آزادراه اصفهان- یزد- انارک

مسیرهای شهرهای بادرود، کاشان، نطنز و قمصر ساماندهی می‌شوندمسیرهای شهرهای بادرود، کاشان، نطنز و قمصر ساماندهی می‌شوند
مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از پیگیری مشکلات راه‌های شهرستان کاشان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی بخش پایانی محور بادرود- کاشان آغاز شده و در کمتر از ۶ ماه آینده تکمیل و مشکلات مسیرهای اتصالی شهرستان کاشان نیز تا پیش از پایان سال آینده ساماندهی می شود.

علیرضا صلواتی امروز (پنجشنبه، ۲۳ بهمن ماه) در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی بخش پایانی محور بزرگراهی  بادرود_کاشان پیرامون این پروژه اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد تکمیل بخش پایانی محور بزرگراهی بادرود- کاشان به طول نزدیک به ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه حوادث ناگوار زیادی در جاده بادرود- کاشان اتفاق افتاده و از گذشته به جاده مرگ معروف شده است، اما در سال های اخیر اتفاقات خوبی برای این مسیر رقم خورده و نهایتا امروز شاهد کلنگ‌زنی عملیات اجرایی بخش پایانی این مسیر هستیم و در تلاشیم که تا ۵۰ درصد در مدت زمان اجرای عملیات صرفه‌جویی کنیم و امیدواریم تا کمتر از ۶ ماه آینده این مسیر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان به مشکلات راه‌های شهرستان کاشان اشاره و تصریح کرد: در حوزه راه‌های بادرود، کاشان، نطنز و قمصر مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از جمله ایمنی، روسازی، مسیرهای اتصالی و ... وجود دارد که در این راستا جلساتی را با نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و در تلاش هستیم که تا کمتر از یک‌سال آینده، مشکلات مسیرهای اتصالی مثل تقاطع غیرهمسطح قمصر و ... را ساماندهی کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پروژه‌های سطح استان خاطرنشان کرد: در سطح استان در شبکه‌های آزادراهی موضوع اتصال استان اصفهان، به استان‌های همجوار فارس، چهارمحال و بختیاری و یزد را در قالب پروژه‌های مختلفی از جمله آزادراه اصفهان- شیراز، آزادراه اصفهان- یزد- انارک، آزادراه اصفهان- شهرکرد- اهواز و ... در حال کار و در برنامه داریم و تلاشمان این است که با مشارکت بخش خصوصی شبکه آزادراهی استان تقویت شده و به جز آزادراه اصفهان- کاشان- تهران، اتصالات استان اصفهان به دیگر استان‌های همجوار نیز انجام شود.

صلواتی در ارتباط با آزادراه اصفهان- شیراز یادآور شد: یکی از پروژه‌های آزادراهی ما، پروژه آزادراه اصفهان- شیراز است که یکی از بزرگترین آزادراه‌های کشور خواهد بود و چیزی در حدود ۱۳۰ کیلومتر در مسیر اصفهان- شیراز صرفه‌جویی خواهد شد و تلاش می کنیم و امیدواریم که تا شهریورماه سال آینده این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی بخش پایانی محور بزرگراهی بادرود_کاشان به طول ۹.۵ کیلومتر و احداث زیرگذر تقاطع‌های ابوزیدآباد و اسدآباد با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال صبح امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن آغاز شد.

این مراسم با حضور حسن‌نیا معاون وزیر راه شهرسازی، صلواتی مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، خضری مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان و مرتضایی فرماندار ویژه کاشان برگزار شد.
(۲۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶ - کد خبر: 99112317346)