حضور انجمن حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش در نایین+ تصاویر

حضور انجمن حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش در نایین+ تصاویر انجمن حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش کشور در راستای بررسی ظرفیت‌های بخش خصوصی در حفاظت از محیط زیست شهرستان نایین به این شهرستان سفر کرده و از حیات وحش پاکوه، کوه پرویز و انارک بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، شهرستان نایین به دلیل داشتن وضعیت اقلیمی متنوع دارای تنوع زیستی بسیار غنی و دارای اهمیت ملی و جهانی است که این شهرستان دارای دو منطقه تحت مدیریت شامل پناهگاه حیات وحش عباس آباد و پناهگاه حیات وحش کوه بزرگی از مناطق تحت حفاظت بوده و بخش بزرگی از پارک ملی و منطقه حفاظت شده سیاهکوه نیز در حوزه جغرافیایی شهرستان نایین است.

پوشش دادن طیف متنوعی از گونه‌های نادر، کمیاب و در خطر انقراض جانوری کشور به ویژه  یوزپلنگ، شاه روباه، گربه شنی، جبیر، هوبره، زاغ بور، وارانوس، بحری، بالابان، عقاب طلایی، پوشش دادن وسیع‌ترین و متنوع‌ترین منطقه حفاظت شده استان، دارا بودن یکی از زیست‌بوم‌های کم نظیر کشور که همان پناهگاه حیات وحش عباس آباد به وسعت تقریبی ۴۰۰/۰۰۰ هکتار است و پوشش دادن اکوسیستم ارزشمند منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاهکوه از ویژگی‌ها و امتیازات مهم و ارزشمند نایین در حوزه محیط زیست است.

توجه به ظرفیت‌های عظیم عرصه زیست محیطی این شهرستان می‌تواند زمینه اجرای طرح‌های تکثیر انواع حیات وحش در راستای اهداف زیست محیطی و احیای گونه‌های جانوری، اشتغال‌زایی، توسعه اقتصادی و گردشگری را به همراه داشته باشد که سرمایه‌گذاری بخش خصوص در این زمینه بسیار موثر بوده و نیازمند حمایت مسئولین این امر است.

انجمن حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش کشور در راستای بررسی ظرفیت‌های بخش خصوصی در حفاظت از محیط زیست شهرستان نایین به این شهرستان سفر کرده و از حیات وحش پاکوه، کوه پرویز و انارک بازدید کردند. 

  • شناسه : ۸۶۶۳ - ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