۶۰۰ دستگاه "ماینر" غیرمجاز در اصفهان کشف شد

۶۰۰ دستگاه "ماینر" غیرمجاز در اصفهان کشف شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کشف ۶۰۰ دستگاه "ماینر" (دستگاه‌ استخراج رمز ارز) غیرمجاز در یک کارگاه زیرزمینی در استان در هفته جاری خبر داد و افزود: برق مصرفی این مزرعه ماینر غیرمجاز به اندازه بیش از یکهزار منزل مسکونی بود.

منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به مکان دقیق کشف این دستگاه‌ها افزود: میزان برق مصرفی ۶۰۰ دستگاه ماینر کشف شده حدود یک مگاوات بود.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی ماینرهای(دستگاه‌های استخراج رمز ارز) غیرمجاز اظهار داشت: شرکت‌های برق موظف به برخورد با مشترکان پُرمصرف هستند و در صورت شناسایی استفاده‌کنندگان غیرمجاز از دستگاه‌های "ماینر" باید با مُتخلفان برخورد کنند.

شیشه فروش همچنین گفت: با توجه به اینکه قطع برق در ابتدای هفته جاری در اصفهان، بطور ناگهانی و بدون آمادگی قبلی اتفاق افتاد، به ایجاد اختلال شدید در تردد شهری و گره ترافیکی در چهارراه‌ها منجر شد.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ مورد گرفتار شدن افراد در آسانسور بدلیل قطع برق در هفته جاری در اصفهان گزارش شده است، اظهار داشت: برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی و تعدادی از واحدهای تولیدی از جمله مواد غذایی دچار مشکل شدند.

شیشه‌فروش با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران بدلیل قطع برق اضافه کرد: اداره‌های توزیع برق شهرستان و استان موظف‌اند برنامه خاموشی‌ها را در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خود اعلام کنند.

وی با بیان‌اینکه پس از چهار روز قطع برق، چهارشنبه این هفته(دیروز)، برنامه اِعمال خاموشی در منازل مسکونی اصفهان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: خاموشی برق در برخی از صنایع اعمال شده است و شرکت‌های توزیع برق موظف‌اند تا بطور ویژه و قبل از قطع برق، مراتب را به واحدهای صنعتی اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: شهرداری‌های شهرهای بزرگ استان نیز موظف به نصب "یو پی اس" بر روی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی بویژه در چهارراه‌ها شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی، استفاده حداکثری از نور خورشید برای روشنایی و لامپ‌های کم مصرف، استانداردسازی موتورخانه‌ها و ۹۰ درصد خاموشی در ساعت‌های تعطیلی داشته باشند.

وی با بیان‌اینکه نظارت‌های لازم از سوی تیم‌های بازرسی بر روی بخش‌های مختلف و واحدهای صنفی در باره مصرف برق انجام می‌شود، اظهار داشت: مشترکان پُرمصرف، شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی و نصب تجهیزات برق اضطراری، بیمارستان‌های استان هنگام قطع برق با مشکل جدی در خدمات‌رسانی و درمان بیماران مواجه نشدند.

وی، مهمترین راهکار رفع مشکلات انرژی برق در استان را تولید سالانه ۲ هزار مگاوات برق و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و گازی دانست و تصریح کرد: اصفهان ظرفیت بسیاری برای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی و بادی دارد و لازم است تسهیلات بانکی مورد نیاز در این زمینه تامین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به وقوع تُندباد در عصر روز چهارشنبه در مناطق شرقی و شمال اصفهان گفت: وزش طوفان با سرعت یکصد کیلومتر در ساعت به بروز اختلال در تردد، خسارت به درختان و تاسیسات گلخانه‌ای و سقف‌های کاذب در نایین، انارک و خور و بیابانک منجر شد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارای حدود سه میلیون مشترک برق است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در شهرستان اصفهان هستند.

قطع برق از روز شنبه اول خرداد در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در منازل مسکونی و واحدهای مختلف خدماتی، تجاری و صنعتی اتفاق افتاد.

۶ خرداد ۱۴۰۰،‏ ۱۰:۰۵ ـ
کد خبر: 84344433