سفر ۱۶۰ کیلومتری کاروان خدمت در شهرستان نائین/۶۰ مصوبه تصویب شد

نائین_سرپرست فرمانداری نائین با اشاره به سفر ۱۶۰ کیلومتری کاروان خدمت از در شهرستان نائین گفت: مسئله محوری، رویکرد این کاروان در سفر به مناطق مختلف شهرستان است.

محمد کریمی در حاشیه سفر کاروان خدمت به بخش انارک شهرستان نائین در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسئله محوری، رویکرد کاروان خدمت در سفر به مناطق مختلف شهرستان نائین است که مبتنی بر مسائل، به خدمت رسانی به مردم می‌پردازد و نمونه آن، سفر مسئولان شهرستان نائین در قالب کاروان خدمت و خدمت رسانی به شهر انارک و روستای چوپانان است.

وی به تشریح شیوه فعالیت کاروان خدمت این شهرستان پرداخت و گفت: شیوه اجرای کنونی کاروان خدمت، نخست در سطح کارشناسی قبل از سفر و سپس در تسریع حل مسائل و مشکلات می‌تواند مؤثر واقع شود. با این شیوه از ساعت شش صبح پنج شنبه طی مدت ۱۷ ساعت با حرکت از شهر نائین به سمت شهر انارک و سپس روستای چوپانان به مسافتی حدود ۱۶۰ کیلومتر، در خدمت مردم خونگرم کویر بودیم که به بررسی مجدد مشکلات احصا شده نیز پرداختیم و در این برنامه، بیش از ۶۰ مصوبه تعیین و مقرر شد که بتوانیم در راستای خدمت به مردم، دنبال کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان نائین ادامه داد: ستاد هماهنگی سفر به مناطق مختلف شهرستان، در هفته‌های گذشته با حضور میدانی در میان مردم، دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات آنها را احصا و با شهرداران، دهیاران، شورای اسلامی شهرها و روستاها، آحاد مختلف مردم در مساجد و پایگاه‌های بسیج دیدار و گفت و گو داشتند و بیش از ۶۰ ساعت بر روی این مهم، کار کارشناسی انجام دادند که مصوباتی نیز در پی داشته است. این شیوه حضور کاروان خدمت در شهر انارک و روستای چوپانان است.

وی به برنامه حضور کاروان خدمت در بخش انارک این شهرستان اشاره و بیان کرد: کاروان خدمت از ساعت شش صبح روز پنج شنبه به مدت حدوداً ۱۷ ساعت از شهر نائین به سمت شهر انارک و روستای چوپانان به جهت بررسی مطالبات مردم این منطقه حاضر شد و ضمن بررسی مطالبات، از پروژه‌های عمرانی در حال احداث و یا نیمه تمام شهر انارک و روستای چوپانان، بازدید کرد. در کاروان خدمت این شهرستان، امام جمعه، سرپرست فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان اجرایی همانند رئیس اداره راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مدیران ادارات و نهادها، حضور داشتند.

حضور در میان مردم، مطالبه رهبر معظم انقلاب و خواسته ریاست جمهوری است

کریمی به مطالبه رهبر معظم انقلاب از مسئولان اشاره و تصریح کرد: حضور در میان مردم، مطالبه رهبر معظم انقلاب و نیز خواسته رئیس جمهور دولت سیزدهم از مسئولان است. زمانی که رئیس جمهور در روزهای هفته و به خصوص روزهای جمعه در میان مردم حضور پیدا می‌کند، مردمی بودن و مردم محوری و حضور میدانی میان آنها، برای کارگزاران یک تکلیف است.

وی گفت: مسئولان دولتی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان در راستای جامه عمل پوشاندن به مطالبه ولی امر مسلمین و به منظور مردمی سازی و استفاده از ظرفیت مردم برای اداره دولت و پیگیری و تحقق مطالبات مردمی در شهرستان نائین مشغول خدمت رسانی هستند. تمام مسئولان اجرایی حاضر در کاروان خدمت در شهر انارک و روستای چوپانان، با سعه صدر به بررسی مشکلات از پیش احصا شده در حضور مردم پرداختند و شنوای تمام مطالبات، صحبت‌ها و گلایه‌های مردم بودند تا کاری انجام دهند که ان شاء الله مردم، طعم شیرین حاکمیت اسلامی را در کام خود بچشند.

گفتنی است، کاروان خدمت شهرستان نائین از ساعت شش صبح در شهر انارک و روستای چوپانان، منظم‌ترین روستای خشتی جهان حاضر شده و پس از تجدید میثاق با شهدای شهر و روستا، از پروژه‌های عمرانی این بخش از جمله آب انبار خیرساز در حال احداث، کوی جدیدالاحداث ناروسینه، محل احداث پروژه مسکن ملی، پروژه تأمین روشنایی بلوار شهدای هسته‌ای شهر انارک و پروژه در حال احداث مسکن محرومین، پروژه مرمت حمام قدیمی و روند تکمیل سالن ورزشی چند منظوره روستای چوپانان بازدید و پس از آن به جهت ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره، میز خدمت را بر پا نمودند. در پایان نیز جلسات تخصصی جمع بندی مصوبات سفر کاروان خدمت در حضور مردم برگزار و به مصوبات و امور صورت گرفته پرداخته شد و تصمیماتی در این راستا اتخاد گردید. در پایان سفر نیز در منازل شهدا حاضر و با خانواده گرانقدر آنها، دیدار کردند.

(۲۰ آذر ۱۴۰۱،‏ ۹:۱۹)