چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه 9 اسفند ماه 99 تا آدینه 15 اسفند ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- حق اظهار نظر برای همه تضمین شده می باشد.
2- چرا بیمار به جای انتقال با آمبولانس با سرویس به نایین انتقال داده شد؟
3- چند نظر درباره درمانگاه انارک.
4- ایستگاه هواشناسی انارک چه شد؟
5- پویش درختکاری عنابی
6- پیشنهاد کارآفرینی، روش جذب گردشگران برای ماندن بیشتر در انارک
7- ای کاش مردان سه دانگ خونه را به اسم همسرشون بزنند.
8- امان از دست فرصت طلبان
9- نیاز دیگر شهر انارک مغازه امانت فروشی
10- از کجا در انارک نهال تهیه نماییم؟

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
- محمدعلی نعمتی انارکی: مبلغ واریزی توسط آقای عسگری به مبلغ 4.500.000 ریال جهت مساعدت به تجهیزات گرمایشی شبکه بهداشت انارک به منظور شادی روح مرحوم عباس عسگری، مرحومه فاطمه توکلی و مرحوم غلامرضا عسگری واریز شده. نثار شادی روح پدرومادر و برادر ایشان فاتحه قرائت بفرمایید.
- کاشت درختان توت و عناب با همکاری نیروهای بسیج و هیات دوچرخه سواری و دوستداران طبیعت در نقاط مختلف انارک ۹۹.۱۲.۹
- جدول گزاری وسامان دهی محله و جایگاه خیمه گاه حسینی و فضای سبز توسط شهرداری
- همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور بخشدار مهندس سلمان، شهردار مهندس خیابانی، آقای بقایی نیا عضو شورا، عوامل خدوم شهرداری، جمعی از اعضای انجمن حمایت از محیط زیست انارک و بسیجیان و دانش آموزان انارک بیش از یکصد اصله انواع نهال و درخت در نقاط مختلف شهر انارک کاشته شد.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها، پیشنهادها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- حق اظهار نظر برای همه تضمین شده می باشد.
- حسینی: همانطور که شما و هرکسی حق صحبت در گروه داره. من و همه عزیزان حق دارند که موافق و مخالف نظر شما نظر بدیم. این اصل برای من و شما و همه اعضاء هست.
2- چرا بیمار به جای انتقال با آمبولانس با سرویس به نایین انتقال داده شد؟
- ناشناس: از مرکز اورژانس جوابی در مورد آمبولانس ندادن به مادر اقای گوهری؟ پیشنهاد می شود جلسه ای با حضور آقای گوهری، نماینده شورای شهر و بخشدار و نماینده اورژانس و یا مرکز درمانی تشکیل شود. حرف ها گفته شود و شفاف سازی شود. نتیجه اون جلسه به اطلاع عموم برسد.
- نعمتی: خانم دکتر فهیم گفت درصورتیکه مراجعه توسط بیمار حین اقدامات به بیمارستان نیاز به اقدامات درمانی و پرستاری داشته باشد بیمار به صلاحدید پزشک با آمبولانس اعزام می شوند. بیمار مورد نظر نیاز به اعزام نداشته و آمبولانس باتوجه به مراجعات مهمتر جهت موارد حادتر اعزام می شه و بیمار دو نفر همراه داشته که پس از آتل بندی و اقدامات اولیه جهت عکسبرداری و درمان مراحل بعد می بایست به نایین مراجعه می نمود که با توجه به وضعیت عادی ایشان ملزم به اعزام نبوده.
- علی گوهری: مادر من دو جای ساق پایش خورد شده بود که نیاز به عمل داشت که مجبور شدن از پلاتین استفاده کنن. چطور آدمی که دو جای پایش خورد شده تو آژانس می تونه بشینه؟ اتفاقا مادر من هم آمبولی شده و مجبور شدیم دوباره او را به نایین اعزام کنیم. از اول که سه تا آمبولانس انارک بود ودکتر بی توجهی کرد حال مادرم خراب تر شد.
3- چند نظر درباره درمانگاه انارک.
- ناشناس: خودم شاهد مرگ دو نفر به خاطر شکستگی پا و آمبولی و در نهایت مرگ آنها بودم. سال گذشته شاهد بودم دکتر درمانگاه دست مریض را سوراخ کرد و خون زیادی از بیمار روی زمین ریخته و آخرش هم نتوانستند سرم را وصل کنند. آمبولانس هلال احمر که آمد سرم را وصل کردند.
- آزاد: ای کاش با بیمارهاشون هم در هر زمان و مکانی که هستن با احترام صحبت کنند.
4- ایستگاه هواشناسی انارک چه شد؟
- کافی: جناب اقای نعمتی گرامی با توجه به اینکه روزهای پایانی سال در حال سپری شدن هست لطف بفرمایید راجع به احداث ایستگاه هواشناسی که مدتهاست منتظر این خبر خوش هستیم به کجا انجامیده، آیا مشکل زمین ایستگاه هوا شناسی مرتفع شده؟
5- پویش درختکاری عنابی
- حسینی: من طرح پویش عنابی رو مطرح کردم. داخل ساختمانهای عمومی درختاتی که سازگار با منطقه هستند کاشته بشه و فقد پیشنهادی برای ادارات هست. دوستی در جاهایی که درخت انجیر وحشی بود اقدام به پیوند انجیر محلی به اونها کرده بود ولی متاسفانه شنیدم افرادی بجای هیزم مصرف کرده اند. دوستانی که توانایی پیوند زدن دارند اقدام به این کار کنند و  دوستان دیگر هم وقتی به تفریح میرن زحمت بکشند و ذغال با خودشون ببرند و تبصره حمایت از درختان رو تصویب و اجرا کنیم. تلاش کنیم که کاشت درختانی همچون توت و انجیر و عناب و غیره که توان سختی منطقه را دارند در نزدیکی چشمه ها بکاریم. ضمنا دوستانی که از منطقه دامغان یا انار و اردکان می گذرند تعدادی نهال یا قلمه از انارهای خوب اونجا ها بیاورند و ابتدا در گلدان و پلاستیکهای سیاه و سپس در منطقه بکارند. با این روش ساده همه انارکیها در همه فصول مکانهایی برای تفریح و تفرج خواهند داشت.
- ناشناس: کی نوبت درختداری می‌شود؟ سرکشی بکنید به درخت‌هایی که سال‌های قبل کاشته‌ و چندتایی درخت تشنه را آب بدهید.
6- پیشنهاد کارآفرینی، روش جذب گردشگران برای ماندن بیشتر در انارک
- حسینی: همین محله قافله گاه انارک و کوچه های تنگ و ترش بغل کوه بالای حمام قدیمی برای توریست واقعا دیدنی. باهم پولهای کوچکتون رو یک جا کنید و سرمایه گشت توریستی کنید. شما که اون مهمانسرای سنتی زیبا رو دارید و  با احداث چند چادر و سرپناه ساده در هر گوشه از اینهمه پتانسیل کویر گردی و  کوه و مناطق زیبای کوه های انارک می تونید عکسهای زیبا و توریست پسند تهیه کنید و مغازه های انارک بجای فروش کاغذهای رنگی متفرقه تصاویری که عکلسهای حرفه ای در هنگام باران و برف و شبهای پرستاره و بقیه دیدنیهای شهرمون گرفته شده رو بفروشند.
7- ای کاش مردان سه دانگ خونه را به اسم همسرشون بزنند.
- ناشناس: برای آقایون درس عبرت بشه که حتما سه دنگ خونه را به اسم همسرشون بزنند.
8- امان از دست فرصت طلبان
- کافی: چرا افرادی که مثال مسکن مهر و پروژه 60 واحدی یا زمینهای چند سال قبل هر کدوم چند خونه و زمین به اسم فک و فامیلشون گرفتن و به بقیه افراد جواب دادن، شما ساکن انارک نیستید تعلق نمی گیره. ولی موقع کمک خبری ازشون نیست.
9- نیاز دیگر شهر انارک مغازه امانت فروشی
- حلوانی: مغازه امانت فروشی باز شود در این شهر.

ت- در پایان به  "شکوفه های امید" و پاسخ کارگزاران می پردازیم و از آقایان محمدعلی نعمتی نایب رییس شورای اسلامی شهر و مهندس کیوان لوکی معاونت اداره منابع طبیعی استان و مهران مطلبی نیا برای پاسخگویی سپاسگزاریم.
2- نعمتی: اگر اعتراضی به وضعیت مداوای مادرتان  دارید مکتوب بفرمایید پیگیری می کنم.
4- نعمتی: باتوجه به پیگیریهای انجام شده بانماینده محترمه  شهرستان و نهاد کتابخانه های استان و مکاتبات صورت گرفته از طرف شورا قرار شد نماینده محترمه شهرستان خانم دکتر آزاد جهت توافق زمین از طریق نهاد کتابخانه های کشور پیگیری و نتیجه را تا حصول دنبال نمایند. دیروز هم تماس با آقای مهدوی نژاد رئیس دفتر ایشان داشتم ایشان هم پیگیر جواب به شهروندان محترم هستند.
10- لوکی: هماهنگ کردم که اقای مهران مطلبی نهال های مورد نظر رو تحویل بگیرن. به همکارای نایین سپردم که زحمت بکشن و نهال رو انارک تحویل بدن. علاوه بر اون 50 تا زیتون و 50 تا گل محمدی هم تهیه شده که اونم هر کسی خواست میدم اقای مطلبی که به دوستان بدن.
10- مطلبی نیا: تعدادی نهال سنجد،توت و زیتون مهندس لوکی فرستادن عزیزانی که مایل به دریافت وکاشت هستن به شهرداری مراجعه نمایند.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.