چه؟ (دوم تا هشتم اردیبهشت ماه 1402)

 "فردا می خواهی چه جور آدمی باشی، سرافراز یا شرمگین؟" 

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه 1402 در زیر آمده است. 
1- ناشناس: شکارچی، به خاطر یک لقمه کوچک، جان پرندگان را نگیر به خصوص اسفند تا اردیبهشت که فصل تخم گذاری است.
2- حمید: طبق شنیده ها، قیمت رب ریواس در انارک حدود کیلویی پانصد هزار تومان است. نظر شما چیست؟
- ناشناس: برای جمع کردن ریواس حداقل مسافت رفت و برگشت حدود 60 الی 80 کیلومتر است. بیشتر راه در جاده خاکی ناهموار سپس پیاده با گونی بالا و پایین رفتن از تپه ماهورها، یک به یک جمع کردن ریواس و همانجا جدا کردن برگ از ساقه و نهایت اگر بتواند بیست کیلو ریواس جمع کند. وقتی هم برگشت به منزل، مجدد با چاقو خوب برگ‌ها و ناخن را از ساقه جدا کند، این کار نیز اگر افراد خانواده با هم کار کنند حداقل پنج الی شش ساعت طول می‌کشد، پس از آن باید ریواس ها شسته شود و در نهایت یک روز کامل از صبح زود تا پاسی از شب گذشته باید دو مرحله ریواس پخته شده را اول از گونی نخی و سپس از کیسه پارچه‌ای عبور دهند و آب صاف شده روی شعله آتشی که مدام باید یک نفر در کنار آن باشد و مرتب آنرا با ملاقه مخصوص از دیگ بردارد و از بالا به داخل دیگ بریزد که سرریز نشود. در بهترین شرایط حداقل دو و نیم روز طول می‌کشد. هزینه سوخت و هزینه های وسیله نقلیه و کارگری این سه روز و گاز مصرفی را نیز اضافه بفرمایید آن وقت قیمت واقعی بدست می‌آید.
- کافی: یک کیلو رب ریواس را تا یک میلیون قیمت بدن، اون هم این رب چند در صد شیره ریواس و آب ترف هست.
- ناشناس: رب قلابی حتی در داخل یخچال هم کپک می زند. منظور من ربی است که حتی اگر بیرون از یخچال هم باشد بتوان ماه ها آنرا نگه داشت.
- ناشناس: خیلی شاقه، هم قیمت روغن بومی گوسفندیه. قبلا می گفتن رب ریواس نخورید چون اگزالات داره و سنگ کلیه میاره.
- ناشناس: اگر چنین چیزی بود باید تمام مردم انارک، سنگ می داشتن.
- چوپانانِ آباد: در تربت حیدریه ریواس ها را در اواخر اسفند خاک می دن و مواظبت می‌کنند در نتیجه ساقه های بلند و کلفت پرورش می یابد و بسیار خوشمزه است ولی الان قیمت یک کیلوی ریواس مرغوب ۷۰ هزار تومان است، اگر ۵ کیلو ریواس یک کیلو رب بشه فقط باید ۳۵۰ هزار تومان پول ریواس داد، ۱۵۰ هم دستمزد می شه پس ۵۰۰ بیراه نیست.
3- انارک نیوز: برگزاری مسابقه فوتسال دوستانه رده جوانان بین تیمهای باشگاه شاهین محمدیه و باشگاه انارک مصادف با عید سعید فطر در میدان چمن مصنوعی محمدیه برگزار شد.
- کافی: نتیجه بازی چی شد؟
4- انارک نیوز: نماز عید سعید فطر در مصلی زیارتگاه پیرمردان انارک اقامه شد.
5- روابط عمومی شهرداری: عملیات سم پاشی (دفع حشرات موذی) مجموعه تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر توسط واحد خدمات شهری شهرداری انارک، تسطیح خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی و بلوار شهید صیاد شیرازی کوی ناروسینه جهت روکش آسفالت انجام شد.
6- انارک نیوز: یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، همگی درگذشتگان یادشان به خیر و خدا بیامرزدشان.