چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه یازدهم بهمن ماه 99 تا آدینه هفدهم بهمن ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات:
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- ماجرای کمک خیرین
2- ایجاد ایستگاه مناسب مسافر در نایین
3- ماجرای دوچرخه سواری آقایان
4- ماجرای عشین و اشین
5- ایجاد پایگاه جامع اطلاعات شغلی انارکی ها
6- بودجه شهرداری 

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
1- مطلبی نیا: با توجه به پیشنهاد و نظرات تعداد زیادی از همشهریان و خیرین عزیز مبنی بر جمع آوری و متمرکز شدن کمک های خیرخواهانه خیرین در یک حساب مشترک و از آن طریق صرف هزینه های عام المنفعه در انارک شود. در همین راستا با هماهنگی بخشداری صندوقی به نام صندوق امور خیریه متشکل از پنج نفر علیرضا بقایی نیا،مهران مطلبی نیا، مجید صفاری،رجبعلی شفیعی و خانم مهین طالبی با یک شماره حساب مشترک نزد بانک ملی انارک جهت واریز کمک های نقدی خیرین و متمرکز شدن کلیه کمک ها در یک حساب مشترک وبعد از تصمیم گیری هیات صرف هزینه های عام المنفعه شامل: بهداشتی درمانی،آموزشی فرهنگی و اجتماعی مذهبی و ... در انارک گردد.
- پایگاه بسیج و ستاد دهه فجر انارک: به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان گلزار شهدا شهر انارک غبار روبی وعطر افشانی شد.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها، پیشنهادها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ماجرای کمک خیرین
- ناشناس: انارک  که رسما موسسه خیریه امام رضا (ع) را دارد که در سال ۱۳۹۲ تأسیس و به ثبت رسیده است این خیریه حتی دارای شماره حسابی به نام خود می باشد. پس با وجود این خیریه رسمی آن حساب مشترک دیگر چیست؟ چرا بجای تجمع دنبال تفرق هستید؟
- گوهری: این حساب مشترک با اقداماتی که اقای نعمتی انجام می داد فرق دارد، اقای نعمتی در حال حاضر با همان شماره کارتی که قبلا اعلام کرده بود مشغول فعالیت هستند و کمکهای خیرین که به حساب ایشان پرداخت می شود را در رفع نیازهای بهداشتی و عمومی شهر انارک انجام می دهند.
- حسینی: ((خبر هفته پیش مبنی بر کمک به درمانگاه انارک برای  سیستم گرمایش)) نمیشه به اداره بهداشت بگین اداره محترم این مبلعش رو همشهریها کمک کردند لطفا دست توی جیبت بکن و کارت رو انجام بده. خسته شدم از بس توی این گروه ها همش صحبته که خیرین پول بدن برای نقاشی جداول، خیرین کمک کنند برای ورزش جوانها و خرید وسایل، خیرین محترم کمک کند برای خانه بهداشت، خیرین محترم ..... این گروه ها شده کمیته امداد و صدقات. مگر قرار نشد اون گروه نیازمندیهای انارک برای این کار باشه و این گروه برای صحبت و راهکار مشکلات انارک. بنظرم در شأن شهرمون نیست که دائما و هر روز خیرین محترم. آدم رو یاد کاسه به دستی کنار مسیر عابران می ندازه. اگر بناست هر کارو مردم و خیرین بکنند پس اگر مسئولی نمی تونه استعفا بده بره. با هم می تونیم بسازیمش اما بعضا فکر می کنند و می گن دیگران برامون بسازند، خودمون هیچی. بودجه هر اداره و شهر و شهرستاتی از قبل مشخصه و در طول سال در چند قسط پرداخت می شه و برای گرفتن قسمت بعدی باید مدارک و فاکتورهای هزینه شده قبلی رو تحویل بدی به مرکز و مرکز هم قسمت بعدی رو بشما می ده . شما هم بدونید که پول هست منتها می خواهند پیش بالادستی بگن اقا ببین من چقدر بلدم. به جای هزینه از جیب اداره خودمو زدم به نداریم و از جیب مردمش درکشیدم و کار اداره رو انجام دادم که شما باید پول می دادید.
