اختصاص وام ۱۲ درصدی به سرمایه گذاران درروستاهای کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در صورتی که سرمایه گذار در روستا و یا شهرهای زیر۲۰ هزارنفر ورود کند به آنها وام ۱۲ درصد تعلق می گیرد و ضمانت آن تنها سند ملکی است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاههای دولتی گیلان با تصریح بر اینکه شش درصد جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور حاشیه نشینان شهرهای بزرگ هستند. ...  در قانون کشور داریم دولت را موظف کرده است که اعطای کمکهای فنی رایگان را به روستائیان برای طرحهای تولیدی اعطا کند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه مسئولان باید به کمک نخبگان فکری روستاها بروند، گفت:مردم روستا درفعالیتهای اقتصادی شریک شوند.
رضوی با اشاره به جمعیت ۳۰ هزار نفری شهرستان نائین خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر از مردم این شهرستان در شرکت سهامی توسعه عمرانی نائین سهامدار شدند و ما تمام نیروهای انسانی دارای فکرنائین را صدا کردیم. وی با تصریح براینکه زمین کم و خرد ملکی یکی از مشکلات روستائیان است، تصریح کرد: روستائیانی که علاقمند به شرکت در طرح تولید در روستا هستند و شهرنشینانی که علاقه مند به شریک شدن در طرح هستند مورد حمایت دولت قرارمی گیرند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: هر دهستان کشور متوسط دو هزار خانوار دارد اگر به هر دلیلی هزار خانوار شرکت نکند یکهزار خانوار وارد طرح میشود.
رضوی خاطرنشان کرد: اگرمقدمات اجرا طرح فراهم نبود این طرح مطرح نمی شد چرا که دولت معتقد است که نباید به مردم وعده سر خرمن داد. وی با بیان اینکه ما مشکلی در پرداخت تعهدات نداریم، افزود: اگر هر خانوار ۶۰ هزار توان بیاورد درماه میشود ۶۰ میلیون تومان در سال ۲۰میلیون تومان و سه برابراین امررا دولت تعهد میکند وام با کارمزد چهار درصد دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: بعد ازاینکه استانداری طرح را به دولت ابلاغ کرد، دولت تعهد سه برابر آورده را به حساب شرکت واریز می کنیم و برای این کار روستاییان اگر علاقمند باشند کارت یارانه خود و یا سند ملکی را به عنوان ضمانت میگذارند. .... وی با بیان اینکه استاندار وظیفه نظارت بر هزینه پولی که دولت واریز کرد در شرکتهای مستقر در روستا را دارد، گفت: تنفس این وام یکسال و مدت بازپرداخت آن از سه تا هفت سال است و این که شرکت تعاونی ویا سهامی خاص باشد تفاوتی ازنظر دولت ندارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشوربا تاکید براینکه روستائیان ما از سه درد بزرگ درآمد اقتصادی، تبعیض در خدمت رسانی بین روستائیان و شهرنشینان و عدم حمایت معنوی و فکری از جانب مسئولان ملی و استانی رنج می برند، خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه گذار در روستا و یا شهرهای زیر۲۰ هزار نفر ورود کند وام این امر۱۲ درصد بوده و ضمانت آن تنها سند ملکی است.
رضوی با بیان اینکه باید صنایع تبدیلی در روستاها مورد توجه باشد، گفت: در روستاها باید مانند نفت خامی که برایش یالایشگاه زده می شود یالایشگاه تولید زده شود.
(کدخبر: ۵۱۵۸۶۰ / سرویس: استانها / تاریخ:۰۹/مهر/۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱)