خسارت ۱۲۰ میلیاردتومانی بارشها

 سیل تا شنبه اصفهان راتهدید می‌کند/خسارت ۱۲۰ میلیاردتومانی بارشهامدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل تا عصر شنبه نقاط مختلف استان اصفهان را تهدید می‌کند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه جوی به استان اصفهان از روز گذشته اظهار داشت: روز گذشته در نواحی شمال استان و به ویژه در روستاهای جنوب شرق اردستان و نائین آبگرفتگی معابر و محورهای مواصلاتی را داشتیم که خوشبختانه به دلیل بازگشایی مسیل‌ها خسارتی را در بر نداشت.

وزش طوفان ۷۰ کیلومتری در شرق اصفهان

وی با بیان اینکه طوفان و گرد و غبار نیز روز گذشته در جاده نائین محور انارک و چوپانان محور سجزی گزارش شد، ادامه داد: این طوفان با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت وزیر و منجر به سقوط تعدادی درخت و تابلوی تبلیغاتی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امروز در مناطق شمال و غرب استان بارش باران و برف را خواهیم داشت، اضافه کرد: در این زمینه هواشناسی هشدار زرد را اعلام کرده است.
وی با بیان اینکه برای فردا نیز بارش‌ها را در نوار غرب و جنوب استان خواهیم داشت، اضافه کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها را خواهیم داشت.
شیشه فروش با بیان اینکه ماهیت این بارش‌ها فعالیت در مناطق کوهپایه‌ای است، اضافه کرد: ۲۰ دقیقه بارش سیلاب ایجاد می‌کند و با توجه به تجارب هفته گذشته تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شده است.

خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی سیل در استان اصفهان

وی با بیان اینکه سیلاب‌های هفته گذشته در استان ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت زده است، ادامه داد: شرایط نامساعد جوی و احتمال بروز سیلاب در استان اصفهان تا اواخر روز شنبه ادامه دارد و از این رو هشدارهای لازم به همه بخش‌های مدیریت بحران ارائه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۱۴۰ اکیپ فنی و مهندسی در حوزه راهداری، شهری، جهاد کشاورزی و … برای تخلیه رسوب مسیل‌ها فعالیت دارند، گفت: اکیپ آب منطقه‌ای نیز به این امر نظارت خواهد داشت.

۸۰ درصد عشایر وارد استان شدند

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از عشایر به استان وارد شده‌اند، گفت: این عشایر در ۲۰۰ نقطه استان مستقر شده‌اند و هشدارهای لازم در خصوص چرای دام و محل نصب چادر به این افراد ارائه شده است.
شیشه فروش با بیان اینکه برای ساماندهی مسیل‌ها از معادن کمک گرفته شده است، ادامه داد: از ماشین آلات معادن برای این امر استفاده خواهد شد چرا که معاون در بخش‌هایی از استان منجر به سیل گرفتگی شده‌اند چرا که برداشت‌هایی مازادی را داشته‌اند.
وی تاکید کرد: کارگران معادن نباید از مسیل‌ها عبور کنند چرا که منجر به ایجاد حادثه در زمان وقوع سیل خواهد شد.
(کد خبر 5211648 - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰،‏ ۱۲:۳۲)