متن بیانیه وزارت خارجه مصر درباره آتش‌بس در غزه

وزارت خارجه مصر متن کامل بیانیه خود در زمینه آتش‌بس بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی را منتشر کرد.
به گزارش عرش نیوزپایگاه خبری الفجر مصر متن بیانیه وزارت خارجه این کشور در زمینه اعلام آتش‌بس بلندمدت و کامل بین اسرئیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه را منتشر کرد.
گذرگاه‌های بین نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی از ساعت هفت بعد از ظهر دیروز ( سه شنبه) به وقت محلی در میان غریو الله اکبر و فریاد شادی اهالی غزه بعد از ۵۱ روز جنگ سخت و خونین بازگشایی شد.

آنچه می بینید متن کامل بیانیه وزارت خارجه مصر در مورد آتش بس میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی است:
برای حفاطت از انسان‌های بی گناه و جلوگیری از خونریزی بر اساس ابتکار مصر در سال ۲۰۱۴ و تفاهم قاهره در سال ۲۰۱۲ مصر از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی خواست تا آتش‌بس کامل و فراگیر را همزمان با بازگشایی معابر بین نوار غزه و اسرائیل بپذیرند. این موضوع باعث می شود تا در ورود کمک های انسانی و امدادی به غزه تسریع شود و ملزومات مورد نیاز برای بازسازی این منطقه فراهم گردد، صیادی در سواحل غزه نیز تا ۶ مایلی آزاد است و مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف در مورد موضوعات دیگر ظرف یک ماه آینده از آغاز اجرای آتش‌بس آغاز خواهد شد.
از آنجا که این طرح از سوی طرفین فلسطینی و اسرائیل پذیرفته شد، اعلام می‌شود که ساعت هفت به وقت قاهره در روز ۲۶ آگوست سال ۲۰۱۴ زمان آغاز آتش بس مشخص شده است.
مصر بار دیگر تاکید می کند که به نقش خود که واقعیت های تاریخی و جغرافیایی و مسئولیت ملی و عربی و منطقه‌ای برای این کشور رقم زده، پایبند است و در این راستا برای تحقق مطالبات و آرمانهای ملت فلسطین و حمایت از رهبران این کشور تلاش می‌کند و همواره اصرار دارد که صلح و ثبات در منطقه از طریق تشکیل دولت مستقل فلسطینی تقویت ‌شود و این موضوع در شکوفایی و آسایش تمام دولت‌ها و ملت های منطقه سهیم باشد.
مصر همین بر تلاش‌های آمریکا و نقشی که این کشور در این زمینه داشت نیز ارج می‌گذارد.

ساعاتی قبل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از توافق آتش بلندمدت با اسرائیل در غزه خبر داد.
«اسماعیل هنیه» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که توافق آتش بس دائم به این معنی است که محاصره نوار غزه به پایان می رسد و ما از هیئت فلسطینی خود در قاهره حمایت می‌کنیم و اطمینان داریم زیر بار فشار نمی رود.
(چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰ / منبع:تسنیم / کد مطلب: 301694)