اصفهان زیر نظر و توسط راننده  شهرداری، احداث استخر جهت استفاده همشهریان و همچنین قابلیت همکاری با معادن و شرکتهای متقاضی جهت استفاده پرسنلشان (جهت استخر از آب غیر شرب استفاده می شود که کمبودی در این زمینه نبود)، احداث پیست موتور سواری (جانمایی و اقدامات مشاوره ای اولیه با فعالین این حوزه نیز  صورت گرفت)، مرکز درمانی تخصصی و آزمایشگاهی. البته با توجه به اجرای پروژه پساب که اولین شهرداری در کل کشور این طرح را اجرا می کرد و نیاز اساسی و اولین درآمد مستمر از منابع آب می توانست برای شهرداری باشد  و اولویتی که این طرح داشت بودجه محدود شهرداری تمرکز اصلی بر این طرح بود. تقدیر از تمام خیرینی که درجهت آبادانی شهر انارک می کوشند و سزاوار تمجید و تجلیل هستن و بسیاری از موانع و مشکلات در شهر بوجود خیرین ارجمندش از بحرانها حفظ گردیده و همیشه ظرفیتها و منابع آن رونق گرفته. قطعا اگر نیازهای اساسی شهر همراه برنامه و حمایت انجمن و مسولین شهر صورت پذیرد به مدد حق شهری آباد و پررونق خواهیم داشت.
- ناشناس: با توجه به اینکه پیشنهاد طرح های دیگر از قبل ارائه شده بود، لازم است شورای فعلی نیز  در خصوص موافقت با طرح فعلی در حال احداث یا مخالفت با سایر طرح های پیشنهادی دلایل و  توضیحات کامل را برای شهروندان عزیز انارک ارائه نمایند.
2- ناشناس: پیشنهاد می کنم از دفتر نماینده محترم خانم ازاد درخواست شود دستاوردهای ایشان در طی این دوره برای حوزه انتخاباتی اطلاع رسانی شود. بالاخص برای شهر انارک چه کاری انجام شده است؟
3- انارک نیوز: عضوگیری رایگان کتابخانه‌های عمومی از ۲۴ آبان‌ ماه اجرا می‌شود.
4- بهنیا: آنتی بیوتیک و داروهایی که به مرغ ها تزریق می شود، در بال ذخیره خواهد شد و باعث کیست های سینه، رحم و تخمدان می شود. تا حد ممکن خانم ها بایستی از مصرف این قسمت از مرغ خودداری کنند.
5- انارک نیوز: برخورد یک دستگاه تریلی با گارد ریل‌های پل راه آهن و واژگونی در محور نایین-انارک، کیلو متر ۳۵ که راننده تنها مصدوم این حادثه به بیمارستان حشمتیه نائین اعزام شد.
6- روابط عمومی شهرداری: با پیگیری های مجدانه مهندس خیابانی شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر انارک، تخصیص یک دستگاه بکهو به صورت رایگان به شهرداری انارک.
7- انارک نیوز: یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، خانم پری نیکدل و آقای مهرعلی واحدی. و تا کی بایستی پدران و مادران، نوگلان خود را به خاک بسپارند و برخی سکوت نمایند؟ همگی درگذشتگان یادشان به خیر و خدا بیامرزدشان.