نمایشگاه از کربلای حسینی تا کربلای خمینی

نمایشگاه از کربلای حسینی تا کربلای خمینی معروف به «خیمه‌گاه» با به تصویر کشیدن صحنه های روز عاشورا و ظلم و ستمی که به اهل بیت(ع) روا شده است برای چهاردهمین سال متوالی در نایین برپا شد.

 «حسین داوودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نایین گفت: چهاردهمین نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» با هدف بهتر شناساندن واقعه عاشورا به عموم مردم برپا شده است و مدت 13 سال است که در محله‌های مختلفی از شهرستان نائین برپا می شود و اولین بار در روستای مزرعه امام با دعوت از هیئت چهارده معصوم انارک برگزار شد. 

مسئول نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» نایین با اشاره به عنوان نمایشگاه افزود: این نمایشگاه بازگو کننده چند زمان تاریخی است، ابتدا خیمه ها که نشان دهنده ورود امام حسین(ع) به صحرای کربلا است و سپس میدان رزم شهدا و محل شهادت یاران آن حضرت است. قسمت‌های دیگر نمایشگاه از قبیل کف العباس و نهر علقمه و ماکت نمادین سقای کربلا حاکی از شرمندگی سردار لشکر اباعبدالله الحسین است که تا آخرین نفس برای رساندن آب به خیمه ها تلاش کرد و در نمایشگاه نشان داده می شود که آب شرمنده حضرت عباس(ع) است و مدام در دور مقبره پاک آن حضرت میچرخد.

 مسئول هیأت جوانان ثارالله نایین خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود ۸۰ هزار متر مربع به همت جوانان هیئت دایر شده و با حال و هوایی معنوی و غمناک به تصویر کشیده شد. وی در مورد قسمتی از نمایشگاه با عنوان کربلای خمینی افزود: قسمت میانی نمایشگاه با ۸ ستون گرامیداشت ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس میباشد که با ماکت سازی شهیدان بی سر و شهدای میدان مین و شهیدان شیمیایی و شهدای گمنام حال و هوای کربلای خمینی را زنده نگه داشته تا قدمی جهت بازخوانی یاد و خاطره شهدا برداشته باشیم.

گفتنی است این نمایشگاه از (5 شهریور تا 20شهریور) در محل پلیس راه قدیم نایین برپا است.

۱۳۹۹/۶/۱۰ - ۰۸:۰۵شناسه خبر :۹۶۶۲۰۱