اطلاعیه شرکت آجرآژندانارک (سهامی خاص)


شرکت آجرآژندانارک (سهامی خاص)
سرمایه ثبت شده: هفت میلیارد ریال

یکی برای همه، همه برای یکی


اطلاعیه شماره 5: همشهریان گرامی، با کمال تاسف، شرکت آجرآژندانارک نمی تواند بیش از این زیان حاصل از سرمایه گزاری بی نتیجه در پروژه انارک را تحمل نماید. اما با توجه به احترام به قشر کم درآمد سهامداران، اخلاقاً تمامی زیان وارده بابت سرمایه گزاری بی سرانجام را می پذیرد. بنابراین مهندس حمید رحیم پورانارکی ماموریت یافت تا زمانی  که زمین اراضی ملی به تملک دولت در نیامده است نسبت به بازگرداندن تدریجی تمامی اصل سرمایه واریزی باقیمانده سهامداران جهت خرید سهام به نوبت، اقدام لازم را به عمل آورد. بدیهی است در صورت عدم تمدید اجاره زمین، این مسئولیت از ایشان سلب خواهد شد.
پیشاپیش از همکاری به عمل آمده سپاسگزاریم. خیر پیش.
هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آجرآژندانارک/ هجدهم خردادماه 1393


اطلاعیه شماره 4: همشهریان عزیز، ضمن تبریک عید نوروز و با تشکر از حمایت شما، متاسفانه ساخت این واحد صنعتی با توجه به دریافت نکردن وام مناسب، کمبود آب، نبود گاز و افزایش شدید قیمت ها غیرعملی و از دستور کار شرکت خارج شد.
ضمن تشکر از توجه شما و پوزش از این که نتوانستیم مقامات را راضی به کمک به کارآفرینی در این منطقه محروم نماییم دعای خیرتان را خواهانیم.
حمید رحیم پورانارکی/  رئیس هیات مدیره/ هفتم فروردین ماه نود و سه


اطلاعیه شماره 3: همشهریان عزیز،
با تشکر از حمایت شما، متاسفانه ساخت این واحد صنعتی پس از 4.5 سال با شرایط فعلی (سود بانکی حداقل 23%، گروگان ملکی با ضریب بیش از 2، تنفس وام حداکثر 12 ماه و افزایش شدید قیمت ها) عملی نمی باشد و تا تغییر وضعیت از دستور کار شرکت خارج شد. امید است ما را با نظرات ارزشمند خود یاری نمایید.
ضمن تشکر از توجه شما و پوزش از این که نتوانستیم مقامات را راضی به کمک به کارآفرینی در این منطقه محروم نماییم دعای خیرتان را خواهانیم.
حمید رحیم پورانارکی/  رئیس هیات مدیره/ سی ام دی ماه نود و یک


تاریخ نصب ماشین آلات: هنگام خرید و انتقال ماشین آلات مشخص می شود.
تاریخ راه اندازی: حدود پنج ماه پس از نصب ماشین آلات.
اولویت استخدام: از سهامداران، سپس خانواده آنان می باشد.
ارزش سهام: (پس از راه اندازی اعلام خواهد شد.)


اطلاعیه شماره 2: همشهریان عزیز، در این چند سال با همت شما، تلاش بسیاری برای دریافت مجوزها و راه اندازی کارخانه تولید آجر تیغه سفالی، کوره و معدن مربوطه شد. هرچند بی مهری یکی از پیمانکاران همشهری بتون ریز را در انجام به موقع کارش را هم داشتیم اما با تلاش و همت مقامات و دوستان، پرونده در شهرستان جهت دریافت وام بررسی و به موقع تائید و به استان فرستاده شد.
متاسفانه با گذشت حدود یک سال و درخواست کمک از بعضی از مقامات شهرستان و استان، هنوز موفق به دریافت وام حداقلی نشده ایم. با توجه به گران شدن ماشین آلات، مصالح و اجناس بی شک راه اندازی و تولید با تاخیر زیاد و سختی همراه خواهد بود و اگر دریافت وام بیش از این به درازا کشد می تواند ادامه پروژه را با خطر تعطیلی همراه نماید.
ما می دانیم به سختی پس انداز نموده اید و دسترنجتان را با آرزوی کار برای جوانانتان و امید به تشکیل خانواده برای آنان در اختیار شرکت قرار داده اید پس حتی در صورت توقف، این شرکت پرداخت اصل سرمایه واریزی را تضمین می نماید تا اعتماد و امید زنده بماند.
ما هم چنان به توجهات حضرت باری تعالی و الطافش به این مردم شکرگزار توکل می کنیم و سعی خود را برای رفع مشکلات بر سر راه تولید در این منطقه محروم خواهیم کرد.
ضمن تشکر از توجه شما دعای خیرتان را خواهانیم.
حمید رحیم پورانارکی/  رئیس هیات مدیره/ سی ام خرداد ماه نود و یک


تاریخ نصب ماشین آلات: اواخر تابستان 1391
تاریخ راه اندازی: اواخر آبان ماه 91


اطلاعیه شماره 1: فروش سهام شرکت آجر آژند انارک با توجه به درخواست همشهریان عزیز تا پایان آذر ماه 1389 تمدید شد. هر سهم هزار ریال و خرید سهام از صدهزار تومان به بالا با واریز وجه به حساب سیبای بانک ملی انارک، شماره حساب 0107258803007 می باشد.
محل ساخت کارخانه آجر تیغه سفالی، انارک می باشد و عملیات ساخت کارخانه شروع شده است.
به امید روزی که با همت همه ما، برگشت جمعیت و امید و به دنبال آن بازگشت جوانان، کار و ازدواج، توسعه و رونق به انارک عملی شود و اعتیاد رنگ بازد.
بیائید همه ما در شکوفائی شهرمان نارسینه حتی با واریز مبلغی ناچیز شریک باشیم. حضور سبز شما را پاس می داریم.


خلاصه پروژه:
با توجه به بیکاری روزافزون جوانان در منطقه محروم انارک و کاهش جمعیت که منجر به تعطیلی مدارس و سرخوردگی همشهریان عزیز گردید و قول های دولت برای طرح های زودبازده، دلسوزان بهترین گزینه را در منطقه محروم انارک تولید آجر صنعتی که مشابه آنها در منطقه آن هم در جندق موجود می باشد تشخیص و از اواخر سال 86 برای اخذ مجوزها اقدام شد.

انارک در سال های اخیر به شدت کاهش جمعیت داشته به گونه ای که علیرغم داشتن پنجاهمین شعبه بانک ملی در 1316 و داشتن مدارس ابتدائی در چندین معدنش، درسال تحصیلی 92-91 کل دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلیش از دختر و پسر هشتاد نفر است.
بدلیل کم بودن اشتغال، جوانان ترک دیار و اعتیاد آنان منجر به فاجعه برای خودشان، خانواده و والدین پیرشان هم شده است.

از خصوصیات جالب کارخانه عدم وابستگی به خارج از کشور از لحاظ تأمین ماشین آلات، نیروی متخصص و مواد اولیه و همچنین نداشتن رقیب خارجی برای محصول تولیدی می باشد.
آزمایشات مربوط به خاک رس معدن "دق پیوک" (با مساحتی حدود 15 هکتار و زدن چند چاه تا عمق 5 متر) در آزمایشگاه مکانیک خاک استان انجام و صحت مناسب بودن آن تأئید شد.
پروانه تأسیس در اوایل سال 87 پس از تأئید انجمن خدمات مهندسی مربوطه از اداره صنایع اصفهان صادر شد اما علیرغم تلاشها جهت دریافت مجوزهای لازم از استانداری، و ده ها سازمان دولتی در اصفهان و نایین و نیز فرمانداری نایین و ادارات به ظاهر بی ربط از جمله اداره میراث فرهنگی و اداره مسکن که پروسه ای زمانبر، فرساینده و مأیوس کننده بود بالاخره با دخالت استاندار وقت جناب آقای بختیاری و دستوری مبنی بر "گزنده بودن عدم همکاری با کارآفرین در منطقه محروم انارک"، موفق به دریافت زمین در مرداد ماه 89 از جهاد کشاورزی استان شدیم.
یک کامیون خاک به کوره ای در جندق انتقال و آجر سفالی تیغه تولید شده سبک تر و با کیفیتی مناسب و به رنگ گل بهی تشخیص داده شد.

