چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه بیست و هفتم دی ماه 99 تا آدینه سوم بهمن ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- ماجرای کارآفرینی در انارک
2- کمبود یا نبود کارگر در انارک
3- مشکلات پس از گازرسانی
4- ماجرای دوچرخه سواری
5- مشکلات مطرح و مطرح نشده گذشته

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
1- بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی، معاون استاندار مرکزی و سایر مسئولان محلی از کارخانه سیمان انارک-دلیجان
2- جهت عملیات نصب و راه اندازی کارخانه (آجرآژندانارک سابق) نیاز به دو جوان انارکی سخت کوش ساکن انارک  با حقوق چهل میلیون ریال در ماه می باشد. شروع به کار از اول بهمن ماه 1399 خواهدبود.
4- رکاب زنی اعضای هیات دوچرخه سواری انارک در مسیر انارک-دره انجیر با مربیگری مهران مطلبی نیا

پ- اینک گزیده دیدگاه ها، پیشنهادها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ماجرای کارآفرینی در انارک
- آقای حسینی: ((شکوائیه از ساخت کارخانه مهندس رحیم پور توسط برخی از همسایگان مرغدارش)) کار کدوم یکی باعث مردم آزاری می شه. اون کسی که قصد سرمایه ریختن توی اون کویر داره یا اون کسی که نسنجیده بقول شما محکم کاری می خواد بکنه. البته قول بدم چند سال دیگه اقای رحیم پور بره و تشکر کنه از این افرادی که باعث شدند کارش عقب بیفته. چون ممکنه همین مدت تاخیر باعث بشه که قدری فکر بکند و سرمایه ای رو که عمری به زحمت در آورده رو توی کویر به خاک نماله. من هم قصد داشتم در انارک پرواربندی شترمرغ راه بندازم . همین که با دوتا از دوسنان صحبت کردم دیدم دوستانی که توقع کمک داشتم دارند ریگ می ندازند که چی برای اونها داره و چیزی داره یا نداره. باعث شد که دست نگه دارم و در جایی دیگر سرمایه کنم تا بعد بازنشستگی که دستم آزاد شد ببینم چکار باید کرد.
- آقای حسینی: چه فایده داره که نامش ((کارخانه سیمان انارک دلیجان)) نصیب انارک شده. این کارخانه را مردم و مسئولین پیگیری کردند که جمعیت انارک بالا بره و جوان انارکی معتاد و بیکار کوچه ها نباشه. الان اگر این کارخانه در انارک بود و وزیر و مسئولین می اومدن به دیدارش کلی مشکل دیگه را هم دیده و حل می شد. خدا به باعث و بانی انتقال این کارخونه سیمان به دلیجان ....... !! الان باید 80 - 90 درصد کارکنانش جوانهای انارک باشند نه چند نفر انگشت شمار.
- مهندس زاهد: همیشه هر چه ... می رسد از خودی ها می رسد.
2- کمبود یا نبود کارگر در انارک
- آقای کافی: این مشکل انگار تو کل ایران وجود داره همه سر کار هستن هیچ کس بیکار نیست.
آقای حسینی: ظاهرا ادم کارکن نیست. باید بپرسیم کجاند اونها که هر روز و شب داد و بی داد می کردند که کار نیست و اگر کار بود ما حاضر به عملگی هم‌ بودیم ولی کار نیست. شما مدعیان اهل کارید بفرمایید در غیر این صورت دیگه ادعا نکنید. کارگر هم کسی نیست که اهل زحمت باشه و باید از اصفهان و شهرکرد بیاری.
3- مشکلات پس از گازرسانی
- خانم حلوانی: اگر قبض گاز را بررسی کنید نوشته شهرجندق پیگیری نمایند مسئولین.
- ناشناس: اینهم هنر دیگری از مسئولان تازه تأسیس اداره گاز. هر دم  از این باغ بری می رسد. انشاا... در قبض های بعدی اصلاح شود.
4- ماجرای دوچرخه سواری
- آقای حسینی: حرف ایشان رو که رفتند تا دره انجیر قبول دارم اما اینکه بتونند یکسره و بدون پیاده شدن همه این مسیر رفت رو رکاب بزنند رو شرمنده گل روشون هستم البته بجز یکی دوتا از ایشان. برگشتش هم که چرخ رو رهاکنی تا وسط جاده نائین خودش میره. بیایید تا یک مسابقه برای سرگرمی مردم و اتحاد همشهریها برگذار کنیم. جایزه اش رو هم شخصا مشخص و تقبل کردم. پس واسه اینکه چنانچه کسی مثل من شکی داره برطرف بشه وقتی در گروه اعلام کردم همه عزیزان رو بیارید و در جاده اسفالته و نه خاکی، در هوای خنک و نه تفتیده، از پایگاه تا فلکه انارک رو یکسره مسابقه بدید .برای شما ورزشه و اتحاد باهم. برای مردم سرگرمی و لذت. برای شهرمون اتحاد. برای برنده ها جایزه و اسمی شدن.
5- مشکلات مطرح و مطرح نشده گذشته
- ناشناس: جناب آقای شهرابی که می خواستن درکار گردشگری برنامه ای داشته باشند کارشناس گردشگری در دسترس است.
- خانم حلوانی: 1_ نظارت کامل برشرکت روستایی انارک داشته باشند چرا باید برنج و روغن و مرغ بیاد مثلا برنج می گن 30 و دفعه دوم 50 کیسه تحویل گرفتیم 2_ قصابی باید باشه بهداشتی و فردی که قبول می کنه با لباس مناسب و متعهد به این کار که مردم باخیال راحت خرید کنن 3_ مرغ فروشی  عامری مناسب که مرغ تازه  بوقلمون بلدرچین بیاره حتی می تونه مرغ منجمد و دولتی را نیز تحویل بگیرن 4_ آیا نمی شه ما هم شرکت تعاونی نخلک را که نیاز به بازسازی دارد با پیگیری مسئولین افق کوروش بزنیم که امتیاز هم داشته باشیم پدران ما در آن شرکت سهم دارند چرا استفاده نکنیم 5_ منازل این شهر نیاز به بیمه حوادث داره که اگر دفتری برا این مورد درنظر بگیرن عالی 6_ اداره گاز هم پیگیر افراد تاییدشده از طرف دفتر مهندسی نایین باشند که بیان مواردی که کامل شده را تایید کنند تا مشکل مردم حل شود و زمانی که از کنتور گاز بازدید می کنند شماره موبایل را گرفته که پیامک رادریافت کنند 7_ برا اداره برق و دستگاه هواشناسی اقدامی شد؟ ‌8_ کافی شاپی که در مزار قدیم نیمه کاره هست جرا نسبت به ساخت آن اقدام نمی شود که نمای قشنگی به این شهر داده شود و مورد استفاده قرار گیرد نزدیک عیده و شهرداری در مورد جدولهای ورودی و فضای سبز اگر اقدام به گرفتن کلم باغچه ای و نهال آن در جاهای مناسب نمایند زیبایی شهر عالی می شود

ت- در پایان به  "شکوفه های امید" و پاسخ کارگزاران می پردازیم و از آقایان مهران مطلبی نیا مسئول هیات دوچرخه سواری انارک و ابراهیم مسعود عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی روستایی  انارک برای پاسخگویی سپاسگزاریم.
4- آقای مطلبی نیا: نه ادعا داریم نه منتی به کسی، بچه ها هم با علاقه و اشتیاق در برنامه ها و هیات دوچرخه سواری فعالیت می کنن و مورد حمایت مسئولین نیز می باشند.
5- آقای مسعود: شرکت تعاونی روستایی  مقصر نیست سهمیه‌ها  دست شهرستان است که به شرکت تعاونی روستایی  می دهد و شرکت تعاونی هم با کد ملی و شماره تلفن که ثبت می نماید توزیع می کند که لیست آن موجود است  که چه کسانی مرغ و برنج وغیره  که دولتی است تحویل گرفتن و نظارت هم از طرف هیات مدیره خود شرکت و هم از شرکت تعاونی شهرستان هست. اگر موردی هست اعلام بفرمائید  تا بررسی شود از احساس مسئولیتی که نمودید و اطلاع رسانی کردید سپاسگزاریم.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.