۳۰ تُن علوفه برای وحوش مناطق حفاظت شده اصفهان تامین شد

 ۳۰ تُن علوفه برای وحوش مناطق حفاظت شده اصفهان تامین شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان از تامین ۳۰ تُن علوفه برای وحوش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان توسط این اداره کل خبر داد.

ایرج حشمتی، روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مقدار علوفه در ۱۵ روز گذشته در مناطق کلاه قاضی، موته، قمیشلو و عباس‌آباد تخلیه شد.

وی با اشاره به تامین هزینه این مقدار علوفه از محل اعتبارات استانی اظهار داشت: تامین علوفه وحوش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ادامه خواهد داشت.

حشمتی افزود: همچنین در راستای انجام مسوولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست، در ماه گذشته از سوی خیرین محیط زیست در شهرستان‌های تیران و کرون هشت تُن، شاهین شهر و میمه پنج تُن، نجف‌آباد پنج تن، انارک ۳/۲ تُن و شهر طالخونچه ۳/۳ تُن علوفه خریداری  و اهدا و با نظارت محیط زیست استان در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در ۱۵ روز گذشته توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته با موضوع مدیریت خشکسالی در این اداره کل تصریح کرد: تامین علوفه، آبرسانی در مناطق مورد نیاز و لایروبی، ترمیم چشمه‌ها و آبشخورها، بصورت مستمر از دیگر فعالیت‌هایی است که با جدیت توسط این اداره کل در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد به تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه، یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰،‏ ۱۵:۲۰
کد خبر: 84422780