رزمایش اقتدار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری پنجمین رزمایش اقتدار هوایی با عنوان فدائیان حریم ولایت با محوریت پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان خبر داد.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش در سه بخش منطقه هوایی با گستره 400 هزار کلیومتر مربع، منطقه عمومی رزمایش در نائین و منطقه هدف رزمایش در انارک با گستره هفت هزار کیلومتر مربع برگزار می شود. وی اظهار کرد: پایگاه های شمال، شمال غرب، جنوب و سه پایگاه مرکزی با محوریت پایگاه هشتم شکاری اصفهان به عنوان مرکز عملیات این رزمایش در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت حضور دارند. جانشین نیروی هوایی نهاجا با بیان اینکه در این رزمایش دو نوع تجهیزات زمینی و پرنده به کارگیری می شود، افزود: در بخش زمینی از انواع رادارهای ویژه نیروی هوایی ارتش به منظور ایجاد جنگ الکترونیک و دفاع بهره گرفته می شود. وی ادامه داد: در بخش هوابرد نیز انواع جنگنده های اف 14، اف7، اف5، اف4، اف4 شناسایی، هواپیماهای ترابری سنگین و فوق سنگین، هواپیماهای سوخت رسان بویینگ747، هواپیمای تاکتیکی ترابری سی130، بالگرد های شنوک، 214، جت فالکون و جت استار مورد استفاده قرار می گیرند . امیر برخوربا بیان اینکه مهمات های استفاده شده در این رزمایش توسط دانشمندان و متخصصان داخلی بهینه سازی شده است، افزود: در این رزمایش انواع بمب های هدایت شونده و راکت های مختلف برای نقطه زنی اهداف زمینی و انواع موشک های هوا به هوا برای مقابله با اهداف متحرک هوایی به کار گرفته می شود. وی اظهار کرد: همچنین بمب های سطح پوششی و موشک ها و بمب های لیزری نیز در این رزمایش استفاده خواهد شد. جانشین نیروی هوایی نهاجا با بیان اینکه این رزمایش در 3 بخش طراحی شده است، افزود: در بخش اول شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات با پرواز خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی در ساعات مختلف شبانه روز انجام می شود.
وی ادامه داد: در بخش دوم انواع هدف های شناسایی شده توسط خلبان نیروی الهی هوایی ارتش با سلاح ها و تجیزات گرم مورد هدف و اصابت قرار خواهند گرفت. امیر برخور گفت: در حاشیه این رزمایش اقدام های دیگری از جمله پدافند غیر عامل در برابر حملات متعارف و نامتعارف دشمن، رصد اطلاعاتی، ارائه اقدام های درمانی و بهداشتی در انارک و نائین به مردم و برنامه ریزی طب رزمی، انجام می شود.
(کد خبر: 81747156 | تاریخ خبر: 13/06/1394 - 12:37)