تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان/ هواشناسی هشدار داد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان/ هواشناسی هشدار داد کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تشدید ناپایداری‌های جوی و فعالیت سامانه بارشی در سطح استان از فردا سه‌شنبه پنجم اردیبهشت خبرداد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز بدلیل مهیا بودن سطح زمین و گذر ریز موج‌ها بر فراز اصفهان در برخی ساعات به صورت محلی احتمال بارش رگبار باران و رعد و برق وجود دارد، اظهار داشت: افزایش ابر و بارش باران در ساعات عصر و شب انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از عصر فردا سه‌شنبه تا روز جمعه هشتم اردیبهشت به سبب تشدید فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار و رعد و برق، توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد و شرق اصفهان با خیزش گردوخاک همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته بیشترین میانگین بارش از دهاقان با ۱.۶ میلیمتر، داران با ۶ دهم میلیمتر و انارک با سه دهم میلیمتر بوده است.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعات آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیانک با دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین روز دوشنبه درباره سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر کرد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سامانه بارشی از فردا سه‌شنبه پنجم اردیبهشت در استان فعال می‌شود و بارش رگبار باران گاهی با رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه مناطق غرب و شمال غرب، شمال شرق و شرق استان را در برمی‌گیرد. هواشناسی استان این ناپایداری‌ها را بویژه در مناطقی از جمله شهرهای فریدون‌شهر، خوانسار، میمه، کاشان، آران و بیدگل، بوئین و میاندشت، اردستان و نطنز پیش‌بینی کرده که در روز چهارشنبه در کاشان، نطنز، اردستان، نائین، انارک، بادرود، چوپانان و مهاباد ادامه می‌یابد و روز پنجشنبه نیز مناطقی چون نائین، ورزنه، چوپانان، انارک، خور و بیابانک، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اردستان و مهاباد را در بر خواهد گرفت.

اداره کل هواشناسی استان در این اطلاعیه نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان در این مدت نسبت به سفرهای برون شهری و گذر از حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کرده و از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها اجتناب کنند.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان تاکید شده که هموطنان در صورت سفر با خودرو تجهیزات لازم به همراه داشته و دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای شرایط جوی پیش رو آماده‌باشند.

(کد خبر 5762343 - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰)