افزایش آگاهی و بصیرت مهم‌ترین وظیفه مسلمانان جهان است

افزایش آگاهی و بصیرت مهم‌ترین وظیفه مسلمانان جهان است

امام جمعه شهرستان نائین گفت: امروز، مهم‌ترین تکلیف مسلمانان جهان با توجه به شیوه‌های عجیب مبارزه دشمن، افزایش بصیرت و آگاهی خود و دیگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهرستان نائین، اظهار کرد: امروز، مهم‌ترین تکلیف مسلمان جهان با توجه به شیوه‌های عجیب مبارزه دشمنان با دنیای اسلام، افزایش بصیرت، معرفت و آگاهی خود و دیگران است.

وی با تاکید بر شناخت میدان مبارزه و تبیین این مسئله، افزود: میدان را باید شناخت وگرنه با ضربه دشمن از خواب بیدار خواهیم شد. باید صف دشمن را از خودی و صف دوستان دشمن‌نما را از صف دشمن دوست نما جدا کرد. شرط این مسئله به فرموده امیرالمومنین علیه السلام، مقاومت و ایستادگی در برابر انگیزه‌های فساد، وعده‌های زیبا و خوش آب و رنگ فساد گونه، کشش‌ها و جاذبه‌های شیطانی و هر ضربه جدا کننده‌ای میان خالق و مخلوق است. امروز بیشتر از گذشته به شناخت دشمنان دین، قرآن و نهج‌البلاغه و شناساندن آن به دیگران احتیاج داریم.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: بعضی افراد گاهی ممکن است از انقلابی‌های دوآتیشه نیز جلوتر بزنند و در لباس دوست، به ما دروغ ببندند. بعضی از این دوست نماها، با دین به جنگ دین برمی‌خیزند. به فرموده امام صادق (ع) باید از این انسان‌های خبیث از اعماق دل بیزار باشیم.

وی ادامه داد: بعضی از اینها ممکن است از درب نصیحت و خیرخواهی وارد شوند و با اعدام و به مجازات عمل رساندن اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت مخالفت کنند. این عده زمانی که بسیجیان و نیروهای امنیتی ما را در خیابان‌ها سلاخی می‌کردند، کجا بودند و زبانشان به چه می‌چرخید؟.

مطهرخو به حوادث و اغتشاشات اخیر و حواشی موجود در کشور و در شهرستان پرداخت و تصریح کرد: توصیه نخست ما به برهم زنندگان امنیت این است که بیشتر از این از صبر انقلابی نیروهای امنیتی شهر و شهرستان، سو استفاده نکرده و برای خود دردسر درست نکنند و خانواده‌ها نیز مراقب فرزندان خویش باشند چرا که اگر بیش از پیش این مسئله تداوم یابد، مسئولان و مردم انقلابی شهرستان تا به اندازه‌ای صبر دارند؛ اخلالگران در نظم و امنیت که عملکرد آنها تنها موجب توان سوزی نیروهای امنیتی شده است با برخورد قهری حافظان امنیت مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: توصیه دوم بنده به مسئولان است. مسئولان عزیز از فرصت ایجاد شده کنونی که همان فرصت گفت و گوی رهبران و مسئولان با جامعه است، بیشتر استفاده کنند. گاهی نگاه، تهدیدی است و گاهی نگاه، تبدیل تهدید به فرصت است. همزمان با حوادث اخیر، مسئولان مختلفی در میان اقشار مردم حاضر شده و این مسئله پیش از حوادث اخیر بسیار کم رنگ بوده است و باید درخشان‌تر شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان نائین به پیروی از اصلی‌ترین سیاست رهبر معظم انقلاب تاکید و اظهار کرد: همچنان که جذب حداکثری، اصلی‌ترین سیاست اجتماعی رهبر معظم انقلاب است، مسئولان نیز باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی بپردازند و از هرگونه دو قطبی و خط کشی کردن پرهیز کنند. حکومت اسلامی به عنوان بزرگترین موهبت الهی باید دو خدمت را برای مردم در رأس امور خویش انجام دهد و این دو خدمت، معیشت و امنیت است. این نکته‌ای از زبان مردم به مسئولان کلان کشوری است.

وی به امید آفرینی و خدمات مسئولان شهرستان نائین در هفته گذشته در بخش انارک این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در هفته گذشته با ابتکار سرپرست فرمانداری شهرستان نائین، کاروانی از مسئولان به همراه نماینده شهرستان نائین در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان کاروان خدمت به جهت ارتباط‌گیری رو در رو با مردم و بررسی میدانی مشکلات و مسائل و شنیدن حرف آنها در شهر انارک و روستای چوپانان حاضر شدند. البته قبل از انجام سفر نیز ساعت‌ها به احصای مشکلات پرداختند که مصوباتی نیز در پی داشته است و پس از آن به صورت میدانی در بخش انارک سفری ۱۷ ساعته داشتند.

مطهرخو ادامه داد: کار خوب، پسندیده و قابل تقدیر است و باید تداوم یابد. بعضی انسان‌های کوتاه فکر و سیاه نما که همیشه دنبال ضعف‌ها، سیاه نمایی، تخریب و ناامید سازی مردم هستند، در فضای مجازی و امثال اینها حرف‌هایی در این رابطه زده‌اند که هیچ اهمیتی ندارد.

(کد خبر 5656744 - ۲۵ آذر ۱۴۰۱،‏ ۱۵:۳۲)