توصیه میکنم اون دسته از عزیزانی که بفکر انارک هستند و بقول شما همه ساله کمک کرده اند به بودجه انارک بجای اون محبت و نقد و خشکه حساب کردن زحمت کشیده و یک کارگاه و کارخانه در انارک راه بیندازند که هم چند جوان در انجا کار کنند و اشتغال و جمعیت بالا بره و هم درامد اون کارگاه و کارخانه را به کمبودهای شهرشون اختصاص بدهند.  تلاشتون رو بکنید که نه فقد کار شهر بلکه روحیه مردم شهر بالا بره و به خودشون ایمان و اعتقاد داشته باشند و نه اینکه احساس ضعف و نیازمندی مثل یک آدم معلول و ناقص بهمون دست بده که نیازمند کمک و ترحم و بلند کردن هستیم.
- نعمتی: پروژه گازرسانی به صورت مشارکتی صورت گرفته و طی پیگیری انجام شده و لطف مسولین شبکه شهرستان که دیدند خیرین در این عرصه خوش درخشیدند با روی خوش هزینه لوله گذاری را خود تقبل نمودند و قرارشد تجهیزات اعلام شده  را از محل مساعدت خیرین تهیه نماییم. مگر این مشکل جدای از شهر است؟ بنظرم رسالت اصلی این گروه مطالبه و برطرف نمودن نیازهای شهر و مشکلاتش می باشد. و گرنه حرف بدون عمل راه بجایی نمی برد. وباید واسطه و عامل درجهت تحقق نیازهای شهر باشیم و قطعا شما هم طالب همین هستید و نیتتان خیر بوده و هست.
2- ایجاد ایستگاه مناسب مسافر در نایین
- کانال جامع نایین من: شهرداری نایین، با  توجه به توقف و حرکت وسایل نقلیه عمومی به مقصد انارک، چوپانان، خوروبیابانک لازم است مکانی سرپوشیده و مناسب را برای مسافران در نظر بگیرید.
3- ماجرای دوچرخه سواری آقایان
- ناشناس: روز  زن و مادر است آن وقت مسابقه دوچرخه سواری مختص آقایان است؟
4- ماجرای عشین و اشین
- مژگان: در شناسنامه ها و نقشه های جغرافیایی عشین نوشته شده، اما با الف صحیح هست و معنادار برای مکانی با این قدمت و سابقه ی تاریخی. ع تازی است اشین با الف از آو +شین گرفته شده به معنای جایگاه آب، جایی که آب روان دارد همین الان در گویش محلی شما آب را چگونه تلفظ می کنید؟
- مهندس زاهد: در نام گذاریهای قدیم دنبال معنادار بودن نامهای محل  یا چشمه و مزرعه ای نباشید. ما به آب اوو با ضمه تلفظ می کنیم در صورتی  که الان اشین باید با فتحه خوانده شود، همان روز سرچ کردم دیدم در ارتباط با اشین نوشته شده که یک مرتبه پیشنهاد شده معنای  نام این محل آبهای روان باشد.
5- ایجاد پایگاه جامع اطلاعات شغلی انارکی ها
- آذرنیا: یک پیشنهاد دارم بیایید همگی  دست به دست هم بدیم و هرکس شغل و کاری داره برای کمک به همدیگر خودتان و شغلتان وشماره تماس را در کانال معرفی کنه. حتما این کارجدید می تونه قسمتی از مشکلات همشهریان انارکی در سراسر ایران حل کنه من علیرضا آذرنیا (مسگر انارکی) بازنشسته بانک تجارت و نماینده برتر بیمه تجارت استان اصفهان هستم برای حل مشکل بانکی و بیمه در خدمتم تماس ۰۹۱۳۳۲۳۳۰۷۰
6- بودجه شهرداری
- ناشناس: یک سوال برام پیش اومده و آن اینکه بودجه ی شهرداری انارک مستقیم به شهرداری ریخته می شه یا چند جا برداشت می شه و اندکی به عنوان بودجه به حساب شهردای می ره؟ حتما شورای شهر برای پیشرفت انارک برنامه های مفیدی دارند که بتونن بودجه را در زمان معین دریافت نمایند. من اطلاع کمی در باره ی بودجه ندارم. اما نماینده ی شهرمون می تونه کمک و مددکار باشه.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.