اصفهان همچنان نسبت به بلند مدت با کاهش بارش روبرو است

14000814000178_Test_PhotoNمدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته در استان اصفهان در ۱۱ ایستگاه افزایش داشته و در ۹ ایستگاه در شمال و شرق با کاهش مواجه بوده و همچنان کاهش بارش نسبت به بلندمدت داشته‌ایم، اردیبهشت‌ماه بارش‌ها نرمال خواهد بود.
منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: سامانه ناپایدار جوی از روز گذشته بر روی استان حاکم شده و تا اواخر پنجشنبه ادامه دارد که رگبارهای ناگهانی باران پراکنده، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید، گردوخاک و صاعقه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سامانه ناپایدار بارش در این دو روز کل استان را در برمی‌گیرد، افزود: این سامانه ناپایدار امروز بیشتر در شمال و شرق استان مثل کاشان، نطنز، بادرود، اردستان، نایئن، چوپانان، مهاباد فعال است و روز پنج شنبه بیشتر در نائین، ورزنه، انارک، چوپانان، اردستان، انارک، خور وبیابانک، مهاباد، شرق اصفهان و اصفهان فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماهیت بارش‌های فصلی که یک مرتبه ابرناکی، رعدوبرق، صاعقه، تگرگ و رگبار شدید باران است، گفت: به کشاورزان و گلخانه داران توصیه شد که در برابر مخاطرات جوی نظیر رگبار، تگرگ، رعدوبرق و صاعقه و بارش رگباری باران از محصولات و باغات و مزارع محافظت کنند، به دامداران و واحدهای مرغداری اطلاع‌رسانی شد.

(تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۷)