بر ما چه می گذرد؟ (8)

به کجا چنین شتابان؟ 
انارک نیوز - این روزها "همشهریان بی درد" که نسل قبلی آنها یعنی پدر و مادرشان همین مردم مهربانی بودند که هر روز می بینیم، چنان از ما فاصله گرفته اند که انگار جذام داریم.
فراموش کرده اند پولی که به جیب زده اند و شرفشان به آن است از صدقه سر همین مردم بی ریا بدست آورده اند. این نوکیسه ها چنان خود را گم کرده اند که در جمع می گویند: "هرچه می گویم بکن، بکن".
رفتارشان مملو از خود محوری و تکبر بی حد است و چون می بینند عده ای دور آنها جمع شده اند، باورشان شده که هر چه می گویند حق است و دیگران که با آنها همراهی نمی کنند بایستی زیر پایشان له شوند. زهی خیال باطل.
حلقه ی خانواده آنها بسیار کوچک و منحصر به فرزندان و اگر کمی انصاف داشته باشند پدر و مادرشان می باشد و دیگران را نوکر حلقه به گوش خود می پندارند. سخن حق مردم را که اصلاً نمی توانند تحمل نمایند چون آنان را مشتی افراد کم سواد و قدر نشناس می دانند.
این مستبدین کوچک که بعضاً سال های سال قبل درسی هم خوانده اند یا از محل کار دولتی شان برای درس خواندن به جایی فرستاده شده اند بجز خود کسی را نمی بینند و خیال می کنند هر چه بلغور می کنند باید بشود، غافل از اینکه دنیا خیلی عوض شده و این فسیلان خیالباف باید افکار پلید مال پرستانه خود را عوض نمایند تا در بین مردم جایی پیدا کنند. اینان حاملان کتاب های فراموش شده هستند نه صاحبان فکر. وعده می دهند اما انجام نمی دهند. فراموشکار هستند و به راحتی رو در رو دروغ می گویند.
دروغگو دشمن خداست پس در این افراد دنبال اخلاقیات نگردید. اگر از اخلاق نیکو می گویند تا وقتی به نفعشان است و با تفسیر خودشان همخوانی دارد پیرو آن هستند و وقتی ورق برگردد و منافعشان را به خطر اندازد زیر کلیه اصول پذیرفته شده بشری می زنند. این مرام همیشگی آنها است. همه چیز برای اینان و هیچ چیز برای دیگران. لبخند به لب دارند در حالی که دست در جیب شما کرده اند و خنجری در دست دیگر دارند تا اگر اعتراض کنی حسابت را برسند. گول لبخند و حرف های زیبای اینان را نبایستی خورد که استادان شیطانند.
بهتر است به جای فاصله کرفتن از دیگران و پنهان شدن در تاریکحانه ها به روشنایی و ریشه خود در بین مردم برگردند. اگر دیگران را دوست ندارند و نمی خواهند دلی بدست آورند حداقل سنگ اندازی نکنند و دلی را نشکنند.

آقایان پیاده شوید تا با هم برویم. اینجا شهر کوچکی است. اینجا انارک است. شما بهتر از هر کسی می دانید حافظه مردمش خوب کار می کند و می دانند آنچه را که می خواهید از دیگران پنهان نمایید و همین واقعیت است که شما را می ترساند.