هموطنان در محورهای بادی تردد نکنند

  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷ ـ کد خبر: 1400011304865

خودروهای پلاک تهران در صدر تردد در راه‌های استان اصفهان

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین آمار ورودی و خروجی از راه های استان مربوط به خودروهای پلاک تهران است، گفت: با توجه به وزش باد از بعدازظهر امروز هموطنان در محورهای اصفهان-نایین ، نایین-یزد، نایین- انارک- خور تردد نداشته باشند.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد نوروزی در راه های استان، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۲ فروردین امسال در مجموع ۱۶ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۷۹۹ تردد در راه های استان اصفهان ثبت شده است.

وی افزود: آمار تردد ثبت شده در راه های استان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به افزایش ۹۵ درصدی خودروهای ورودی به راه های استان، توضیح داد: تعداد وسیله نقلیه ورودی در پنج روز پایانی سال گذشته، ۵۹۴ هزار و ۱۲۵ خودرو و تعداد وسیله نقلیه ورودی در ۱۲ روز ابتدای امسال، یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۵۹ خودرو بود.

وی اضافه کرد: تعداد وسیله نقلیه خروجی در پنج روز پایانی سال گذشته، ۵۸۸ هزار و ۵۴۳ خودرو و تعداد وسیله نقلیه خروجی در ۱۲ روز ابتدای امسال، یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۵۶۸ خودرو بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

صلواتی افزود: محور اصفهان- بهارستان و بالعکس، آزادراه اصفهان-زرین شهر (فلاورجان) و بالعکس، شهرضا- اصفهان و بالعکس، اصفهان-زرین شهر (فولادشهر) و بالعکس، اصفهان- شهرضا (سه راهی مبارکه) و آزادراه قم- کاشان در این ایام تاکنون، بیشترین آمار تردد خودروها را داشته اند.

وی در خصوص تغییر رنگ بندی شهرها و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز، اظهار کرد: ممنوعیتی برای تردد در راه ها وجود ندارد و خودروها به راحتی می توانند از راه های استان خارج شوند و تنها محدودیت مربوط به شهرهای نارنجی و قرمز است که در صورت تردد و ورود خودروهای غیربومی به این شهرها، با شناسایی از طریق دوربین، جریمه خواهند شد.

به گفته معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، برای ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه اعمال می شود، اما برای تردد این خودروها در راه های مواصلاتی استان مشکلی وجود ندارد و به راحتی می توانند از این شهرها خارج شوند.

وی تاکید کرد: ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی داخل خود شهرها اعمال می شوند و این کنترل و اعمال قانون توسط پلیس راهور انجام می شود.

صلواتی همچنین یادآور شد: در این مدت بیشترین آمار ورودی و خروجی از راه های استان اصفهان مربوط به خودروهای پلاک تهران است.

وی با اشاره به پیش بینی وزش باد در راه های استان، توصیه کرد: هموطنان و هم استانی ها از بعدازظهر امروز (جمعه) محورهای اصفهان-نایین، نایین-یزد، نایین- انارک- خور تردد نداشته باشند تا با توجه به شدت باد مشکلی برای خودروها ایجاد نشود.