اختصاص یک سوم بودجه گاز رسانی کل کشور به نائین و خوروبیابانک

اختصاص یک سوم بودجه گاز رسانی کل کشور به نائین و خوروبیابانک

نماینده مردم شهرستان های نائین و خوروبیابانک گفت: با پیگیری های صورت گرفته، یک سوم بودجه گاز رسانی کل کشور به این دو شهرستان کویری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام آزاد پیش از ظهر چهارشنبه، در اولین نشست خبری و رسانه ای خود به بحث گازرسانی در دو شهرستان نایین و خوروبیابانک اشاره و اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری انجام شده مقرر شد، درحالی که به هر شهرستان، ۲۰ میلیارد بودجه برای گاز رسانی روستایی تخصیص پیدا می‌کند، به روستاهای دو شهرستان به خصوص روستاهای جنوبی شهرستان خوروبیابانک، ۳۰ میلیارد مضاعف اختصاص پیدا کرد؛ البته ۱۵ میلیارد تومان در سال اول به حساب بیمارستان افضلیان نایین واریز شد.

وی افزود: ساکنین شهر انارک و روستای چوپانان شهرستان نایین از گاز سی.ان.جی استفاده می‌کنند. انتقال گاز سراسری به شهرستان خوروبیابانک که قطعا می‌تواند این مسیر انتقال از بخش انارک شهرستان نائین نیز گذر کند، سالها یک دغدغه بود. با پیگیری ها و برگزاری جلسات متعدد طی دو سال، با توجه به اینکه در تبصره لایحه بودجه برای گازرسانی کل کشور، دو هزار میلیارد به شرکت ملی گاز برای گازرسانی به استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ۳۱ شهرستان محروم و دیگر مناطق اختصاص پیدا می کند.

نماینده مردم شهرستان های نائین و خوروبیابانک بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته، یک سوم بودجه کل کشور در خصوص بحث گاز رسانی، به شهرستان های نایین و خوروبیابانک اختصاص پیدا کرد و در آینده نیز کلنگ زنی انتقال گاز سراسری از شهرستان نائین به خوروبیابانک و در فاز اول تا شهر انارک انجام خواهد شد.

آزاد ادامه داد: گاز رسانی کلوت محمدیه که سالیان سال دغدغه مرغداران بود، با اختصاص حدودا ۲۰ میلیارد به این منطقه، انتظار داریم که تا پایان سال ۱۴۰۲ این مهم به بهره برداری برسد. ایستگاه شهید شرافت شهرستان نایین، روستای خان سنجد و ابی آباد و روستاهای متعدد دیگر نیز از مناطقی هستند که بودجه آنها از صنایع خارج از شهرستان و هلدینگ ها به سبب مسئولیت اجتماعی آنها دریافت شده و در آینده انتقال گاز به این مناطق انجام می شود.

مشکل برق نایین و خوروبیابانک ۲ تا ۳ سال آینده رفع می‌شود

وی با اشاره به مشکل کمبود برق در دو شهرستان نائین و خوروبیابانک، از احداث پست ۲۳۰ کیلو ولتی دیگر در شهرستان نایین خبرداد و اظهار کرد: مهمترین کار در بحث برق رسانی در دو شهرستان، احداث پست برق ۲۳۰ کیلو ولت در شهر انارک است. با بررسی های صورت گرفته در وزارت نیرو و دیگر مسئولان و سازمان انرژی اتمی، این‌ مهم پیگیری شد.

آزاد در ادامه گفت: سالهای متمادی از مسئولیت اجتماعی سازمان انرژی اتمی در شهرستان ها غفلت کرده بودیم که با جلسات مکرر و لطف ریاست این سازمان به دو شهرستان نایین و خوروبیابانک و طی جلساتی با استاندار اصفهان، فرمانده سپاه صاحب الزمان عج و برق منطقه ای استان، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث پست برق ۲۳۰ کیلوولت در شهر انارک مصوب شد که بخشی از آن توسط سازمان انرژی اتمی، بخشی توسط وزارت نیرو و بخشی دیگر از طریق صنایع محقق خواهد شد که امید است در دو الی سه سال آینده مشکل برق در دو شهرستان نایین و خوروبیابانک به طور کامل حل خواهد شد.

وی به وضعیت مشکلات فعلی کمبود برق و پیگیری های صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: اکنون چه در صنایع و چه در معادن نخلک، کال کافی و دیگر معادن دچار کمبود برق هستیم. در حد فاصل دو سال اخیر، یک میلیارد تومان به منظور تامین برق شهرک صنعتی نیستانک، ۱۰۰ میلیون تومان به منظور تامین برق یکه درخت شهر بافران که مطالبه بسیاری از مرغداران و دامداران بود، اختصاص پیدا کرد. این هزینه به این صورت که ۷۰ میلیون تومان توسط دولت و ۳۰ میلیون باقی مانده به صورت مردمی و توسط مشترکین تامین شود، مقرر شده است.

آزاد اضافه کرد: برق دامداری حنفش، یکی از مطالبات مردم از ابتدای حضور بنده در سمت نماینده مجلس است که حدود هشت میلیارد تومان بدین جهت و برای دامداری های حنفش و تمام دامداری های شهرستان و ۵ میلیارد تومان به حهت تعویض پایه برق های فرسوده در دو شهرستان تخصیص پیدا کرده است.

وی به سفر استانی حجت الاسلام رئیسی به اصفهان نیز اشاره و بیان کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان، سه نیروگاه برق برای این استان تایید شد که در تلاش هستیم یک مزرعه خورشیدی در شهرستان ایجاد کنیم. سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان جهت تامین روشنایی روستاها نیز اختصاص پیدا کرده است.