۷۰ مطالبه‌گر پای کار مطالبات مردم اصفهان ایستاده‌اند

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان گفت: مطالبه‌گران با وجود مشکلات پای کار انقلاب‌، مردم و کشور مانده‌اند. ۷۰ مطالبه‌گر پای کار مطالبات مردم اصفهان  ایستاده‌اند گسید امیر هاشمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: حدود یک سال است که با دیگر مطالبه‌گران استان اصفهان همراه با قرارگاه قرب بقیه‌الله همکاری و فعالیت می‌کنیم.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان ادامه داد: قرارگاه قرب بقیه‌الله طبق اهدافی که داشت لازم دانست در اصفهان مجمعی ایجاد کند و در همین راستا  با کمک مطالبه‌گران در روز پنجشنبه ۱۰ تیر مراسمی با حضور مطالبه‌گران شهرستان‌های استان اصفهان مثل شاهین‌شهر، بهارستان، دولت‌آباد،  خمینی‌شهر، انارک، میمه، جوشقان و کاشان برگزار شد.

وی بیان کرد: بیش از ۶ ماه است که حدود ۷۰ مطالبه‌گر شناسایی و رصد شده‌اند و در مراسم دعوت شدند و در این مراسم به‌ عنوان دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان انتخاب شدم.

هاشمی‌نژاد درخصوص جلسه برگزار شده توضیح داد: جلسه‌ پنجشنبه شامل ۲ بخش بود؛‌ بخش اول از صبح تا ظهر شامل انتخابات و گفت‌وگوی بین مطالبه‌گران بود و در بخش دوم برخی از مسؤولان اصفهان حضور داشتند؛ برخی  مسؤولان دیگر را نیز دعوت کردیم و به علت جلساتی که داشتند حضور پیدا نکردند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان درباره اهداف قرارگاه بقیه‌الله تصریح کرد: اهدافی که قرارگاه قرب بقیه‌الله دارد این است که از مطالبه‌گران حمایت رسانه‌ای، مشاوره‌ای و حقوقی انجام دهد زیرا امروزه چالش‌های زیادی برای مطالبه‌گران ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های رهبر معظم انقلاب این بوده که از مطالبه‌گران حمایت کنند و نگذارند مفسدین برای مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان مشکلی ایجاد کنند و یا پرونده‌سازی کنند.

هاشمی‌نژاد درخصوص فعالیت قرارگاه بقیه‌الله گفت: این قرارگاه مطالبه‌گران استان‌های کشور را شناسایی کرده است و آن‌ها را به نشست ملی و جلسه‌ای در تهران دعوت می‌کند و درون استان‌ها تحقیق می‌کند و مطالبات آن‌ها را دنبال و پشتیبانی می‌کند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان یادآور شد: برخی از مطالبه‌گران که در جلسه دعوت حضور داشتند در قالب درگیری بین مطالبه‌گران و مفسدین و افرادی که ترک فعل داشته‌اند دچار چالش شده بودند زیرا بدون پشتیبان بوده‌اند و در همین راستا نیاز بود دادستان اصفهان را دعوت کنیم تا به صحبت مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان گوش دهد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به مطالبه‌گرانی که بدون چشم‌داشت در حال فعالیتند  پیشنهاد رشوه داده می‌شود اما آن‌ها به این موضوعات توجهی ندارند و هدف‌شان پیشگیری از مفاسد و ترک فعل و مسائلی است که امروزه با آن‌ها مواجهیم و بدنبال این هستند که این اتفاقات رخ ندهد و اهداف انقلابی خودشان را دنبال می‌کنند.

هاشمی‌نژاد اعلام کرد: در جلسه‌ای که با دادستان برگزار شد برخی از مطالبه‌گران به‌ صورت خصوصی اطلاع دادند که در همان جلسه با شماره‌‌های نامشخص با آن‌ها تماس گرفته شده و برایشان جنگ روانی ایجاد کردند؛ پیگیریم که  این مشکلات برای مطالبه‌گران کم‌تر پیش بیاید و در آینده اصلا به وجود نیاید چرا که تمام پیشنهادات توسط مطالبه‌گران رد می‌شود و آن‌ها پای کار انقلاب‌، مردم و کشور مانده‌اند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان ادامه داد: هدفی که قصد دنبال کردن آن را داریم این است که یک انسجام و نظم‌دهی بین افرادی که مطالبه‌گری می‌کنند و حدود ۶۰-۷۰ نفر هستند ایجاد کنیم؛ چرا که در گذشته به‌صورت فردی و جزیره‌ای مطالبه‌گری می‌شده و دنبالیم که مطالباتی که در اولویت قرار دارد پیگیری شود و به آن‌ها کمک شود و یا واحدهای مختلفی برای مطالبه‌گران ایجاد شود تا موازی کاری انجام نشود و نظمی به مطالبه‌گری استان اصفهان بدهیم.

وی تصریح کرد:‌ حوزه‌های بیان شده شامل موضوعات پیگیری آب، حاشیه شهر، کارگران، فساد اداری، حقوق بانوان و اتباع خارجه و دیگر بخش‌هایی است که اعضا در آن دغدغه دارند و برای این واحدها هر شخصی که تخصص بیش‌تری دارد و شایسته‌تر است  انتخاب می‌شود و دیگر افراد نیز که در همان مسیر مشغول مطالبه‌گری هستند در آن حوزه قرار می‌گیرند تا موازی‌کاری نشود و باهم در یک تیم و موضوع همکاری کنند و مجمع و قرارگاه نیز پشتیبانی‌هایی که نیاز است را انجام می‌دهند.

هاشمی‌نژاد درباره دیگر اهداف مجمع مطالبه‌گران توضیح داد: از دیگر اهداف‌مان ایجاد گفتمان‌های بیش‌تر مثل جلسه پنجشنبه است تا مردم، فعالین رسانه و مطالبه‌گران حضور پیدا کنند؛ از موضوعات دیگر که پیگیر آن هستیم این است که حمایت‌های رسانه‌ای،‌ حقوقی، آموزشی و  پیگیری تخصصی مطالبات صورت بگیرد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان یادآور شد: هدف دیگر، فرهنگ‌سازی مطالبه‌گری در جامعه است زیرا امروزه با کمبود مطالبه‌گر مواجه هستیم و بدنبال این هستیم که تیم مجمع مطالبه‌گران در تمام شهرستان‌های اصفهان حضور پیدا کند تا به دنبال نظم و تسهیل‌گری مطالبه‌گران باشیم.

وی در انتها افزود: کل هدف ما این است که از فساد و ترک فعل‌هایی که با آن مواجه هستیم و باعث اختلال در مدیریت شهری است جلوگیری کنیم و امیدواریم رسانه‌ها، صداوسیما و مسؤولان همراهمان باشند تا از آن‌ها استفاده کنیم زیرا تمام افرادی که در حال فعالیت‌ هستند بدون چشم‌داشت و حقوق در حال فعالیتند و قصد داریم مطالبه‌گران بیش‌تری را در حوزه‌های مختلف وارد کنیم و با کار تشکیلاتی به اهداف‌مان برسیم.
(۱۱:۰۳ ۱۴۰۰-۴-۱۵)