۱۱ شهید گمنام مهمان مردم نایین می شوند

۱۱ شهید گمنام مهمان مردم نایین می شوند

سرپرست فرمانداری نائین گفت: در روزهای هفتم و هشتم دیماه، شهرهای نایین، بافران و انارک، میزبان شهدای گمنام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی، در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع هماهنگی و برنامه‌ریزی تشییع شهدای گمنام در شهرستان نائین اظهار کرد: پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شهرهای نائین، بافران و انارک تشییع می‌شود.

وی تاکید کرد: به ازای هر صندلی مدیریتی، ۷۲ شهید، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و آقا امام زمان (عج) شده است. کمترین کاری که می‌توانیم ما مسئولان انجام دهیم، حضور در مراسم تشییع شهدای گمنام است. با توجه به اینکه روز پنج شنبه، استقبال از شهدای گمنام در شهر نائین برنامه‌ریزی شده است، خدمت رسانی دستگاه‌ها در این روز متوقف نمی‌شود.

سرپرست فرمانداری نائین در ادامه با اشاره به دو دهه بصیرت و مقاومت و برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون دولتی و مردمی، گفت: برگزاری برنامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی دولتی به منظور انسجام بخشی به برنامه‌های این دو دهه، نباید ما را از نقش محوری مردم در این برنامه‌ها غافل نماید و باید برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای پیش رود که حلقه‌های میانی و مردمی نیز نقش پر رنگی در اجرای برنامه‌های این دو دهه ایفا کنند.

وی ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها، دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری، ورزشکاران، هنرمندان، اصناف و بازاریان نیز برای مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه مقاومت و همچنین دهه بصیرت استفاده کرد.

در ادامه این جلسه سرهنگ محمد حسین الیاسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین اظهار کرد: دو موضوع مهم دهه بصیرت و دهه مقاومت در پیش است. روز و دهه بصیرت به صورت ویژه به بازخوانی حوادث این سال با رویکرد بصیرت افزایی و روشنگری می‌پردازد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که مطرح است، اجرای برنامه‌های مردمی و محله محور با برنامه‌های نو، ابتکاری و دارای خلاقیت است. این برنامه‌ها به صورت مسجد محور و محله محور و توسط پایگاه‌های بسیج، نهادها و سازمان‌های مردمی و قرارگاه‌های محله محور بایستی برگزار گردد.

الیاسی افزود: هر دستگاه باید برای مخاطبان دستگاه خود در دهه بصیرت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دیگر مسائل برنامه اجرا کند. برنامه‌های پیشنهادی از ناحیه مقاومت بسیج نیز به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی به بهره مندی از فرصت بزرگ پیش روی در جهت افزایش بصیرت و ارائه مباحث جهاد تبیین، گفت: ما هم اکنون داخل یک فتنه هستیم. دهه بصیرت، فرصت بزرگی برای بازخوانی حوادث اخیر، دفاع از ولایت و پیگیری و شنیدن مطالبات مردمی است. عمده مشکلات ما در شهرستان، عدم مطالبه گری مردم از مسئولان است و متأسفانه در نائین مشکلاتی از این منظر دیده شده است.

به گزارش مهر، برگزاری مسابقات ادبی و هنری انتشار کتاب، رمان، داستان و مقاله مرتبط با فتنه ۸۸، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه عکس نوشته سریالی در فضای مجازی، اجتماعات فرهنگیان شهرستان نائین، شب شعر مقاومت، تئاتر مقاومت، اجتماع پسران و دختران حاج قاسم، اجرای پویش نسل سلیمانی‌ها، همایش سالروز شهادت حاج قاسم، برگزاری جام‌های ورزشی و بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه هنرمندان دانش آموز با محور شهادت، مقاومت، بصیرت و شهید حاج قاسم سلیمانی، محفل ادبی از شعرای دانش آموز و فرهنگیان در دهه مقاومت، کرسی آزاد اندیشی حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نائین، جلسه روشنگری با حضور سردار حجازی به همت نیروی انتظامی و مشترک با ناحیه مقاومت بسیج، خدمات رسانی مرکز مشاوره بهزیستی شهرستان نائین به صورت رایگان و پخش نماهنگ بصیرت و مقاومت از رادیو مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان نائین از برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌ها در این جلسه بود. 

(کد خبر 5666569 - ۶ دی ۱۴۰۱،‏ ۱۶:۱۷)