یک‌هزار کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیاز آنی به بهسازی دارد

یک‌هزار کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیاز آنی به بهسازی دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: یک‌هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی این استان نیاز آنی به بهسازی رویه آسفالت دارد.

مهدی خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مهمترین چالش‌های راهداری استان اصفهان در سال‌جاری، افزود: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار یا معادل ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه قیر در حوزه نگهداری راه‌های استان اصفهان مورد نیاز است.

وی با اشاره به نیازهای استان در حوزه ایمنی و حریم راه‌ها ادامه داد: راه‌های دوطرفه استان نیاز به نصب حفاظ بتنی دارد که ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای  ۱۱۷ کیلومتر طول برآورد شده مورد نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: همچنین برای احداث روشنایی مقاطع مه گیر و نقاط پر تصادف استان به طول ۲۱۳ کیلومتر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی سه راهی‌های استان شامل اصلاح هندسی و نصب علایم و تجهیزات ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در این زمینه ۹۶ نقطه برآورد شد.

خضری با اشاره به مهمترین چالش‌های راهداری استان در حوزه معاونت فنی و نظارت راه روستایی خاطرنشان کرد: قرارداد طرح ۶ خطه اصفهان- شهرضا به طول ۴۳ کیلومتر با ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۲ میلیارد تومان قرارداد زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد است.

وی اضافه کرد: قرارداد اجرای آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد ۷۳ میلیارد تومان است که برای اتمام این طرح به ۳۰ میلیارد تومان بودجه و چهار هزار تن قیر نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: طرح خیر ساز راه روستایی دهق- میمه به طول ۳۷ کیلومتر با قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی  در حال اجراست که از نظر پیشرفت فیزیکی در مرحله زیرسازی تا لایه "بیس" انجام شده و پیشرفت فیزیکی اجرای آسفالت آن ۱۸ درصد است و برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان بودجه و ۲ هزار تن قیر نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل چهار طرح نیمه تمام این اداره کل و تاثیر آنها در رفاه عمومی و کاهش تعداد و شدت حوادث، اظهار داشت: احداث بزرگراه انارک- خور به طول ۱۶۵ کیلومتر که از ۱۰ سال گذشته تا کنون بلاتکلیف باقیمانده یکی از آنهاست.

خضری افزود: احداث باند دوم داران- الیگودرز به طول ۲۵ کیلومتر، احداث باند دوم اردکان- چوپانان به طول ۱۰۰ کیلومتر و احداث باند دوم چادگان- سه راهی سد زاینده رود به طول ۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های نیمه تمام این اداره کل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت ۵۶۰ نیروی شرکتی راهداری به قراردادی از دیگر درخواست های این اداره کل از رییس جمهور است که در زمان حاضر این افراد کمترین حقوق را دریافت می‌کنند درحالیکه آنها عملیات ایمن سازی و جاری راهداری و برفروبی را انجام می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان خاطرنشان کرد: قرارداد حقوق نیروهای شرکتی این اداره کل در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بوده که ۲۵ میلیارد تومان بدهی باقیمانده است و قرارداد سال‌جاری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.  
(۲۵ خرداد ۱۴۰۱،‏ ۱۰:۵۰ - کد خبر: 84785576)