نايين به قطب گردشگری استان اصفهان تبديل می شود

فرماندار نایین گفت: ما آمادگی کامل داریم که نایین را به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل کنیم و دراین راه پیگیرافتتاح وراه اندازی اداره میراث فرهنگی در شهرستان نایین هستیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از نایین، سهراب مظفر نجفی ... نایین با قرار گرفتن در اقلیم خشک و کویری و حوزه کم آب شرق استان اصفهان، مدتی با برخی ناملایمات روبرو بوده که این امر سبب کاهش نرخ جمعیت شده که البته با توجه به ظرفیتها موجود این گستره سرزمینی، توانایی ۲ برابر جمعیت موجود را دارد که این موضوع نیزیکی دیگراز وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان است که به جذب سرمایه گذار، وافزایش نرخ جمعیت شهرستان کمک کنند.
وی گفت: شهرستان نایین شهرهای تاریخی و خوبی مانند انارک، بافران و نایین دارد که ظرفیتهای بسیاری دارند که این خود دست خبرنگاران و اصحاب رسانه را در عرصه نشراطلاعات و اخبار باز گذاشته است و همچنین فضا را برای جولان دادن درنشر خبروقلم فرسایی درباره وضعیت شهرستان وانتقال آنچه که مردم توقع دارند،مهیا کرده است. نجفی تصریح کرد: اصحاب رسانه، سالم ترین، سریع ترین و خالصترین مسیرارتباطی را با مردم دارند اگربه وظیفه خود اشراف کامل داشته باشند و حق مسئولیت ووظیفه خود را ادا کنند. وی افزود: اصحاب رسانه در نایین با مشکلات، کمبودها و نداشته های بسیاری روبرو هستند که ما نیز در جریان هستیم که در این راستا امسال بودجه ویژه ای در کمیته برنامه ریزی برای ساماندهی مشکلات تجهیزات و رفع نواقص دفتر خبری شهرستان به تصویب رسیده است.
فرماندار نایین با اشاره به روی کارآمدن دولت تدبیرو امید و ایجاد فضای باز رسانه ای گفت: خبرنگاران حلقه واسط بین حاکمان، مسئولان و مردم هستند و باید انتقال دهنده نیازها و توقعات دوطرف آن هم با رعایت اصول بی طرفی باشند که خوشبختانه فضای حاکم برمطبوعات و رسانه های کشور با آمدن دولت تدبیرو امید بسیارمناسب تراز قبل گشته است. وی بیان کرد: در چنین شرایطی شهرستان نایین نیز با توجه به داشته ها و ظرفیتهای زیادی که در زمینه میراث و ابنیه تاریخی، فضاهای طبیعی بکرو گردشگری زیست بومی، گردشگری معدنی و صنعتی و همچنین ظرفیتهائی که در زمینه سرمایه گذاری معدنی و صنعتی دارد، می تواند از فضای موجود کشور استفاده کرده و به جذب سرمایه گذارو گردشگربپردازد که البته دراین راه مردم،مسئولان واصحاب رسانه وظیفه ای خطیر دارند.
نجفی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی درتاریخی ترین شهرستان استان یعنی نایین فقط یک نمایندگی دارد، خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل داریم که نایین را به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل کنیم و در این راه پیگیرافتتاح و راه اندازی اداره میراث فرهنگی در شهرستان نایین هستیم.
(کدخبر: ۸۲۵۲۷۷ سروħس: استانها تاریخ:۱۹/مرداد/۱۳۹۴ ۱۳:۰۴)