خدا کند سر هیچ مردی جلوی زن و بچه اش خم نشود! (3)

انارک نیوز - خبرهایی داشتیم که دیروز، شنبه 30 تیر ماه 97 ساعت 16 در محل شرکت باریت فلات در تهران جلسه مجمع عمومی شرکت فرآوری پارسیان سپهر تشکیل شده است. 
در انارک این شرکت به نام کارخانه پاکت سازی معروف است و از چین وارد و دارای کارآموز(ان) آموزش دیده در چین بود و چندین متخصص چینی برای راه اندازی و رفع مشکلات آن در چند نوبت به کارخانه آمده بودند. تا جایی که به یاد می آورم در اسفند ماه سال 92 به بهره برداری رسید اما در آخرین روزهای سال 96 تمامی کارکنان بجز چند نگهبان و حسابدار اخراج و کارگران اخراجی به اداره کار نایین رفتند تا بتوانند از بیمه بیکاری استفاده نمایند. 
در این جلسه که کم و بیش حدود 12 نفر برای تصمیم گیری جهت آینده شرکت در آن جمع شده بودند از کل سهامداران انارک که بنظر می رسد بیش از 200 نفر باشند فقط یک نفر مستقل به نمایندگی از مادرش در انارک حضور داشته است. 
از دیگر شرکت کنندگان انارکی در جلسه آقایان مهندسین محمد بهنیا و  حسین بلوچی انارکی (از اعضای هیئت مدیره پیشین)، غلامحسین سعادتی انارکی (مدیرعامل)، محمدعلی فیضی انارکی (نایب رئیس هیئت مدیره) و مجید برادران انارکی (رئیس هیئت مدیره) بوده اند که اکثراً هریک به نوبه خود به نمایندگی از شرکت های سهامدار که در ادامه نام آنان می آید در این مجمع شرکت نموده بودند. 
شنیده ها حاکی از این است که بازرس اصلی، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت اصول پایه (فراگیر) صورتهای مالی سال 1396 را رد و گزارش خود را تسلیم مجمع کرد. گفتارهایی مبنی بر ابقای مدیران قبلی و ادامه تعطیلی، فروش اموال فروخته نشده شرکت و اعلام ورشکستگی زده شد.
سرمایه ثبت شده شرکت در چند مرحله تا سال 93 به بیش از 62 میلیارد و 200 میلیون ریال رسیده است که اینک بنظر می رسد با توجه به زیان انباشته سالهای پیشین و بدهی جاری مبلغ چشمگیری از آن در حسابهای دفتری باقی نمانده باشد.
این مایه امید مردم انارک با همت شرکت هایی چون سیمان عمران انارک، توسعه عمران انارک، توسعه سیمان ویژه انارک، فراز معادن انارک، معدنی آهن آجین، باریت فلات قاره و آقایان ح.ف.ا، ب.گ.ا، ح.ن.ا و صدها انارکی پا گرفت اما امروز شاهد بر باد رفتن امید مردمی می باشیم که وجود آنرا سودده و از چرایی و چگونگی و عوامل ورشکستگی آن حیرانند!
از دیگر مدیران پیشین این شرکت می توان به آقایان غلامرضا حمیدی انارکی، محمود کمالی انارکی، مهدی پورصالح، هنو زاد موسی خانیان و فعلی آقای محمد تیبا اشاره کرد که آقای تیبا به عنوان عضو هیئت مدیره در جلسه مجمع دیروز حضور داشته اند.