اعزام کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌‍احمر به مناطق و محلات کم‌برخوردار

اعزام کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌‍احمر به مناطق و محلات کم‌برخوردار

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اهمیت اعزام کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌‍احمر به مناطق و محلات کم‌برخوردار گفت: در راستای ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان در حوزه درمان و توانبخشی، کاروان سلامت در شهر انارک شهرستان نایین حضور پیدا کرد.

مهدی ردانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از تشکیل کاروان سلامت در حوزه درمان و توانبخشی در مناطق و محلات کم‌برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان است، لذا در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: در این راستا پنج پزشک با تخصص‌های داخلی، اطفال، زنان و دو دندانپزشک و یک پزشک عمومی به صورت رایگان در کاروان سلامت حضور دارند که بیشتر این پزشکان بومی خود مناطق در سطح استان اصفهان هستند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه کاروان سلامت به مدت یک روز خدمت‌رسانی لازم را در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان نائین در شهر انارک حضور پیدا کرد و پزشکان متخصص نظیر تخصص‌های داخلی، دندانپزشکی، عمومی، اطفال، زنان و زایمان شهرستان به این منطقه از کویر اعزام شدند و به خدمت‌رسانی به مردم پرداختند.

وی اضافه کرد: از کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان نائین در شهر انارک استقبال خوبی شد و توانستیم در روند فعالیت کاروان سلامت حمایت‌های روانی و اجتماعی خوبی توسط تیم سحر برای مراجعه‌کنندگان داشته باشیم، همچنین اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی با موضوع آشنایی با اهداف و وظایف هلال‌احمر، شناخت بلایا و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، آموزش پناه‌گیری در زمان زلزله از برنامه‌های تیم سحر در این کاروان بود.

ردانی‌پور با اشاره به فرایند جذب و فراخوان عضویت در جمعیت هلال احمر استان اصفهان و شهرستان نائین گفت: اقدامات مناسبی از ابتدای سال صورت گرفته است؛ امیدواریم بتوانیم از ظرفیت افراد متخصص و خیران مناطق برای خدمت‌رسانی و به‌نفع مردم استفاده کنیم، با توجه به بازدید از پایگاه امداد جاده‌ای انارک و بانک امکانات و تجهیزات پزشکی، اقدامات مناسب و رو به جلویی در این منطقه انجام شده است.

به گزارش ایمنا، انارک شهری در استان اصفهان و مرکز بخش انارک شهرستان نائین است و در شمال شرق اصفهان و در حاشیه دشت کویر قرار دارد و دارای آب و هوای بیابانی خشک و میانگین بارش سالانه حدود ۱۰۸ میلی‌متر است.

 (کد خبر 665019 - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰)