بهره برداري از بزرگتري سايت خورشيدي تامين آب گرم فرودگاهي کشور در اصفهان

مديرکل فرودگاههاي استان اصفهان از بهره برداري بزرگترين سايت آبگرمکن خورشيدي فرودگاهي کشور در اين استان در راستاي اجراي نظام مديريت سبز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه های استان اصفهان؛ حسن امجدی گفت: اداره کل فرودگاه های استان اصفهان در راستای اجرای نظام مدیریت سبز، کاهش آلاینده ها و همچنین صرفه جویی در مصرف گاز، اقدام به راه اندازی سایت خورشیدی مذکور در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان کرده است.

امجدی افزود: در این پروژه که با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام شده و تعداد 80 دستگاه پنل خورشیدی با ظرفیت تولید 12000 لیتر آب گرم بهداشتی در روز جهت استفاده در ترمینال های پروازهای داخلی و خارجی و ساختمان اداره کل (جمعاً به متراژ حدود 30،000 مترمربع)، در فضای مشرف به موتورخانه تاسیسات شماره دو فرودگاه نصب و راه اندازی شده است.

وی در ادامه خروج یک دستگاه دیگ آبگرم با ظرفیت 1,400,000 کیلوکالری بر ساعت و دو دستگاه دیگ آبگرم با ظرفیت 150,000 کیلوکالری بر ساعت را از مدار، و همچنین کاهش 10 درصدی مصرف گاز در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را از نتایج مهم اجرای این پروژه عنوان کرد.

گفتنی است؛ در سنوات گذشته نیز تعداد 13 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سایر اماکن فرودگاه اصفهان از جمله ایستگاه ناوبری و ارتباطی انارک، نیروگاه مولد برق، گیت های غربی و شرقی ورودی به اپرون و ورودی به پاویون، سرویس های بهداشتی محوطه ترمینال پروازهای خارجی و ... نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
(۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲)