افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در شهر انارک

افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در شهر انارک رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین از افتتاح و بهره‌برداری از سومین بانک امانات تجهیزات پزشکی در این شهرستان خبر داد.

محمد زمانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با داشتن ظرفیت‌های خوب داوطلبی به عنوان حلقه اتصال و پل ارتباطی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان، اقدام به ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی برای استفاده بیماران نیازمند کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نایین و شهر انارک جزء اولین شهرها در راه‌اندازی بانک امانات در سطح کشور است، گفت: بانک امانات در شهر انارک به همت گروه خیرین دست‌های مهربانی و سازندگی و با هزینه اولیه بالغ بر پانصد میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمعیت شهرستان نایین تصریح کرد: این گروه علاوه بر خرید و اهدای اقلام فوق، وسایل پزشکی از قبیل تب سنج و فشار سنج دیجیتالی، دستگاه تست قند خون، پالس اکسیمتر، تابلو ایست چراغدار، فیکسیلاتور عنکبوتی را خریداری و جهت تجهیز اطاق درمان و خودرو آمبولانس مستقر در پایگاه اهدا نمودند.

وی ادامه داد: تعدادی تخت بیمارستانی، ویلچر، کپسول اکسیژن و مانومتر، واکر و عصا نیز اهدا شده است.

زمانی خاطرنشان کرد: بانک امانات با هدف تأمین نیاز بیماران، مصدومین و نیازمندان که تمکن مالی کافی برای خرید تجهیزات پزشکی را در طول بیماری ندارند در شهر انارک افتتاح شده که نیازمندان می‌توانند با مراجعه به مرکز فوق درخواست خود را مبنی بر دریافت هر یک از اقلام طبی اعلام و تجهیزات مزبور را بصورت امانت مورد استفاده قرار داده و پس از بهبودی مجدداً به مرکز فوق تحویل نمایند.

وی اضافه کرد: این مرکز توسط خیرین و اعضای خانه هلال احمر روستایی مظفر آباد نیز افتتاح شده و این برنامه سومین اقدام در این زمینه است.

رییس جمعیت هلال احمر نایین در پایان از مردم نیکوکار و خیرین ساکن در شهر انارک و سایر مناطق کشور در خواست نمود با خرید و اهدای اقلام طبی، جمعیت هلال احمر را در این امر خداپسندانه یاری نموده و در تقویت و توسعه آن بکوشند.

(شناسه : ۷۴۲۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۵۴)

  • نویسنده : فاطمه محمدی