بازنگریِ طرح جامع شهر نایین

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: مرحله اول طرح جامع شهر نایین با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی این طرح به پایان رسیده و در سال جاری قرارداد مرحله دوم طرح منعقد شده است.

مهدی علمی انارکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان، گفت: شهرستان نایین دارای سه شهر است که در حوزه شهرسازی و معماری، شهرهای نایین، انارک و بافران دارای طرح جامع مصوب هستند که طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر نایین در دست بازنگری است، افزود: مرحله اول طرح (وضع موجود) با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی این طرح به پایان رسیده و در سال جاری قرارداد مرحله دوم طرح منعقد شده است.

علمی انارکی با بیان اینکه مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر انارک در حال حاضر با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر بافران در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ در حال انجام است.
(۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴ - کد خبر: