اخبار‌ تکمیلی هفته پیش

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها درباره انارک در هفته جاری از شنبه نوزدهم مردادماه 98 تا امروز بیست و پنجم به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار می پردازیم:
1-  بازدید آقای تاجمیری بخشدار انارک, دکتر عابدی کارشناس دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان و مهندس مدنیان رییس اداره میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین از طرحهای اشتغالزایی تولیدی جمبوبگ اشرف انارک و بومگردی روستای عشین، این طرحها که از تسهیلات کم بهره سرمایه گذاری در روستاها بهره مند گردیده اند به منظور تایید عملکرد و فعالیت مورد بازدید قرار گرفتند.

ب - اینک بخش تلخ "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- دیدگاه (داود,): آب انبار پشت حصار فاضلاب آن هرز میرود و اگر می شد به جای رفتن توی خیابان درخت کاری می شد خیلی بهتر و زیباتر می شد.
2- (آنا): خواستم بدونم آب لوله کشی انارک قابل خوردن است یا املاح زیاد دارد و حتما از آب انبار آب برداریم در ضمن آب انبار پشت حصار آبش از کجا تامین میشه و آب انبار شهرک آبش از کجا تامین میشه لطفا در صورت امکان آقای پاکروان یا کسی که دقیق اطلاع دارد راهنمایی بفرماید.
و: رفتیم از آب انبار پشت حصار آب بر داریم چندی تا بچه شیر آبا باز کرده بودن ودست و صورت وپا می شستن و والدین آنها داخل پارک حضور داشتن که چون بچه بودن جای اعتراض نبود اگه. همین حالا تشریف ببرید مشاهده خواهید کرد که آب تا کجا هرز رفته.
و: از شهردار محترم تقاضا می شود از پیاده رو های شهرک بازدید به عمل آورند و همچنین از جدول بندی ناقص باغچه هایی که خرزهره کاشته شده و امکان آبیاری برای آنها نیست ومدتهاست که آب نخورده اند بیشتر مربوط به قسمتهای ورودی شهرک، سه پلاک ورودی شهرک منزل آقای سپهری ویزدانی و محمد عرب.
3- (فرازی) موافق (آنا): این اتفاق متاسفانه برای اولین مرتبه نیست که می افتد. فرهنگ سازی خیلی مهمه حتی اگر بچه باشن. این رو از بزرگترها توقع داریم.
 
ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که این هفته پاسخ هایی از آقای محمد پاکروان رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر انارک و فرزین داشتیم.
1-  آقای پاکروان: در خصوص تصفیه پساب فاضلاب شهری که با پیگیریهای مکرر شهرداری و شورا صورت پذیرفت و هم اینک در حال اجراست، طرح وتلند می باشد.پیش از این کارشناسانی دعوت شده و طرح های مختلفی پیشنهاد گردید. که طرح وتلند فعلی از همه برتر و بهتر بوده و هزینه های آن نیز کمتر است.طرح در حال اجرا به صورتی است که پس از اتمام دیگر آب فاضلابی در سطح زمین مشاهده نخواهیم کرد.و در سطح زمین حوضچه های تهیه شده وفقط نیزار به چشم خواهد خورد و همان نیزار خود ازت و فسفر آب را گرفته و با یکسری عملیات دیگر به آبی قابل کشت و کار هرنوع درختی تبدیل خواهد کرد. با انجام این پروژه امیدواریم شهرمان را از نظر فضای سبز دگرگون کرده و باغاتی که سالیان سال است آرزوی هر انارکیست به حالت اولیه بازگردد.احیا نماییم.
2- آقای فرزین:  پروژه ی تصفیه پساب فاضلاب شهری از بزرگترین پروژه های عمرانی سالهای اخیر است که با توجه به کمبود بودجه بخش عملیاتی آن توسط خود شهرداری و با تلاش پرسنل زحمتکش این مجموعه در حال انجام است و می طلبد کمال قدردانی را از این عزیزان داشته باشیم•
و به (آنا):  آب لوله کشی کلر زنی می شود وقابل خوردن است اما بهتر است از آب، آب انبارها استفاده شود چون در آب لوله کشی از آب قناتها و چاه ها استفاده میشود و کمی شور است و املاح دارد ممکن است با مزاج افرادی سازگار نباشد ،درمورد آب انبارهای پشت حصار و شهرک هردو از دره انجیل تامین می گردد •

انارک نیوز اعلام می دارد کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.