الحمدا... با توکل به خداوند متعال و فیض الهی و سعی مسئولان و همت و دسترنج 323 نفر از اهالی مستضعف انارک در بهار 1390 سالن تولید، سیلوها، انبارها، سالن توزیع برق کارخانه، ساختمان اداری و فونداسیون جایگاه ماشین آلات آماده گردید که پیشرفتی حدود 40% از کل می باشد.

اینک به خلاصه ای از موارد انجام شده اشاره ای می گردد:
1- دریافت پروانه تأسیس: 21/3/87 جهت تولید آجر سفالی (نما) به میزان 25 میلیون قالب و بلوک سفالی تیغه به میزان 15 میلیون عدد.
2- محل احداث کارخانه: انارک – کیلومتر 5 جاده نائین
3- نوع کوره: فعلاً هوفمن با 40 قمیره.
4- سوخت: فعلاً مازوت.
5- محصولات تولیدی: آجر تیغه سفالی با ابعاد مختلف و آجر نما در آتی.
6- تعداد فازهای ساخت: سه فاز شامل
   ا- فاز اول: تولید آجر به روش آفتاب خشک
   ب– فاز دوم: تولید آجر به روش خشک کن
   ج– فاز سوم: تولید آجر با کوره تونلی
7- سرمایه لازم جهت فازهای ساخت:
   ا- فاز اول/ دو میلیارد تومان.
   ب– فاز دوم تا دو میلیارد تومان اضافه در صورت لوله کشی گاز. 
   ج– فاز سوم در صورت لوله کشی گاز به انارک امکانپذیر می باشد.
8- اقدامات انجام شده و قسمتی از هزینه های دفتری در سال های پیشین:
   ا- دریافت پروانه تأسیس، اختصاص معدن خاک و تامین زمین در مرداد ماه 89
   ب– انتخاب مهندس مشاور طراحی و مهندسی
   ج– تهیه نقشه جامع (صد میلبون ریال)
   د- دریافت پروانه ساخت از بخشداری انارک (9 میلیون ریال)
   ه- خاکبرداری، تسطیح زمین و تجهیز کارگاه (125 میلیون ریال)
   و– آماده کردن بیش از صد هزار خشت خام جهت شروع ساخت 40 قمیره کوره هوفمن (270 میلیون ریال)
   ز- انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد
   ح- قرارداد ساخت ماشین آلات (پیش پرداخت دو هزار میلیون ریال)
   ط- قرارداد ساخت ساختمان اداری
   ی- انتخاب مهندس ناظر و عقد قرارداد (20 میلیون ریال)
   ک- ساخت ساختمان اداری (280 میلیون ریال)
   ل- قرارداد شناژ و فونداسیون سوله
   م- قرارداد ساخت سوله و آتلیه (سالن تولید، اتاق برق و انبارها)
   ن- تمهیدات قرارداد برق و خرید ترانسفورماتور مربوطه، تامین برق و آب دوره احداث (30 میلیون ریال)
   س- قالب بندی و بتون ریزی سالن تولید، اتاق کنترل و انبارها (320 میلیون ریال)
   ع- ساخت سوله بلند با قابلیت نصب جراثقیل سقفی، نصب اسکلت های سوله سالن تولید، اتاق کنترل، انبارها و پوشش سقف آنها با مساحت بیش از هشتصد مترمربع (2500 میلیون ریال)
   ف- قالب بندی و بتون ریزی جایگاه ماشین آلات درون و بیرون سالن تولید (400 میلیون ریال)
   ض- تجهیز ساختمان اداری (60 میلیون ریال)

وام سرمایه ای ده میلیاردریالی در تیر 1390 درکارگروه اشتغال شهرستان نایین تصویب، در نهم مرداد 90  به کارگروه اشتغال استان اصفهان تحویل و در مهر 91 برای هشت و نیم میلیاردریال پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات مانده سالهای 88-84 بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده به بانک رفاه معرفی شد.

بهره برداری از این کارخانه می تواند باعث اشتغال مستقیم حداقل چهل نفر و بطور غیرمستقیم همین تعداد نفر و با در نظر گرفتن هر خانوار چهار نفر، بهره مند شدن حداقل سیصد نفر از قشر کم درآمد گردد.  روز خوش.