افتتاح نیروگاه یک مگاواتی در نایین/ کسب رتبه اول استانی در ارایه خدمات به مردم

افتتاح نیروگاه یک مگاواتی در نایین/ کسب رتبه اول استانی در ارایه خدمات به مردم مدیر برق شهرستان نایین از افتتاح نیروگاه یک مگاواتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، اسماعیل محمدی نصیری مدیر امور برق شهرستان نایین به مناسبت هفته دولت در نشست خبری به تبیین اقدامات دولت در امور برق شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان نایین در سال گذشته با قطع برق زیادی روبه رو بود و خسارت و نارضایتی مردم را به دنبال داشت اما تابستان امسال با مدیریت و فرهنگ سازی که با رضایت بخش‌های صنعتی و کشاورزی صورت گرفت، قطع برق مشترکین خانگی به صفر رسید.

وی با اشاره به کسب رتبه اول استانی افزود: همدلی و همراهی بین مدیریت برق و مردم و همچنین تلاش همکاران باعث شد تا در شاخص مهم ارائه خدمات به مردم رتبه اول و در جمیع شاخص‌ها رتبه سوم در سطح استان اصفهان به شهرستان نایین اختصاص یابد.

مدیر امور برق نایین تصریح کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان برای توسعه، بهسازی و پروژه‌های امور برق به این شهرستان اختصاص یافت و برای اولین بار طرح جهاد روستایی در شهرستان نایین برای ۲۰ روستا با مبلغ ۳ میلیارد تومان جهت طرح توسعه روشنایی، بهسازی شبکه های فرسوده، جا به جایی پایه‌های مزاحم در معابر و با هدف مهاجرت معکوس به روستا صورت گرفت.

وی اضافه کرد: مبلغ ۵ میلیارد تومان در هفته دولت برای طرح جهادی روستاها اختصاص یافته است که در هفته دولت این طرح از روستای مزرعه امام شروع خواهد شد.

نصیری با اشاره به اینکه طرح تبدیل سیم برق مسی به کابل خودنگهدار، کاهش افت ولتاژ و کاهش سرقت را به همراه دارد، اظهار کرد:در سال گذشته ۳۰ کیلومتر سیم برق مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و طی دو سال آینده تمام سیم‌های مسی شهرستان نایین جمع خواهند شد.

وی در ادامه گفت:۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با ۱۲۵۰کیلووات تولید برق در سطح شهرستان و  ۱۷ نیروگاه خورشیدی طرح بسیج و کمیته امداد برای افرادی که نیازمند هستند شناسایی شدند و همان ارگان تسهیلات دادند.

مدیر امور برق نایین با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های خورشیدی درآمد پایدار خوبی دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با تولید ۱۲۵۰کیلووات برق در سطح شهرستان فعال هستند و قرار است در هفته دولت نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مسیر انارک افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی یک نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی نزدیک به ۱۲۰ میلیون هزینه و ماهیانه حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ درآمد دارد افزود: قرار است با حمایت بسیج، کمیته امداد و بهزیستی، هزار نیروگاه خورشیدی در استان احداث شود از مردم شهرستان درخواست داریم در این زمینه اقدام نمایند تا بتوانیم برای نایین سهمیه بیشتری بگیریم

نصیری در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد که فرهنگ صرفه‌جویی و طرح‌های تشویقی و طرح‌های مناسب برای کنترل کردن پرمصرف‌های خانگی و صنعت و کشاورزی را برای مردم تبیین کنند.
(شناسه : ۳۹۲۲ - ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴)