ذخایر قطعی شناسایی شده در مجتمع " سرب نخلک" ، پنج برابر افزایش یافت

ذخایر قطعی شناسایی شده در مجتمع " سرب نخلک" ، پنج برابر افزایش یافت

مدیر مجتمع معدنی " سرب نخلک " در شرق استان اصفهان به رشد پنج برابری ذخایر شناسایی شده سرب در این مجتمع اشاره کرد و گفت: این مهم با حضور بخش خصوصی و در پی اکتشافات اخیر محقق شده است.

به گزارش ایرنا، عارف باقری روز سه شنبه همزمان با هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: پیش از حضور بخش خصوصی،( سال ۱۳۹۵) میزان ذخایر قطعی ۱.۵ میلیون تن بود که اکنون در مجموع و با اکتشافات اخیر، به ۷.۵ میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: رشد فعالیت‌ها در حوزه اکتشاف، تولید و توسعه با حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی ( به عنوان راهبر) در قالب قانون رفع موانع تولید و سیاست های اصل ۴۴، محقق شده است.

مدیر مجتمع سرب نخلک درباره رشد ۱۲ برابری تولید کنسانتره نیز گفت: میزان تولید سالانه کنسانتره سرب از حدود یکهزار و ۸۰۰ تُن در سال گذشته به ۲۳ هزار تُن سالجاری ارتقا یافته است.

به گفته وی، میزان اشتغال مستقیم مجتمع از ۱۵۳ نفر در دوره بهره برداری قبل، به ۵۵۰ نفر رسید و با احتساب طرح های جدید ۱۲۰ شغل جدید دیگر به این مجتمع افزوده می‌شود.

باقری درباره پنج طرح آماده افتتاح که از استاندارد بالایی در بهداشت، ایمنی و محیط زیست برخوردار است، گفت: این طرح‌ها شامل گام نخست کارخانه کنسانتره سرب به ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن، طرح استخراج مکانیزه زیرزمینی ( اسپیرال معدنی)، جاده آسفالت ۱۰ کیلومتری، طرح زیست محیطی بازچرخانی آب و طرح احداث جایگاه سوخت است.

مجتمع معدنی سرب نخلک در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان نائین و ۴۵ کیلومتری انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران،در قسمت شرقی یک رشته کوه منفرد واقع شده است.

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳ - کد خبر: 85214406